| کد مطلب: ۱۰۱۸۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

آب رها شده به هورالعظیم مطلوب نیست
ایسنا: یک کارشناس آب ضمن ابراز خرسندی از جاری شدن دوباره آب در تالاب اظهار کرد: آب رهاسازی شده ویژگی‌های آب مطلوب برای تالاب‌ها را ندارد و در شرایطی که لاشه‌های زیادی از آبزیان در این منطقه وجود دارد لازم است به شرایط رهاسازی آب هم توجه کرد. حسین رفیع افزود: بیشتر تالاب‌های ایران در آخرین نقطه حوضه آبریز قرار دارند و به همین علت وقتی در بالادست اتفاقات مختلفی در جریان آب وجود می‌آوریم، در انتهای ترین نقطه که تالاب است، تاثیرات آن را می‌بینیم. در واقع ساخت سد، اجرای پروژه‌های انتقال آب، برداشت‌های بی‌رویه آب در مسیر منتهی به تالاب، نوع کشت نامناسب در طول مسیر جریان آبی حوضه آبریز بر وضعیت تالاب تاثیر می‌گذارد.
خروج خونین قطار از ریل
آرمان ملی: حادثه فرار قطار حوالی ظهر جمعه از ایستگاه سمنان به سمت تهران به وقوع پیوست و سه مصدوم بر جای گذاشت. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: این قطار در مسیر آرادان - سرخه، فرعی ایستگاه راه آهن یاتری، پیش از رسیدن به گرمسار از ریل خارج و متوقف شد. این حادثه همچنین سه مصدوم برجای گذاشت که به بیمارستان منتقل شدند.
تکذیب فوت ۴ زندانی با کرونا
آرمان ملی: رئیس سازمان زندان‌ها خبر فوت چهار زندانی در زندان بزرگ تهران به دلیل ابتلا به بیماری کرونا را تکذیب کرد. حساب ساز‌مان زندان‌ها در اینستاگرام اقدام به بازنشر توئیت محمدمهدی حاج‌محمدی؛ رئیس این سازمان را منتشر و در آن خبر فوت چهار زندانی در زندان تهران بزرگ تهران به دلیل ابتلا به بیماری کرونا را تکذیب کرده است. وی در توئیتر خود نوشت: «مردم و خانواده زندانیان از خبر دروغ رسانه‌هــای اپــوزوسیون مبنــی بر فوت 4 زندانی در زندان بزرگ تهران در اثر کرونا نگران نشوند. نگرانی شما هدف این‌هاست.»
هشدار افزایش دما
به بالای 50 درجه
آرمان ملی: بنا به اعلام سازمان هواشناسی، دمای هوا در اغلب نقاط کشور آفتابی است و در بعضی شهر ها مثل اهواز طی دو روز آینده به بالای 50 درجه خواهد رسید. هواشناسی نسبت به هوای گرم در برخی استان ها هشدار داد. هوای گرم در تهران نیز دیده می شود. امروز شنبه (19 تیر) در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال استان‌های آذربایجان شرقی،‌آذربایجان غربی، ارتفاعات خراسان شمالی،‌ شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز مرکزی در برخی ساعات رگبار، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در 5 روز آیندهپدیده غالب شرق کشور وزش باد شدید و گردوخاک است.
گرما، خوزستان را تعطیل کرد
آرمان ملی: ادارات و دستگاه‌های اجرایی ۱۸ شهرستان خوزستان امروز شنبه ۱۹ تیر تعطیل اعلام شدند. ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، هویزه، کارون، حمیدیه، باوی،شوشتر، امیدیه، آغاجاری، رامشیر، شوش، کرخه، ماهشهر، هندیجان و شادگان (به جز مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخشهای دارای نوبت کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری‌ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستان ۱۹ تیرماه تعطیل هستند.
رشد منفی آمار ازدواج
آرمان ملی: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در سال ۱۳۹۹، در مجموع کل کشور، 4.24 درصد افزایش آمار ازدواج را در مقایسه با سال ۹۸ شاهد بودیم. جواد کریمی، اظهار کرد: در این بین استان خراسان جنوبی با بیشترین میزان افزایش ازدواج در سال ۹۹ نسبت به سال قبل همراه بوده که حدود ۱۷ درصد بوده است. بعد از آن، استان‌های یزد، کرمان، بوشهر و هرمزگان بودند که نسبت به سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش نرخ رشد ازدواج را داشته‌اند.
مجازات برای جشن «بام نهاوند»
آرمان ملی: افتتاح پروژه گردشگری و تفریحی بام نهاوند با جمعیتی باورنکردنی و ازدحام در شرایط بد کرونایی و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث گلایه شهروندان شد. به دنبال برگزاری این مراسم، دادستان عمومی و انقلاب نهاوند از برخورد قضائی و قانونی با عاملان برگزاری آن خبر داد. عباس آزادبخت گفت: از آن جایی که کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند معتقدند هرگونه اجتماعی، بدون رعایت پروتکل‌ها تهدید علیه جان مردم است، با توجه به مراسم افتتاحیه بام نهاوند که با حضور جمعیت زیادی از مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد این اقدام یک جرم محسوب می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار