| کد مطلب: ۱۰۱۵۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

خبــر

توقف برنامه تعمیرات نیروگاهی
آرمان ملی : مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: برنامه های تعمیرات نیروگاهی به غیر از موارد اضطراری باید متوقف شود. محمدحسن متولی زاده در جلسه اضطراری برق در مرکز پایش صنعت برق افزود: توقف این برنامه ها با هدف کمک به پایداری شبکه برق و تامین به موقع برق است. وی، بر اطلاع رسانی مستمر تاکید کرد و گفت: باید در اطلاع رسانی‌ها، تأثیـر شدید شرایط آب و هوایی بر مصرف برق تبییـن شود. وی همچنین با اشاره به اینکه تنها دو راه برای جلوگیری از اعمال خاموشی وجود دارد، گفت: یک راه ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید است که اعتباری بالغ بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی را نیاز دارد و در مدت زمان کوتاه نیز به نتیجه نخواهد رسید. متولی زاده ادامه داد: راه دوم جلب مشارکت عمـوم مردم برای همکاری در مدیریت مصرف را انجام کارهای ساده مانند تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و استفاده از دور کند کولرهای آبی است و خاموش کردن لامپ‌های اضافـی است که می‌توان با انتخاب آن از خاموشی رهایی پیدا کنیم.
آغاز بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های مسکونی تهران
آرمان ملی: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از آغاز فرآیند اجرای طرح بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های مسکونی پایتخت خبر داد. رضا کرمی محمدی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه صدور مجوز بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های مسکونی از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران به شهرداران مناطق، تصریح کرد: این دستورالعمل با هدف کاهش تلفات ناشی از زلزله احتمالی در این ساختمان‌ها ابلاغ شد. وی با اشاره به اینکه بخشی از ساختمان‌های قدیمی شهر تهران براساس ضوابط و آیین نامه‌های لرزه‌ای طراحی و ساخته نشده است، افزود: این ساختمان ها ممکن است در زلزله های متوسط و شدید احتمالی، عملکرد لرزه ای مناسبی نداشته و آسیب پذیر باشند.
افزایش 33 درصدی
تولید شمش آلومینیوم
آرمان ملی: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام‌کرد: میزان تولید شمش آلومینیوم کشور در ۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از ۳۳ درصد افزایش یافت. چهار شرکت تولیدکننده آلومینیوم در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، ۸۶ هزار و ۲۱۶ تن شمش تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشــتــه، ۶۴ هزار و ۶۸۹ تن بود. براساس اعلام این سازمان، از این میزان، شرکت‌های «ایرالکو» ۳۰ هــزار و ۲۷۸ تن، «المهدی» ۳۰ هزار و ۱۲۹ تن، «سالکو» ۱۹ هزار و ۶۶۴ تن و «آلومینای ایران» ۶ هزار و ۱۴۵ تن تولید کردند. همچنین سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اعلام‌کرد: شرکت آلومینای ایران در ۲ ماهه نخست امسال، ۳۸ هزار و ۱۶۰ تن پودر آلومینا تولید کرد که میزان تولید مدت مشابه سال ۹۹، حدود ۴۱ هزار و ۶۹۹ تن بود که هشت درصد کاهش یافته است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار