| کد مطلب: ۱۰۱۷۰۱۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

5 میلیون دانش‌آموز
با مشکلات روانی
آرمان ملی: عضــو کــمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: از ۱۳میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور،‌ پنج میلیون دانش‌آموز از نظر سلامت روانی مشکل دارند. مهدی عیسی‌زاده افزود: ردیف اعتباری ویژه‌ای برای این دانش‌آموزان در بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شد. زمان پیگیری برای لحاظ کردن ردیف اعتباری ویژه حاشیه نشینان در بودجه سال آینده از هم اکنون تا مهرماه است تا کمیسیون اجتماعی از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور آن را مطرح و پیگیری کند.
بازهم کودک
و همسرآزاری در صدر
ایلنا: رئیس اورژانس اجتماعی کشور با بیان اینکه در تمام مراکز استان‌ها خانه امن ایجاد شده است، گفت: بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی موارد کودک آزاری و همسرآزاری است. محمود علیگو افزود: در حال حاضر در تمام مراکز استان‌ها ستینگ‌های نگهداری از زنان وجود دارد. همچنین بیش از ۳۰۰ مرکز مداخله در بحران داریم که اقدامات مداخله‌ای را از طریق اورژانس اجتماعی انجام می‌دهند. سازمان اورژانس اجتماعی این قابلیت را دارد که اقدامات لازم درباره حفاظت از زنان آسیب دیده را انجام دهد.
منطقه ۱۴ بیشترین
بافت فرسوده
میزان: شهردار منطقه ۱۴ گفت: ۱۷ درصد بافت فرسوده شهر تهران در این منطقه است. کامبیز مصطفی پور اظهار کرد: سه شاخصه ریزدانگی، فرسودگی و نفوذ ناپذیری و از جمله کار‌هایی که انجام شده در این منطقه است و ۵۵ درصد بافت فرسوده نوسازی شده است. تجمیع ۷۱۲ پلاک را در این منطقه داشتیم؛ موضوع نوسازی بافت فرسوده نیاز به همکاری شهروندان با شهرداری را دارد و باید در این زمینه سرعت بیشتری داشته باشیم.
۱۴ میلیون نفر واکسینه می‌شوند
آرمان ملی: کمیته بهداشت و درمان با اشاره به ثمر بخش بودن تلاش‌ها برای تولید واکسن داخلی و ورود دو واکسن تولید داخل به بازار عمومی مصرف طی روزهای آینده، تاکید کرد با اخذ مجوزهای لازم برای تزریق عمومی واکسن داخلی و سرعت‌گیری عملیات واکسیناسیون، دولت به عهد خود در واکسینه کردن جامعه هدف ۱۴ میلیون نفر در موعد مقرر تعیین شده تا پایان این دولت، عمل خواهد کرد. در این گزارش اعلام شد که با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده و رفع موانع، با ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور طی روزهای گذشته و تداوم این وضعیت در آینده، عملیات واکسیناسیون با اولویت تزریق دوز دوم کسانی که مرحله اول را انجام داده‌اند.
5 روز گرم در انتظار ایران
آرمان ملی: بنا ب اعلام سازمان هواشناسی، طی 5 روز آینده با پایداری هوای گرم در کشور مواجه هستیم. بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه زابل و شرق کرمان وزش شدید باد و وقوع گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. در ارتفاعات واقع در جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
٢۵ استخدام
در آموزش و پرورش
باشگاه خبرنگاران: معــاون حقــوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش از رایزنی برای جذب ٢۵ هزار نیروی جدید از طریق آزمون استخدامی در مرداد خبر داد. قاسم احمدی لاشکی بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی در سال تحصیلی جدید حدود ١٩٧ هزار کمبود معلم داریم ضمن آنکه قانون به ما اجازه نمی‌دهد تا نیروی جدید حق‌التدریسی استخدام کنیم بنابراین باید این خلأ را با استفاده از روش‌هایی، چون استفاده از اضافه تدریس معلمان و به‌کارگیری معلمان در آستانه بازنشستگی جبران کنیم. علاوه بر آن اگر سازمان اداری استخدامی مجوز لازم را بدهد ٩ هزار و ۵٠٠ پذیرفته شده کارنامه سبز را هم به کار می‌گیریم.
آماده سازی واکسن
کرونای رازی
آرمان ملی: محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی رازی کوو پارس گفت: پیش‌بینی می‌شود واکسن رازی کوو پارس اواخر شهریور یا اوایل مهر امسال وارد مرحله واکسیناسیون عمومی خواهد شد. سعید کلانتری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود ۲ تا ۳ هفته دیگر بتوانیم آنالیز بینابینی فاز دوم کارآزمایی بالینی را به سازمان غذا و دارو تحویل دهیم که در صورت رضایت این سازمان، مجوز فاز سوم صادر خواهد شد. وی تعداد داوطلبان مرحله دوم کارآزمایی بالینی را ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: فاز دوم تست انسانی از ۶ خرداد آغاز شده است که ۲۹۴ نفر دوز اول و از این تعداد ۳۰ نفر (تا روز ۳۰ خرداد) دوز دوم را هم دریافت کرده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار