| کد مطلب: ۱۰۱۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد

چگونه با منتقدان برخورد کنیم؟

حسین جان‌بزرگی

زمان زیای نمی‌گذرد از موقعی که یک مسئول کشوری به مسئولی دیگر در استان ایلام گفته بود بیشعور. شاید دیگر همه‌مان فراموشش کرده بودیم و مسئولین در این مدت اگر می‌خواستند فحشی بدهند، لطف می‌کردند و دو پهلو یا در لفافه حواله‌مان می‌دادند و این‌طوری خیلی بهتر بود. مثلا صاف توی صورت ما نگاه کرده و می‌گفتند: ما خداروشکر امروز هیچ مشکلی در کشورمان نداریم. و مردم همه راضی‌اند. خب این از صدتا بدوبی‌راه هم برای ما بدتر بود. اما مدتی است که مسئولین به‌منظور شفاف‌سازی در کشور تغییر روش داده‌اند. این بار خیلی رک و راست، و ضمن نگاه کردن در چشم ما، می‌گویند کسانی که از واکسن ملی(!) و گرانی آن انتقاد می‌کنند، .... هستند. این روش اتفاقا خیلی خوب است به شرطی که همین آزادی بیان را به منتقدان هم بدهند.
الان قانون در کشور ما این‌طور است که منتقدان آزادند هر طور که مایلند فحش بخورند! و همچنین آزادند هر طور که بیشتر مایل بودند، از مسئولین‌شان تعریف و تمجید کنند. خدایی چنین قانون و مسئولین باحالی در کجای دنیا وجود دارد؟ فقط ایران! حالا ما یک‌سری تبصره‌ها هم پیشنهاد می‌کنیم به این قانون‌های قشنگ‌مان اضافه کنیم.
الف- چنانچه مسئولی با انتقادی مواجه شد، ضمن دادن فحش به تمامی بستگان منتقد، می‌تواند با چوب و چماق به وی حمله کرده تا درس عبرتی شود بر همه‌ یاوه‌گویان داخلی!
ب- چنانچه دلش خنک نشد یا فرد، پوست کلفت بود، در صورتی که مسئولِ عزیز صلاح‌دید، می‌تواند در چهار جهت جغرافیایی و به بیست‌وشش روش تعریف نشده، دهان او را مورد عنایت قرار دهد!
ج- چنانچه حین تنبیه کردن فرد خاطی، دست مسئول درد گرفت یا حین فحش دادن صدایش به هم ریخت، هزینه‌ درمان به عهده‌ فرد خاطی است!
د- در صورتی که فرد، انتقادی بکند ولی بلافاصله بعدش بگوید ...خوردم و ابراز ندامت کند، چنانچه انتقادش رسانه‌ای نشده باشد، مسئولین می‌توانند با عطوفت و گذشت خود، وی را ببخشنند!
ه- اگر انتقاد، رسانه‌ای شد و بعدش فرد ابراز ندامت کرد، مسئولین می‌توانند با مهربانی دستی به سرش بکشند و سپس با اُردنگی وی را بیرون کنند. در اینجا نیازی به واکنش هیجانی بیشتری نیست.
و- در صورتی که کسی با این روش‌ها مشکلی نداشت، قدمش روی چشم، می‌تواند در اینجا بماند ولی در صورتی که با این قانون‌ها مشکلی دارد می‌تواند جمع کند برود کشورهایی که رفاه‌های اونجوری دارند!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار