| کد مطلب: ۱۰۱۵۶۱۸
لینک کوتاه کپی شد

چقدر این برد چسبید

آرمان‌ملی: تیم‌ملی فوتبال کشورمان در حالی روزگذشته به مصاف بحرین رفت که تا پیش از آن موفق نشده بود در «منامه» این تیم را شکست دهد. شاگردان «اسکو» که به 3 امتیاز این مسابقه نیاز مبرم داشتند موفق شدند با 3 گل حریف خود را شکست داده و در «منامه» طلسم‌شکنی کنند.
نیمه اول
دقیقه ۲ بیرانوند ارسال بلند بازیکن بحرین را به‌خوبی جمع کرد. دقیقه ۳ درگیری بین بازیکنان ۲ تیم در میانه زمین بازی زیاد بود. دقیقه ۶ پرتاب اوت بازیکن بحرین را مدافعان تیم‌ملی به‌خوبی دفع کردند. دقیقه ۱۰ داور خطا روی احسان حاج‌صفی گرفت. ضربه‌سر طارمی را دروازه‌بان بحرین گرفت. دقیقه ۱۱ شوت بازیکن بحرین با اختلاف به بیرون از زمین مسابقه رفت. دقیقه ۱۶ بازی در میانه زمین پیگیری می‌شد و موقعیت گلزنی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. دقیقه ۱۷ ارسال بلند بازیکن بحرین با اختلاف زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۱۸ ضربه نوراللهی به پای بازیکن بحرین خورد و ضربه کرنر برای ایران به‌دست آمد. دقیقه ۱۹ ضربه‌سر سردار آزمون را مدافع بحرین دفع کرد و مانع گلزنی تیم‌ملی ایران شد. دقیقه ۲۰ شوت حاج‌صفی را محمدعباس، دروازه‌بان بحرین در ۲ مرحله گرفت. دقیقه ۲۲ بیرانوند به‌خوبی ضربه ارسالی بازیکن بحرین را گرفت. دقیقه ۲۵ خطای شجاع خلیل‌زاده روی بازیکن بحرین گرفته شد. دقیقه ۲۶ ضربه بازیکن بحرین در چارچوب دروازه تیم‌ملی فوتبال نبود. دقیقه ۳۰ احمد نبیل به‌علت خطا روی طارمی کارت‌زرد گرفت. دقیقه ۳۲ ضربه ایستگاهی مهدی طارمی به خط‌دفاعی بحرین خورد. دقیقه ۳۳ ارسال بلند حاج‌صفی به بالای دروازه بحرین رفت. دقیقه ۳۶ شوت علی قلی‌زاده با اختلاف از کنار دروازه بحرین به بیرون رفت. دقیقه ۳۷ بازیکن بحرین روی کنعانی‌زادگان خطا کرد. دقیقه ۳۸ ضربه بازیکن بحرین با اختلاف به بیرون از دروازه رفت. دقیقه ۳۹ محمد مرهون، بازیکن بحرین نتوانست دروازه خالی را باز کند. دقیقه ۴۲ پرتاب اوت بلند امیری را بازیکن بحرین از محوطه جریمه دور کرد. دقیقه ۴۴ کنعانی‌زادگان به‌علت تکل روی مرهون، بازیکن بحرین کارت زرد دریافت کرد. داورمسابقه یک‌دقیقه وقت‌اضافه برای نیمه اول بازی گرفت. دقیقه 45 به اضافه 2 ارسال حاج‌صفی برای بازیکنان تیم‌ملی سودمند نبود. نیمه اول بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید.
کارشناسی نیمه اول
نوید مظفری کارشناس داوری درباره عملکرد فومینگ داورچینی در نیمه اول دیدار ایران و بحرین اظهارداشت: مهمترین صحنه این نیمه در دقیقه 31 اتفاق افتاد که داور باید به احمد نبیل مدافع تیم بحرین به‌دلیل خطا روی مهدی طارمی و جلوگیری از موقعیت مسلم گلزنی تیم‌ملی کارت قرمز نشان می‌داد، اما وی تنها یک اخطار به این بازیکن داد. تصمیم داورچینی در این صحنه درست نبود. وی درباره صحنه منجر به دریافت کارت‌زرد محمدحسین کنعانی‌زادگان توضیح داد: تصمیم داورچینی در این صحنه درست بود. کارشناس داوری درباره اعتراض‌های بازیکنان تیم‌ملی در برخی صحنه‌ها به عملکرد داور گفت: این مسائل در فوتبال ایران طبیعی شده است.
نیمه دوم
نیمه دوم با آمدن «قدوس» به‌جای میلاد محمدی، فاز تهاجمی تیم‌ملی قوت بیشتری یافت و افزایش فشار ایران باعث شد تا آزمون روی پاس طارمی ایران را پیش بیندازد. دقیقه 54 پاس طارمی برای آزمون او را با گلر بحرین تک‌به‌تک کرد تا با بغل‌پایی آرام دروازه بحرین را گشود. دقایقی بعد طارمی این فرصت را داشت تا خودش ایران را به گل دوم برساند، اما موفق نبود تا در دقیقه 61 بازهم سردار با دبل خودش اختلاف را به دو گل افزایش دهد. در این دقیقه از بازی اشتباه بحرینی‌ها در میانه زمین باعث شد تا طارمی با استفاده از شلوغی و تراکم حریف، با پاس‌روجلو سردار را صاحب توپ کند که او هم به‌راحتی توپ را وارد دروازه بحرین کرد. دقیقه ۶۴ وحید امیری دچار مصدومیت شد و پزشکان برای مداوای او وارد زمین شدند. دقیقه ۶۷ سعید عزت‌اللهی به‌جای وحید امیری مصدوم وارد زمین مسابقه شد. دقیقه ۶۹ مهدی طارمی وارد محوطه جریمه بحرین شد، اما مدافع بحرین مانع شوتزنی او شد. دقیقه ۷۲ شوت سامان قدوس با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت. دقیقه ۷۳ مهدی ترابی به‌جای سردار آزمون وارد زمین مسابقه شد. دقیقه ۷۵ شوت بازیکن بحرین با اختلاف به بیرون از زمین مسابقه رفت. دقیقه ۷۶ پاس ارسالی بازیکن بحرین را خلیل‌زاده به‌خوبی دفع کرد. دقیقه ۷۷ دروازه‌بان بحرین در بیرون محوطه جریمه توپ را دفع کرد و مانع رسیدن توپ به طارمی شد. دقیقه ۷۸ شوت طارمی را دروازه‌بان بحرین گرفت. دقیقه ۷۹ مهدی طارمی با شوتی دیدنی دروازه بحرین را برای سومین‌بار باز کرد. طارمی با حرکت دست خود شادی جالبی انجام داد. همچنین اسکوچیچ هم پس از این گل چند متری دوید و مقابل یک دوربین شادی کرد. دقیقه ۸۱ ضربه طارمی با برخورد به مدافع بحرین راهی کرنر شد. دقیقه ۸۳ ضربه سر عزت‌اللهی به بیرون از دروازه رفت. دقیقه ۸۴ بیرانوند از دروازه بیرون آمد و مانع ارسال توپ از سوی بازیکن بحرین شد. دقیقه ۸۸ مهدی قائدی پاس ارسالی طارمی را به بیرون از دروازه بحرین زد. داور مسابقه ۳ دقیقه وقت‌اضافه برای نیمه‌دوم بازی گرفت. دقیقه 93 کمک‌داور مسابقه آفساید طارمی را گرفت و مانع پیشروی این بازیکن شد. این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به نفع تیم‌ملی فوتبال ایران به پایان رسید.
وضعیت گروه
ایران با این پیروزی 12 امتیازی شد و به‌دلیل تفاضل گل بهتر به رده دوم گروه خود صعود کرد. پیش از این بازی، عراق با نتیجه 4 بر یک از سد کامبوج گذشت تا این تیم با 14 امتیاز در صدر این گروه قرار داشته باشد. بازی بعدی ایران با کامبوج است و پس از آن به مصاف عراق خواهد رفت. تیم‌ملی فوتبال کشورمان برای صعود به صدرجدول نیاز به پیروزی مقابل عراق خواهد داشت و با برد مقابل این تیم می‌تواند با 15 امتیاز در صدر قرار گیرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار