| کد مطلب: ۱۰۱۶۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد

سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار رئیس جمهور شد

آرمان ملی- پس از کش و قوس‌های بسیار و مباحث گسترده پیرامون انتخابات ریاست جمهوری 1400 هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران معرفی شد و آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی با رایی قریب به 18 میلیون سیزدهمین مسافر پاستور لقب گرفت. البته شامگاه شنبه برخی خبرها حکایت از این داشت که احتمالا انتخابات به دور دوم برود اما با تجمیع آراء رئیسی در همان دور اول با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به ریاست جمهوری رسید. از دیگر کاندیداها نیز محسن رضایی میرقائد با محسن رضایی ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲رای؛ عبدالناصر همتی۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۹۹۹هزار و ۷۱۸ رای در مکان‌های بعد قرار گرفتند و 3 میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای نیز باطله اخذ شد. در همین راستا مقامات و شخصیت‌های لشکری، کشوری و بین‌المللی طی پیام‌های جداگانه‌ای انتخاب آیت‌ا... رئیسی را به ریاست جمهوری ایران تبریک گفتند.
رئیسی؛ رئیس جمهور ایران
هر چند که از شامگاه شنبه و با تکیه بر اخبار غیر رسمی مشخص بود که پیروز انتخابات چه کسی است اما اعلام رسمی ستاد انتخابات کشور به این خبر رسمیت داد. در این راستا وزیر کشور اعلام کرد: از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای ماخوذه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به‌عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد. ایسنا نوشت، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر یکشنبه در نشستی خبری به ارائه گزارش نهایی انتخابات پرداخت و گفت: بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری از مجموع واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای اخذ شده با مشارکت ۴۸.۸ درصد در انتخابات شرکت کردند که آقایان؛ سید ابراهیم رئیسی‌ ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای محسن رضایی ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای عبدالناصر همتی۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۹۹۹هزار و ۷۱۸ رای کسب کرده‌اند. 3 میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای باطله نیز اخذ شده است. بر این اساس سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان منتخب این دوره از انتخابات و امانت‌دار دستگاه اجرائی برگزیده شد. وی درباره زمان اعلام نتایج سایر انتخابات‌ها گفت: به دلیل کثرت نامزدهای انتخابات های شوراهای شهر و روستا شمارش آرا همچنان در حال انجام است. نتایج انتخابات های میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و همچنین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز به محض پایان شمارش و تجمیع اعلام خواهد شد. وزیر کشور در پاسخ به پرسش دیگری درباره احتمال تخلف و تقلب در انتخابات تاکید کرد: هیچ تخلف یا تقلب که بتواند تاثیری بر انتخابات داشته باشد نداشتیم. هر کسی شکایتی داشت به شورای نگهبان مراجعه کند.
پیام‌های تبریک
پس از اعلام آراء از سوی وزارت کشور و انتخاب آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری مقامات شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی طی پیام‌های جداگانه ای انتخاب وی ر ا تبریک گفتند. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پس از دیدار خود با حجت الاسلام رئیسی اظهار داشت: از ملت نجیب و دوست داشتنی ایران که با حضور در انتخابات حماسه دیگری آفریدند تقدیر و تشکر می‌کنم همچنین به رهبر معظم انقلاب و به منتخب مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز بیان کرد: حضور چشمگیر مردم صبور و فداکار ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را به عنوان نشانه ای از احساس مسئولیت سیاسی نسبت به امروز و آینده کشور به عموم مردم، نامزدان محترم و منتخبان آنان تبریک می گویم. یادگار امام نیز در پیامی پیروزی آیت‌ا...سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت. آیت‌ا... سید حسن خمینی بیان کرد: به دست آوردن اعتماد بخش بزرگی از مردم و کسب عنوان ریاست جمهوری اسلامی ایران را به جنابعالی تبریک می گویم. بی تردید ایستادن در مسند خدمتگزاری به مردم شریف و نظام اسلامی مسئولیت سنگینی است که تنها با لطف خدا و همدلی بیشتر و استعانت...
ادامه صفحه 6

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار