| کد مطلب: ۱۰۱۸۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد

اعتماد مردم را برگردانيد

آرمان ملی: رئیس جمهور منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز گذشته سفر یک‌روزه‌ای به شهر مقدس قم داشت که در این سفر ضمن زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. سید ابراهیم رئیسی در این سفر با آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و سبحانی دیدار و گفت و گو کرد. وی همچنین در جمع علما و فضلای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز حضور یافته و سخنرانی کرد. خاطر نشان می‌شود دیدارهای روز گذشته رئیس جمهور منتخب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد و به دلیل شرایط کرونایی، نشست‌های مردمی، نخبگانی و سایر برنامه‌ها، به فرصت مناسب دیگری موکول شد.
سفر یک روزه به قم
رئیس جمهور منتخب که در سفری از قبل پیش بینی نشده در سفری یک روزه به قم رفته بود به محض ورود به شهر مقدس قم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت و عرض ارادت به حضرت معصومه (س) با سیدمحمد سعیدی تولیت این آستان مقدس و نماینده ولی فقیه در استان قم دیدار کرد. سید ابراهیم رئیسی در نخستین دیدار خود با آیت‌ا... نوری همدانی دیدار و گفت و کرد. این مرجع تقلید در دیدار با رئیس جمهور منتخب با تبریک به رئیسی به عنوان رئیس سیزدهمین دولت در نظام جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: شما متواضع، مردمی و شناخته شده هستید، انتخاب شما از سوی مردم به خاطر این صورت گرفت که پرچم یک حرکت را به دست گرفته‌اید تا با آن عدالت و حق را حاکم کنید. این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه امیرالمومنین علیه السلام به مالک اشتر می‌فرمایند، با مردم باشید و میان مردم بروید و به مشکلات آنان پی برده و آن را حل کنید، گفت: شما هم باید از این سخنان الهام بگیرید، با مردم باشید و احیای حق کنید. وی با اشاره به مشکلات مردم و اولویت سنجی در آن تاکید کردند و بیان کرد: امروز مردم با مشکلاتی همچون اقتصادی، معیشتی، بیکاری و گرانی رو به رو هستند، باید دولت جدید این مشکلات را درجه بندی کرده و معیشت مردم را اولویت قرار دهد. رئیسی همچنین در دیدار بعدی خود به ملاقات آیت‌ا... مکارم شیرازی رفت و با این مرجع تقلید گفت و کرد. آیت‌ا... مکارم شیرازی در این دیدار گفت:«حضرت آیت‌ا...العظمی مکارم شیرازی در این دیدار ضمن اشاره به نارضایتی اقشار مختلف مردم از وضع معیشتشان تاکید کردند که باید ریشه وضع موجود مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح شود. اینکه تصور کنیم که امکان ندارد این وضع را سامان داد اشتباه است این وضع قابل تغییر و اصلاح است و چنان نیست که امکان نداشته باشد همانگونه که در موارد مشابه مواردی بود که تصور می شد که امکان اصلاح نیست ولی اصلاح شد.» رئیس جمهور منتخب سپس به دیدار آیت‌ا... علوی گرگانی رفت که این مرجع تقلید در این دیدار با اظهار خرسندی از دیدار رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: شما را شخصیتی خدوم، خدمتگزار و دلسوز میدانم و اطمینان دارم که می‌توانید عملکرد موفقی داشته باشید. وی افزود: در عملکرد گذشته خود بت شکن بودید و امیدوارم همچنان ابراهیم وار در مسیر شکستن بت‌های فساد و ناکارآمدی موفق باشید. آیت‌ا...علوی گرگانی در ادامه با ابراز ناراحتی از وضعیت اقتصادی مردم، توجه به نیروی ارزشمند جوانان و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان را مورد تاکید قرار داد. رئیس جمهور منتخب در ادامه همچنین به دیدار آیت ا... سبحانی رفته و با این مرجع تقلید به گفت و گو پرداخت. آیت ا... سبحانی، اقدام رئیس جمهور منتخب در نظرخواهی از اقشار و گروه‌های مختلف را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: بی‌تردید این اقدام پسندیده و مجموع نظرات می‌تواند در رفع مشکلات موثر باشد. این مرجع تقلید در ادامه فعال کردن تولید داخل و رفع موانع در کنار جذب سرمایه خارجی را در غلبه بر مشکلات اقتصادی موثر دانست و گفت: امروز باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد.
اعتماد مردم آسیب دیده است
رئیس جمهور منتخب در دیدار با آیت‌ا... نوری همدانی با قدردانی از نقش‌آفرینی و حضور ایشان در صحنه‌های مختلف انقلاب به ویژه در انتخابات اخیر گفت: در ایجاد حماسه
۲۸ خرداد نقش آفرینی مراجع عظام تقلید بسیار موثر بود. حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی با اظهار امیدواری نسبت به بهره‌مندی دولت سیزدهم از دعای خیر و رهنمودهای مراجع تقلید به مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف از جمله معیشت و کسب و کار اشاره کرد و اظهار داشت: مردم با حضور خود وظیفه و تکلیف خطیری را بر دوش ما گذاشتند و مصمم هستیم به گونه‌ای عمل کنیم که مردم احساس کنند که وضعیت متفاوت شده است. رئیسی در دیدار با آیت‌ا... مکارم شیرازی با آرزوی سلامتی کامل برای ایشان، استفاده از رهنمودها و نظرات مراجع عظام، علما و نخبگان را از وظایف دولت جدید دانست و گفت: یقین دارم با حضور و مشارکت مردم می‌توانیم بر همه مشکلات فایق بیاییم. رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه قبل از تشکیل دولت مصمم هستیم جلساتی با مراجع، علما، نخبگان و گروه‌های مختلف مردمی داشته باشیم، اظهار داشت: امروز اعتماد مردم به خاطر برخی اقدامات نسنجیده آسیب دیده است و باید این اعتماد که سرمایه اصلی کشورمان است را احیا کنیم. وی خاطرنشان کرد: در اولین اقدام باید ثبات را در بازار ایجاد کنیم به گونه‌ای که وضعیت آینده، هم برای تولیدکننده و هم برای مردم قابل پیش‌بینی باشد. رئیس جمهور منتخب در دیدار با آیت‌ا... سید محمدعلی علوی گرگانی با قدردانی از نقش آفرینی ایشان در انتخابات ۲۸ خرداد، اظهار کرد: استفاده از رهنمودها و نظرات مراجع و صاحب نظران را در بهبود وضعیت موجود کشور، تاثیر گذار و مفید می دانم. وی نقش دولت در رفع مشکلات مردم را مهم و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: مشکلات کشور راه‌حل‌های عملی دارد و با جلب اعتماد و مشارکت مردم می‌توان موانع را برطرف کرد. رئیسی تاکید کرد: امیدوارم دولت جدید بتواند اعتماد مردم که دچار آسیب شده را مجددا احیا و بازآفرینی کرده و گام به گام و با برنامه ریزی‌های دقیق، در زندگی مردم گشایش و بهبود ایجاد کرد. رئیس جمهور منتخب همچنین در دیدار با آیت ا... سبحانی با قدردانی از مواضع و بیانات راهگشای ایشان در دعوت مردم به حضور در انتخابات، اهتمام دولت به استفاده از نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید و نخبگان کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت خود را در خط مقدم رفع مشکلات مردم و ایجاد گشایش در زندگی مردم می‌داند و تلاش می‌کند با جلب اعتماد مردم و استفاده از نظرات نخبگان در مسیر رفع مشکلات گام‌های موثر بردارد. رئیسی تصریح کرد: به رغم همه مشکلات و کاستی‌هایی که امروز در عرصه‌های مختلف وجود دارد به ظرفیت‌های کشور و توان جوانان و نخبگان باور دارم و تلاش خواهیم کرد وضعیت موجود را به نفع مردم تغییر دهیم. دکتر رئیسی با بیان اینکه مردم نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌های موجود به دولت مردمی امید بسته‌اند، عنوان کرد: به رغم همه مشکلات و سختی‌ها، چشم انداز آینده را روشن می‌دانم و عمیقا باور دارم که اصلاح روند موجود امکانپذیر است.
ادامه در صفحه 6

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار