| کد مطلب: ۱۰۱۵۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

انتقاد تند رئیس جمهور از نامزدهای انتخابات:

از مریخ آمده‌اید؟

ادامه از صفحه 2
آدم‌ها روی کار آمدند و دیدید صهیونیست‌ها چقدر از این موضوع خوشحال بودند. این بی‌انصافی است که نسبت به مردم و درباره صبر و مقاومت مردم چیزی گفته نشود. این ملت یک تنه یکپارچه و متحد در برابر آمریکا و هم پیمانانش و یا کسانی که به ما کمک نکردند ایستادگی کرد و کشور را نگه داشت. ما نگذاشتیم در کشور قحطی به وجود بیاید و نگذاشتیم جنگ بشود. من به این قولم عمل کردم و حالا نمی‌خواهم توضیح بدهم که اگر دیگران بودند چه می‌شد؟ ما نگذاشتیم ترامپ در هیچ مجمع جهانی موفق شود. بعضی‌ها می‌گویند موفقیت اخلاقی به چه دردی می‌خورد و ما پول می‌خواهیم. آیا انقلاب این بود که اخلاق به درد نم‌ خورد. از طرفی ما موفقیت سیاسی و حقوقی هم داشتیم. چرا موفقیت سیاسی در شورای امنیت و موفقیت حقوقی در دادگاه لاهه را نمی‌گویید. چرا موفقیت حقوقدان‌ها و دیپلمات‌های ما را نمی‌گویید. مگر اینها ایرانی و انقلابی نیستند. آیا فقط یک عده خاصی انقلابی هستند. آیا نمی‌دانید اینها از کجا آمده‌اند.
عیبی ندارد به شخص من فحش زیاد داده‌اند و باز هم بدهند من استثنا هستم، اما این همه وزراء، معاونین، استانداران و فرمانداران در همه جا تلاش کردند. ما سه سال مقاومت کردیم. چرا جنگ اقتصادی را نگفتید؟ چه چیزتان بود؟ آقای صدا و سیما که سوال طراحی کردید، چرا جنگ اقتصادی را نگفتید؟ چرا مشکلات را نگفتید؟ حالا بعد از اینکه سیل اعتراضات مردم آمد در مناظره دوم دو کلمه هم درباره اینها گفتند. در این میان تنها جنگ اقتصادی نبود، بلکه ما با یک معضل جدید که در ۱۰۰ سال گذشته بی‌نظیر بود یعنی کرونا مواجه شدیم. حالا سیل و زلزله به کنار در کرونا ۱.۱ میلیون نفر بیکار شدند و کرونا زندگی مردم و اقتصاد ما را به هم زد. در سه ماهه اول سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ صادرات ۴۴ درصد کاهش یافت و صادرات و واردات تعطیل شد. آیا شما نمی دانید که در این یک سال گذشته قیمت مواد غذایی در دنیا چند درصد افزوده شده است. طبق آمار فائو این اقلام ۴۰ درصد در جهان گران شده است. آیا اینها را می دانید یا نه؟ اگر ندانید که خیلی جای تعجب است و اگر بدانید و نگویید هم باز جای تعجب است.
قصد همه ما این است که خادم مردم باشیم اما واقعیت‌ها را انکار می‌کنیم و از این کرونا جنگ اقتصادی و مشکلات مختلف چیزی نمی‌گوییم. ما پس از سال ۹۷ در سال ۹۸ داشتیم نسبت به آمار مناسب پیش می‌رفتیم اما در آخر سال ۹۸ با کرونا مواجه شدیم. لااقل از آنهایی که برای مردم جان دادند و پرستاران و پزشکان و مدافعین سلامت و آنها که شبانه روز برای واکسن تلاش می‌کنند تشکر کنید، حال نمی خواهد از دولت تشکر کنید.
اداره کشور در جنگ اقتصادی و کرونا و خشکسالی که در 50 سال اخیر کم نظیر است هم به آن اضافه شد صورت گرفت، اما چرا این واقعیت‌ها را نگفتید؟ لااقل یک کلمه جواب بدهید که آیا ما کشور را از قطعنامه‌های سازمان ملل و فصل هفت منشور ملل متحد خارج کردیم یا نه؟ بگویید آیا با برجام موافقید یا مخالف؟ برجام بود که از سال 94 تا 96 کشور را در مسیر توسعه و تحول قرار داد و امروز هم راه اینکه مشکل کشور حل شود بازگشت همه به برجام است. اگر راه دیگری دارید بگویید و بگویید نمی‌خواهیم به برجام برگردیم. همه می‌گویند با تحریم مخالفیم اما چگونه می خواهید از تحریم خارج شوید.
چه چیزی آمریکا را بعد از ترامپ پای میز مذاکره آورد صبر مردم و کار دیپلمات‌های ما باعث این اتفاق شد. آیا می‌خواهید موفقیت در مذاکره را منکر شوید. چرا این واقعیت‌ها را برای مردم نمی گویید؟ ما در تمام این مسیر سخت حرکت کردیم و در موضوع واکسن هم اتفاقاتی رخ داد. ما بخش خصوصی را برای واردات واکسن منع نکردیم و وزارت بهداشت اجازه داده هر کسی می‌تواند برود و واکسن بیاورد. کلا در دنیا واکسن نیست و کم است اگر باشد ما خودمان می‌خریم و به هر قیمتی باشد می‌خریم و بخش خصوصی هم می‌تواند بخرد. ما حتی در داخل همه توانمان را گذاشتیم و وزارت بهداشت روزانه موضوع واکسن داخلی را پیگیری می‌کند واکسیناسیون این چند روز به خاطر این حوادث به تاخیر افتاد و باید واقعیت‌ها را به مردم بگوییم.
در این هشت سال تحولات بزرگی رخ داده که باید به آنها توجه کنیم، به خاطر همین تحولات هیچ کسی امروز نمی‌تواند بگوید که من طرفدار فیلترینگ هستم. در این هشت سال دولت چه کرد. هیچ کسی جرأت نمی‌کند بگوید من طرفدار فیلترینگ هستم. اینهایی که در دولت یازدهم رو در روی من و سینه به سینه من شده بودند و همه جور پرونده سازی درست کرده بودند که باید این فیلتر شود و آن فیلتر شود حالا الحمدا...همه می گویند ما طرفدار پهنای باندیم. این باند اخیرا چقدر خوب شده است! پهنایش قبلا خیلی‌ها را اذیت می‌کرد اما اخیرا پهنایش چقدر خوب شده. این کار بزرگی است که انجام شده و فکر نکنید این کار مهم نیست. از طرفی همه امروز الحمدا... با تحریم مخالفند و همه می‌گویند باید سریع به برجام برگردیم و اصلا این برجام خیلی چیز خوبی شد! خب الحمدا.... همه کشور اعتراف کردند که قدرت هسته‌ای این کشور قوی تر شده و نابود نشده و امروز دیگر کسی نمی‌تواند این موضوع را منکر شود. یک شعارهایی سال‌های پیش می‌دادند اما الان دیدند ما غنی سازی 20 درصد و 60 درصد و هر کار دیگری که باشد انرژی اتمی‌مان توان دارد و این کار را انجام می‌دهد.
اول که ما می‌گفتیم زن‌ها باید مدیر شوند خیلی در این طرف و آن طرف سر و صدا بود. ما می‌خواستیم مدیریت خانم‌ها را به 30 درصد برسانیم که الحمدا... الان تقریبا به حدود 25 درصد رسانده‌ایم که کار بزرگی شده و الحمدا... الان همه موافق هستند و می‌گویند خانم‌ها باید بیایند و مدیر و وزیر و وکیل بشوند. ما وقتی خواستیم اقوام و اقلیت‌ها را بیاوریم فرماندار و بخشدار و معاونت و استاندار و سفیر کنیم چقدر عده‌ای سر و صدا کردیم اما الحمدا... امروز همه با این کار موافق شده اند.
روستاها و مسأله توسعه گاز و خودکفایی در بنزین و گازوئیل را در این دولت نگاه کنید. هیچ کسی نگفت در این دولت آب و برق و گاز برای کم درآمدها مجانی شده، چرا نمی‌گویید؟ چرا می‌ترسید؟ هی می‌گویید مردم مردم، خب بگویید که دولت کاری کرد که آب و برق و گاز برای کم مصرف‌ها مجانی شد. همسان سازی حقوق و حقوق بازنشسته‌ها چه شد؟ آن هم فراموش شد؟ این عشق به قدرت با آدم چه می‌کند که انسان حافظه‌اش را از دست می‌دهد.
عزیزان من در دستگاه اجرایی معاونین و وزرای محترم باید در هفته‌های پیش رو با همان قدرت و روحیه روز اول کار کنید. باید طرح‌ها را تکمیل کنید و طرح‌ها را در حد امکان هفته‌های پیش رو باید افتتاح کنیم. حل هر مشکلی که از دست ما بر می آید باید آن مشکل را باز کنیم. این حرف‌ها و تخریب‌ها نمی‌تواند روحیه دولت یازدهم و دوازدهم را تخریب کند. دولت یازدهمی که در برابر دنیا شش قدرت را آورد و با آنها به توافق رسید و دولت دوازدهمی که سه سال و نیم در برابر یک جنگ بزرگ ایستادگی کرد و پیروز شد. پیروزی که همه قبول دارند و دشمن هم قبول دارد که ما پیروز شدیم پس ما باید راه و مسیرمان را ادامه دهیم و هر وزیر و بخشی و سازمانی موظف است به حرف‌های دروغ پاسخ دهد. حالا صدا و سیما می‌خواهد پخش کند یا می‌خواهد پخش نکند مهم نیست. پاسخ ما را تاریخ پخش می کند. چراکه تاریخ سعه صدر دارد و مثل صدا و سیما نیست و پخش می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار