| کد مطلب: ۱۰۱۵۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

واکسن فخرا
در تراز جهانی است
آرمان ملی: جــانشین وزیــر دفــاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: یکی از افتخارات ایران ساخت واکسن ایرانی فخرا در تراز واکسن‌های جهانی است و می‌توانیم با افتخار بگوییم که این واکسن برتری‌هایی نیز نسبت به نمونه‌های خارجی خود دارد. قاسم تقی‌زاده افزود: بعد از شیوع کرونا در کنار ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات در بیمارستان‌های مختلف نیروهای مسلح به مردم، در حوزه ساخت واکسن هم وارد شدیم و امروز یکی از مهمترین و کارآمدترین واکسن‌ها در وزارت دفاع تولید شده است.
157 فوتی جدید کرونا
آرمان ملی: بنابر اعلام وزارت بهداشت، در روز گذشته ۱۰هزار و ۵۹۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند و ۱۵۷ تن نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دســت دادنــد. تا کنون ۴ میلیون و ۲۸۱ هــزار و ۲۶۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۷۰۶ هزار و ۶۹۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تــزریق شــده در کشور به ۴ میلیــون و ۹۸۷ هزار و ۹۶۳ دُز رسیــد. سه هــزار و ۵۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۱۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
چالش خشکسالی
برای جانوران
ایرنا:‌ معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به خشکسالی امسال حتما گونه‌های جانوری با کمبود آب و علوفه مواجه خواهند شد از این رو حواسمان به حیات وحش کشور باشد. کیومرث کلانتری اظهار کرد: بنابراین خواهش و استدعای من از همه کشور و بهره برداران بخش‌های آب و منابع طبیعی کشور این است که امسال همه ما هم به داد گونه‌های جانوری و گونه‌های حیات وحشی که به خاطر نبود آب و نبود علوفه قطعا به عرصه های طبیعی کشور مراجعه خواهند کرد، برسیم.
افزایش چشمگیر قیمت بلیت قطار
آرمان ملی: رئــیس انجمــن صنفــی شرکت‌‌های حمل و نقل ریلی و خدمــات وابسته از پیشنهاد افزایش 60 درصدی قیمت بلیت قطار خبر داد. محمد رجبی در این باره اظهار کرد: تاکنون خبری مبنی بر برگزاری جلسه برای بررسی، تصمیم‌گیری و موافقت با این پیشنهاد نشده است. پیش از این و در اواخر سال گذشته نیز قیمت بلیت قطار به‌نحوی افزایش یافت، به‌گونه‌ای که هر مسافری ریلی باید تا ۵۰ درصد هزینه بلیت صندلی‌های خالی بابت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را پرداخت کند و به همین سبب مردم باید پول بیشتری را پرداخت کنند.
واکسن‌های ‌روسی در راه تهران
آرمان ملی: محمــولــه نهــم واکسن اسپوتنیک- وی، به میــزان یک صــد هزار دزُ بامداد چهارشنبه به نماینده سفارت کشورمان در مسکو تحویل شد و امروز (پنجشنبه) با پرواز شرکت هواپیمایی ماهان به تهران منتقل شود. اواخر هفته گذشته نیز محموله هشتم واکسن اسپوتنیک- وی به میــزان 100 هزار دوز وارد کشور شده بود. با احتساب این تعداد واکسن تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار دوز به ایران تحویل داده شده است.
شایعه بچه‌دزدی در کرمان
میزان: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: اخباری که مربوط به ربایش کودکان در فضای مجازی منتشر شده، کذب است. کوروش احمد یوسفی افزود: معاندان با هدف ایجاد رعب و وحشت بین شهروندان و دلسرد کردن مردم برای حضور گسترده در انتخابات اقدام به انتشار شایعاتی از این دست می‌کنند که ضرورت دارد کاربران فضای مجازی با ارتقای سواد رسانه‌ای خود و با تفکر انتقادی از دامن زدن و بازنشر این اخبار کذب در فضای مجازی خودداری کنند.
تصویب سند صیانت
از کودکان در فضای مجازی
آرمان ملی: جلســه شــورای‌عالی فضای مجازی، به ریاست حجت‌الاسلام، حسن روحانی؛ رئیس جمهور برگزار شد و در این جلسه «سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی» و همچنین سند چشم‌انداز فضای مجازی در افق ۱۴۱۰ به تصویب نهایی رسید. براساس این سند مقرر شد کلیه سکوها و ارائه دهندگان محتوا و خدمات فضای مجازی در مدت یکسال، نسبت به صیانت از داده‌ها، رده‌بندی و تفکیک محتوا و خدمات ویژه هر رده سنی از خدمات عمومی اقدام کنند. وزارتخانه‌ها مکلف شدند به شکل غیرانحصاری در رابطه با سکوها و خدمات صیانت شده برای خردسالان اطلاع‌رسانی کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار