| کد مطلب: ۱۰۱۸۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

ماموران قلابی دستگیر شدند

رئیس پلیس تهران‌بزرگ از دستگیری اعضای باند ۴ نفره ماموران قلابی و کلاهبرداری ۵۳ میلیارد ریالی آنان خبر داد و گفت: متهمان پس از فروش عتیقه‌های تقلبی تحت پوشش مامور، آنها را سرقت کرده بودند. سردار علیرضا لطفی بیان داشت: مرد میانسالی به کلانتری ۱۰۵ سنایی مراجعه و اظهارداشت، برای پیگیری اموال عتیقه‌ام به کلانتری مراجعه کرده‌ام.
وی عنوان کرد: این مرد توضیخ داد، چند مرد به مقابل در خانه‌ام آمدند. آنها خودشان را مامور مبارزه با قاچاق معرفی کردند و مدعی شدند که به آنها گزارش شده که من در کار قاچاق هستم. بعد هم شروع به گشتن خانه‌ام کردند و چندین ظرف عتیقه را که به مبلغ ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خریداری کرده بودم را با خود بردند و اعلام کردند، فردا صبح برای رسیدگی به کلانتری بیایم. رئیس پلیس آگاهی تهران ابرازداشت: در بررسی‌های ماموران کلانتری مشخص شد که مردانی که خود را پلیس مبارزه با قاچاق معرفی کرده بودند، قلابی بوده و نقشه سرقت عتیقه‌های مرد میانسال را طراحی و اجرا کرده‌اند. با مشخص‌شدن این موضوع پرونده شکایت مرد میانسال به اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد. این مقام ارشد پلیسی، اظهارکرد: «حجت» در ادامه تحقیقات گفت: مغازه موبایل‌فروشی دارم، اما به‌خاطر نوسانات قیمت دلار و یکسری مشکلات مالی ورشکست شدم. درگیر ورشکستگی بودم که یکی از دوستان قدیمی‌ام فردی را به‌نام «ارسلان» به من معرفی کرد. «ارسلان» در کار خریدوفروش عتیقه بود و به من پیشنهاد وسوسه‌کننده‌ای داد که باعث شد همراه او شوم. سردار لطفی گفت: شاکی ادامه داد: «ارسلان» پیشنهاد خرید عتیقه داد و مدعی بود که بعداز مدتی با فروش این عتیقه‌ها کلی پول به جیب می‌زنم که می‌توانم شکستم را جبران کنم. با اینکه پول کافی نداشتم، اما از دوستانم قرض گرفتم و ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پول فراهم کردم و ظروف عتیقه را خریداری کردم. قرارمان خانه مجردی «ارسلان» بود و به خانه‌اش رفتم و عتیقه‌ها را تحویل گرفتم، اما یک هفته از خرید عتیقه‌ها نگذشته بود که ماموران قلابی آنها را از من سرقت کردند. این مقام ارشد پلیسی تصریح کرد: در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی به مدارک و سرنخ‌هایی رسیدند که نشان می‌داد «ارسلان» در این ماجرا دست دارد و نقشه سرقت را او اجرا کرده است. با مشخص‌شدن این موضوع تحقیقات برای دستگیری «ارسلان» ادامه یافت و در نهایت مردجوان در یکی از استان‌های شمال غربی کشور و ۳ همدستش در تهران دستگیر شدند. وی عنوان کرد: «ارسلان» پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد و گفت: عتیقه‌ها قلابی بودند و ارزش آنها بیش از
۲ میلیارد ریال نبود. با فروش این عتیقه‌های قلابی به «حجت» پول زیادی به‌دست آورده بودیم و حالا زمان اجرای دومین نقشه رسیده بود. باید عتیقه‌ها را مجدد به‌دست می‌آوردیم. اولین دلیل این بود که زمانی‌که «حجت» تصمیم به فروش می‌گرفت، از ماجرای تقلبی‌بودن آنها باخبر می‌شد. در ضمن ما با آن عتیقه به سایر افراد می‌توانستیم پول بیشتری به‌دست بیاوریم. سردار لطفی اضافه کرد: با اعتراف «ارسلان» و همدستانش، متهمان در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت بوده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار