| کد مطلب: ۱۰۱۷۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

«بهتـــــریــــن» مثل علی دایی!

آرمان‌ملی- حسین ردکا: رونالدو کاپیتان تیم‌ملی پرتغال با به‌ثمررساندن 2 گل مقابل فرانسه، در یورو2020 به رکورد 109 گل‌ملی علی دایی رسید. «شهریار» فوتبال ایران به «کریس» تبریک گفت و ستاره تیم‌ملی پرتغال وی را «الگو» خواند!
تلاش
مهرماه سال گذشته و زمانی‌که رونالدو تعداد گل‌های ملی‌اش را به عدد 101 رساند گفت: «احساس خاصی دارم که بیش از ۱۰۰ گل برای تیم‌ملی پرتغال به‌ثمر رساندم. این یک رکورد تاریخی است. اکنون به رکورد بهترین گلزن تاریخ ملی (علی دایی) نزدیک هستم. هدف من این است که رکورد آقای گلی (دایی) را بشکنم.»
رسیدن به رکورد
«کریس» مهاجم تیم‌ملی فوتبال پرتغال در دیدار با تیم‌ملی فرانسه تا دقیقه 60 موفق به زدن 2 گل از روی نقطه پنالتی شد تا با رکورد 109 گل ملی علی دایی برابری کند. کاپیتان تیم‌ملی پرتغال تا قبل از دیدار با تیم‌ملی فرانسه با زدن 107 گل در تعقیب علی دایی مهاجم سابق تیم‌ملی کشورمان بود؛ اما با به‌ثمررساندن 2 گل از روی نقطه پنالتی نه‌تنها با 5 گل به‌تنهایی در صدرجدول گلزنان یورو 2020 قرار گرفت، بلکه با رکورد آقای گل سابق جهان از کشورمان برابری کرد.
تبریک علی دایی
پس از این اتفاق، علی دایی با انتشار پستی در فضای‌مجازی به کریستیانو رونالدو بابت رسیدن به این دستاورد بزرگ تبریک گفت. سرمربی سابق تیم‌ملی کشورمان در فضای‌مجازی در پیام خود برای رونالدو نوشت: «بهت تبریک میگم؛ «کریس» به چیزی که لیاقتش را داشتی رسیدی. نماد واقعی پشتکار و حرفه‌ای بودن هستی و بازهم به دنیا ثابت کردی بهترینی.»
پاسخ رونالدو
دایی پس از 109 گله‌شدن رونالدو در بازی پرتغال مقابل فرانسه و رسیدن به رکورد او به‌عنوان بهترین گلزن فوتبال در رده ملی پیامی در صفحه توئیتر خود منتشر کرد که رونالدو این‌گونه پاسخ او را داد: «قهرمانان واقعی همیشه قهرمان می‌مانند. خیلی افتخار می‌کنم که چنین واژگان محبت‌‌آمیزی را از الگویی بزرگ مانند تو می‌خوانم، متشکرم، علی دایی.»
نظر شهریار
علی دایی سال‌هاست عنوان پرابهت و دلچسب آقای‌گل فوتبال جهان را یدک می‌کشد. عنوان پرطمطراقی که برای ما ایرانی‌ها بیشتر از شهریار فوتبال ایران دلچسب شده است اما آیا علی دایی نیز چنین دیدگاهی دارد؟ آقای گل فوتبال جهان مدت‌ها قبل حرف دلش را در این خصوص گفت، وی اظهارکرد: «معتقدم هرچه خدا بخواهد همان می‌شود. ولی رکورد برای شکستن است. کدام رکورد بوده که تابه‌حال دست‌نخورده باقی مانده باشد؟ بالاخره یک روز هر کسی رکورد شخص دیگری را می‌زند. من هم از این قاعده مستثنی نیستم چه بهتر که این رکورد به‌دست بازیکن بزرگی مثل رونالدو شکسته شود. به‌نظرم کریس می‌تواند در بازی‌های ملی باقی مانده به این مهم دست پیدا کند.» دایی در واکنش به این رکوردشکنی به «تایمز» گفت: «من خوشحالم که رونالدو رکورد من را خواهد شکست چون اینکه رکورد من به‌دست بازیکنی مانند رونالدو بیفتد، خودش یک رکورد دیگر برای من است.»
واکنش فدراسیون
فدراسیون فوتبال ایران با انتشار متنی به شرح زیر به این موضوع واکنش نشان داد: «رکوردها جاودانه نمی‌مانند اما آدم‌ها می‌توانند تا همیشه عزیز و سربلند باشند. آری تو برای فوتبال ایران اسطوره‌ای. تو شهریار فوتبال آسیایی و هم‌چنان مهمترین گلزن قاره، خوش به‌حال ما که گل‌زدن‌های شماره ١٠ را دیده‌ایم.»
تمبر
محمدجواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات در پی رکوردشکنی کریس رونالدو، پیامی برای علی دایی در اینستاگرامش نوشت: «افتخارات علی آقای دایی در گنجینه‌ تمبر ایران هم ثبت خواهد شد. به افتخار او باید ایستاد. به‌زودی با حضور خودش این تمبر را مهروامضا خواهیم کرد. جدا از افتخارات فوتبالیش، پیام علی‌آقا به کریستیانو رونالدو، معرکه بود.»
شوخی انگلیسی
گری لینه‌کر بازیکن سابق تیم‌ملی انگلیس نیز به این موضوع پرداخت و با هموطنان خودش نیز شوخی کرد. او نوشت: «رونالدو یک پنالتی دیگر را به گل تبدیل کرد. 109مین گل بین‌المللی. او با رکورد تمام دوران علی دایی برابر شده است. او بیش از مجموع بازی‌های ملی همه کارشناسانی که در استودیوی ما هستند (لمپارد، فردیناند، شیرر)، برای کشورش گلزنی کرده است.»
پیام داخلی
جواد نکونام کاپیتان سابق تیم‌ملی ایران که رکورددار تعداد بازی‌های ملی است، در پیامی به این مساله واکنش نشان داد و در صفحه اینستاگرامش نوشت: «15 سال پس از تابستانِ بی‌رحم ٢٠٠۶ برای علی دایی و خداحافظی مظلومانه‌اش از بازی‌های ملی، سرانجام «کریس» در تعداد گل‌های ملی به بهترین مهاجم تاریخ فوتبال آسیا رسید؛ اتفاقی که به‌خوبی نشان‌دهنده بزرگی کار «آقای شماره١٠» فوتبال ایران در این سال‌هاست. مردبزرگ، فوتبال ایران همچنان سال‌های سال به احترامت خواهد ایستاد و با اختلاف برای همه‌ ما ایرانی‌ها همیشه بهترینی.» عارف غلامی مدافع استقلال یکی از چهره‌هایی بود که نسبت به این رکوردشکنی واکنش نشان داد و او در صفحه توئیتر خود به جملات رونالدو در توصیف علی دایی اشاره کرد و با تمجید از علی دایی، در وصف اسطوره فوتبال ایران این‌چنین نوشت: «علی‌ دایی رکوردی که سالیانِ سال در دنیا به‌عنوان یک ایرانی در اختیار داشت، با جمله‌های رونالدو در وصف او به فرزندان نسل جدید معرفی کنید نه با کلیپ خنده‌دار!»
گلی که محاسبه نشد!
یکی از گل‌های علی دایی با لباس تیم‌ملی فوتبال ایران مورد پذیرش و محاسبه قرار نگرفته است. 21 آبانماه 1382 تیم‌ملی فوتبال ایران در جریان رقابت‌های مقدماتی جام‌ملت‌های آسیا 2004 در ورزشگاه آزادی میزبان تیم‌ملی کره‌شمالی بود. در این دیدار، ایران با تک گل علی دایی از روی نقطه پنالتی از حریف خود پیش بود اما پرتاب یک نارنجک به درون زمین مسابقه و آسیب‌دیدن یکی از بازیکنان کره‌شمالی باعث شد تا این تیم زمین مسابقه را ترک کند و بازی نیمه‌تمام بماند. پس از این اتفاق، AFC رای به برد 3 بر صفر ایران داد تا به این ترتیب، تک‌گلی که علی دایی در این مسابقه به‌ثمر رسانده بود محاسبه نشود. اگر آن نارنجک به داخل زمین پرتاب نمی‌شد و بازی به‌طور معمول ادامه پیدا می‌کرد، تعداد گل‌های ملی علی دایی حداقل به عدد 110 می‌رسید و کریستیانو رونالدو با 2 گلی که به فرانسه زد، نمی‌توانست با رکورد علی دایی برابری کند و برای این کار به یک گل ملی دیگر هم احتیاج پیدا می‌کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار