| کد مطلب: ۱۰۱۵۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتاه حوادثی

دستگیری سارق سیم برق
فرمانده انتظامی استان کردستان از دستگیری سارق کابل برق و کشف ۲۲ فقره سرقت در شهرستان سنندج خبر داد. سردار علی آزادی، با بيان اين خبر اظهارداشت:‌ در پی دریافت گزارش مردمی در ارتباط با سرقت کابل‌های برق در شهرستان سنندج، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. وی با بیان اینکه ماموران پلیس آگاهی پس از اطمینان از صحت موضوع با تعقیب سرنخ‌ها، موفق به شناسایی سارق و یک مالخر شدند، افزود: ماموران هر 2 متهم را دستگیر کردند. فرمانده انتظامی کردستان خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ۲۲ فقره سرقت اعتراف کرد.
جمع‌آوری 690 دستگاه ماینر
فرمانده انتظامی استان لرستان از کشف 690 دستگاه ماینر قاچاق به ارزش 140میلیارد ریال در شهرستان خرم‌آباد خبر داد. سردار یحیی الهی اظهارداشت: پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از وجود تعداد زیادی ماینر قاچاق در انباری در شهرک صنعتی اطراف شهر خرم‌آباد، رسیدگی به‌موضوع در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی محل نگهداری ماینرهای غیرمجاز شده و پس از هماهنگی قضائی بازرسی‌های لازم را به‌عمل آوردند. فرمانده انتظامی استان لرستان، تصریح کرد: در این بازرسی 690 عدد ماینر و 16 دستگاه هاپ سوئیچ قاچاق که طبق نظر کارشناسان ارزش آنها به 140 میلیارد ریال می‌رسید، کشف شد. این مقام انتظامی بیان داشت: در این راستا علاوه بر پلمب انبار موردنظر، یک نفر دستگیر و تحویل مراجع ذیصلاح شد. سردار الهی در پایان مبارزه با جرائم اقتصادی را از اولویت‌های کاری پلیس برشمرد و گفت: پلیس با تمام توان و قاطعانه با مجرمان برخورد می‌کند.
سرقت پنل‌های خورشيدی
فرمانده انتظامي شهرستان گلپايگان از دستگيری سارق پنل‌هاي خورشيدي و کشف 48 فقره سرقت خبر داد. سرهنگ علي سبحاني بیان داشت: پس از وقوع چندین مورد سرقت پنل‌های خورشيدي در شهرستان گلپایگان شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: پس از انجام اقداماتی تخصصی یک سارق در ارتباط با این پرونده شناسایی و در یکی از روستاهای این شهرستان طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه سارق دستگیرشده در تحقیقات تخصصی پلیس به 48 فقره سرقت پنل‌های خورشیدی اعتراف کرد، تصريح کرد: در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد. این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با سارقان، مجرمان، مخلان نظم و آسایش عمومی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به‌هرکسی که بخواهد نظم و امنیت عمومی و آسایش مردم را برهم بزند برخورد قاطع و قانونی می‌کند.
شناسایی مزاحم «اینستا»
رئیس پلیس فتای استان خراسان‌رضوی از شناسایی و دستگیری فردی که در «اینستا» ایجاد مزاحمت می‌کرد، خبر داد. سرهنگ جواد جهانشیری عنوان کرد: با اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی‌بر اینکه تصاویر خصوصی و شخصی وی در فضای‌مجازی به‌ویژه شبکه اجتماعی اینستاگرام به‌صورت استوری با نوشتاری خارج از شئونات فرهنگی، اخلاقی در میان مخاطبانش اعم از فامیل و دوستان و آشنایان وی به نمایش گذاشته می‌شود که با توجه به موضوع پرونده، رسیدگی به شکایت در دستور کار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم غیراخلاقی در پلیس فتا قرار گرفت. رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های صورت‌گرفته و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم در یکی از شهرستان‌های استان شده و در نهایت طی یک اقدام پلیسی و هماهنگی با مرجع قضائی، اقدام به دستگیری متهم نموده و اظهارات وی را ثبت کردند . این مقام انتظامی تشریح کرد: متهم در ابتدا منکر بزه‌انتسابی شد که پس از روبه‌روشدن با مستندات ادله دیجیتال جرم، با ندامت اعتراف کرد متاسفانه در حمایت و جانبداری از دوست خود که مجبور به پرداخت مهریه در اختلافات زناشویی بوده و به سفارش وی اقدام به انتشار تصاویر خواهرزن دوستش برای انتقام‌گیری از خانواده همسر وی کرده است. جهانشیری در ادامه افزود: متهم پس از اعتراف به بزه‌ارتکابی خود اظهارپشیمانی نمود و در نهایت پرونده به‌همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحويل مراجع قضائي شد. این مقام مسئول تصریح کرد: بنابر اطلاعات به‌دست آمده از برخی پرونده‌های مکشوفه در حوزه رسیذگی به پرونده‌های غیراخلاقی انتشار تصاویر عمدتا از روی انتقام‌گیری و تسویه‌حساب شخصی صورت می‌گیرد که در این رابطه باید گفت: طبق ماده 16 این قانون: « هرکس به‌وسیله سیستم‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگران را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به‌نحوی که عرفا موجب هتک‌حیثیت او شود، به حبس از 91 روز تا 2 سال، یا جزای نقدی از 5 تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد».

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار