| کد مطلب: ۱۰۱۷۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا رضایی:

در کل دنیا چرخه انتخابی صد درصد انجام نشد

علیرضا رضایی درباره چرخه انتخابی تیم‌ملی کشتی برای مسابقات جهانی نروژ صحبت کرد. وی اعتقاد دارد امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا که در کل دنیا اتفاق افتاد، فرآیند چرخه انتخابی صددرصد انجام نشد.
در مورد چرخه انتخابی تیم‌ملی کشتی چه نظری دارید؟
در چرخه انتخابی که از سوی فدراسیون کشتی اعلام شد، جوانان دیده شده‌اند و قرار است به آنها میدان داده شود که این موضوع بسیار جای خوشحالی دارد اما به اعتقاد من کشتی‌گیرانی که به المپیک راه پیدا می‌کنند، برای حضور در مسابقات جهانی دیگر انگیزه ندارند و از طرف دیگر بدن نیاز به ریکاوری دارد. اگر فدراسیون کشتی می‌توانست دو تیم را برای حضور در مسابقات المپیک و جهانی آماده کند، اتفاق بسیار خوبی بود.
آیا چرخه انتخابی تیــم‌ملی در مسیر درستی قرار گرفته است؟
متولیان کشتی و اعضای کادرفنی، قوانینی برای انتخاب کشتی‌گیران در نظر گرفته‌اند که به‌نظرم این قوانین بهتر از بی‌قانونی است. طبیعتا هر قانونی معایب و محاسن خودش را دارد. در این چرخه انتخابی هم چنین وضعیتی وجود دارد. به‌نظر من ایراد اصلی همین است که کشتی‌گیران المپیکی بدون انتخابی به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند. ما باید این را در نظر بگیریم که هر کشتی‌گیر چه توان بدنی دارد و در چه شرایطی می‌تواند روی تشک برود. البته امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا که در کل دنیا اتفاق افتاد، فرآیند چرخه انتخابی صددرصد انجام نشد اما در مورد مدعیان حاضر در المپیک تقریبا انتخابی یا به شکل مسابقات رودررو یا به‌صورت انتخابی درون‌اردویی برگزار شد و هیچ کشتی‌گیری نمی‌تواند مدعی شود که المپیکی‌ها بدون حضور در انتخابی برگزیده شدند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار