| کد مطلب: ۱۰۱۵۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد

از مریخ آمده‌اید؟

آرمان ملی- به نظر می‌رسید که در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری در خصوص عملکرد دولت و برخی کارکردهای ناموفق به خصوص در حوزه اقتصادی بحث و گفت و گو شود ولی اینکه قالب مناظره در کل به تخریب و سیاهنمایی علیه دولت بدل شود، گویی اینکه نامزدها برای تخریب دولت وارد شده‌اند دور از ذهن بود. چنانکه اگر روحانی و عملکرد دولت را از 5 کاندیدای اصولگرا می‌گرفتی برنامه‌ای برای ارائه نداشتند. آمارهای بعضا کاذب، قلب ماهیت عملکرد دولت، سیاهنمایی، نادیده ‌گرفتن دستاورد دولت و مهم‌تر از همه بیان آنچه به آن اعتقادی نداشتند مثل برجام و مذاکره، به کارگیری زنان، اقوام و اقلیت‌ها، جوانان، آزادی فضای مجازی و... فصل مشترک این 5 کاندیدا بود. چیزی که صدای مردم، فعالان سیاسی و خود دولتی‌ها را هم در آورد. در همین راسیتا رئیس جمهور روز گذشته در هیأت دولت در خصوص این مسائل به سخنرانی پرداخت.
اهم اظهارات حسن روحانی از این قرار است:
آغاز اخلاق راستگویی و وفای به عهد است و این است که حقیقت‌ها را تحریف نکنیم. حقیقت که هیچ حداقل واقعیت‌هایی که روی زمین اجرا و عمل شده را تحریف نکنید. اگر خدای نکرده واقعیت‌ها برعکس و ناصحیح گفته شود و اذهان مردم را به گونه‌ای مشوش کند که نسبت به اصل نظام مشوش شوند اخلاق زیر پا گذاشته شده است. انتخابات مهم است اما اخلاق از انتخابات مهمتر است. توجه و نگاه به مردم و جدی گرفتن مردم بسیار مهم است. ما که نمی توانیم با افکار عمومی مردم و حضور مردم شوخی کنیم. ما باید مردم را به طور واقعی به انتخابات دعوت کنیم. در همه مراحل انتخابات از روز ثبت نام تا روزی که آرا خوانده و اعلام می‌شود و تا روز تنفیذ و تحلیف باید مردم سالاری حاکم باشد و همه جا باید نقش مردم واقعی و پررنگ باشد. وقتی می‌گوییم مردم یعنی مردم باید احساس امید کنند تا از نظام و کشور دفاع کنند. مردم باید ببینند نظام برای آنها ارزش واقعی قائل است.
در این انتخابات جفاها و ظلم‌های بسیار بدی شد یک مورد آن را مقام معظم رهبری درباره احراز نشدن صلاحیت‌ها اشاره فرمودند. که ایشان هم دستور دادند باید جبران شود. حالا این که جبران شد یا نه مساله دوم است. اما به هر حال جفاهای فراوانی شد که بدترین جفا جفای به خود نظام است. اگر بناست تمام ۴۲ سال گذشته زیر سوال برود و همش بگوییم نقض قانون، فساد، زیر پا گذاشتن حقوق، اجرا نکردن مصالح مردم و اقدامات برخلاف مصلحت کشور و جامعه صورت گرفته پس چرا اصلا انقلاب کرده ایم. از یک طرف دارد به نظام ظلم می شود و از یک طرف دارد به مردم ظلم می‌شود. اینکه می‌گویید هیچ کاری در ۸ سال گذشته نشده دارید به مردم ظلم می‌کنید. بر چه مبنایی توهین می‌کنید لااقل باید آمارتان درست باشد. وقتی آمار از مبالغ داخل بانک‌ها می‌دهید می‌بینیم که آمارتان از کل نقدینگی کشور بیشتر است و این آمار دروغ است.
وقتی می‌گویید رشد اقتصادی صفر بوده این دروغ است ما که نمی‌توانیم دروغ بگوییم شاید حقیقت را قلب کنیم، اما واقعیت‌ها را که نمی‌توان به هم زد. آیا ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی که ما در سال ۹۹ افتتاح کردیم را می‌شود منکر شد. آیا هزاران کیلومتر جاده و راه آهن و صدها طرح مهم افتتاح نشد؟ بعد می‌گویید هیچ کاری نشده است. بر چه مبنایی این حرف‌ها را می‌گویید. البته در این انتخابات مشخص شد خوبی‌هایی هم بوده است. مثلا معلوم شد بعضی از دستگاه‌ها در کشور خیلی هم خوب هستند قوه قضائیه، قوه مقننه و نیروهای مسلح الحمدا... بی‌ایراد هستند و فقط یک جا ایراد دارد که آن هم دولت است که ان شاء‌ا... این دولت هم تغییر می‌کند پس الحمدا... کلا همه چیز خوب می‌شود. چون بقیه‌اش که درست است دیگر .
در این انتخابات مشخص شد اگر در کشور ایرادی وجود دارد این ایراد فقط مال دستگاه اجرا است! یعنی دستگاه قانون گذار و مجمع تشخیص و قوه قضائیه ایراد ندارد! هیچ جا ایراد ندارد؟ خب الحمدا... خیلی خوب شد که لااقل در این انتخابات فهمیدیم همه جای کشور خیلی خوب، خیلی سالم و بی‌نقص و بی ایراد است و فقط اشکال در این دولت است که این هم ان شاء‌ا...در این انتخابات عوض می‌شود. حالا انتخابات هم نباشد به هر حال دوره ما تمام می‌شود و به هر صورت دولت بعدی می‌آید و ان شاء‌ا... کل کشور درست می‌شود.
از طرفی ما چیزهای بهتری هم در این روزها می‌شنویم مثلا چقدر خانم‌ها در این چند روز خوب شده‌اند!باید به حقوق خانم‌ها احترام بگذاریم، چه شد که در این مدت خانم‌ها نبودند و فقط این روزها خانم‌ها پیدا شده‌اند؟ و خیلی مورد احترام هستند؟ از طرفی می‌بینیم اقوام و اقلیت‌ها چقدر خوب شده‌اند و شیعه و سنی چقدر با هم برادر و متحد شده‌اند! الحمدا... این روزها چه چیزهای خوبی می‌بینیم.
با شعور مردم بازی نکنید؛ ملت ایران ملت بزرگی است و ملتی است که می‌داند که چه گذشته است و می داند که چه کسانی بوده‌اند. اینهایی که امروز می‌خواهند برای فردا قدرت را در دست بگیرند اگر در ایران نبودند و از کره مریخ آمده بودند خب خیلی خوب بود. اما همه اینها بوده‌اند و همه شان هم در بخش‌هایی مسئولیت داشتند. خب اگر همه چیز خراب است برای آنها هیچ ایراد و اشکالی نبوده است؟ ما باید به نحوی با مردم صحبت کنیم که برای مردم قابل فهم و پذیرش باشد و مردم بدانند که ما داریم به راستی و درستی با آنها حرف می‌زنیم. به هر حال راجع به اقتصاد صحبت شد اما در چه فضایی صحبت شد؟ یعنی ما در دوره صلحیم یا جنگ؟ این باید اول روشن شود که آیا ما در جنگ هستیم یا نیستیم. گویی اصلا جنگی وجود ندارد. ترامپی نبوده، اصلا ترامپ ظلم و کار بدی نکرده، هرچه مشکل است مال دولت است. آمریکا که کاری نکرده است. نه در سوال و نه در جواب چنین چیزی نبود و این مسأله بسیار عجیب و شگفت‌آور است.
در شش ماهه دوم سال ۹۳ با معضل جدیدی روبرو شدیم؛ در آن موقع قیمت نفت که در سال‌های قبل بین ۸۰ تا ۱۳۰ دلار و متوسط آن بین ۸۰ تا ۱۰۰ دلار بود یک مرتبه ۳۰ دلار شد که این تکانه شدیدی بود و اگر دولت قوی نبود همین تکانه می‌توانست کشور را از پا در بیاورد. ما به گونه‌ای حرکت کردیم که وقتی از تکانه شدید سال ۹۴ صحبت می‌کنیم بعضی‌ها می‌گویند مگر چه بوده است؟ طبق آمار و ارقام در چهار سال اول این دولت یک دوران طلایی در اقتصاد ۵۰ سال گذشته ایران رخ داد بیان کرد: تورم ما در این چهار سال به طور متوسط حدود ۱۱ درصد بوده و در دو سال تورم تک رقمی بوده و از طرفی رشد اقتصادی ما به طور متوسط در آن چهار سال ۴.۷ دهم درصد بوده است. از سوی دیگر از شش ماهه اول سال ۹۳ تا پایان سال ۹۶ هر سه ماه نسبت به سال قبل حدود ۷۰۰ هزار شغل خالص داشته‌ایم. شما ۵۰ سال اقتصاد اخیر ایران را ورق بزنید و ببینید آیا این چهار سال طلایی که تورم تک رقمی شد و رشد اقتصادی و اشتغال ما بالا رفت و حتی تراز صادرات غیر نفتی ما با واردات در یکی دو سال مساوی شد بوده است یا نه؟ چرا این واقعیت‌ها را نمی‌گویید؟
آدم هایی که افتخار می‌کنند و می‌گویند ما در جنگ حضور داشته‌ایم و مسئولیت داشته‌ایم باید بهتر از بقیه بفهمند که ما در سال ۹۷ وارد یک جنگ بی‌نظیر و کم نظیر در تاریخ شدیم. یک جنگ اقتصادی تمام عیار که دشمن‌ترین آمریکایی‌ها با کمک رژیم صهیونیستی و تندروها علیه ما به راه انداختند. ترکیب پمپئو، بولتون و ترامپ یک ترکیب عجیب و غریب است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار