| کد مطلب: ۱۰۱۵۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد

عوامل چاقی شکم


آشناشدن با عوامل چاقی شکم باعث می‌شود تا راهکار مناسب برای حذف چربی‌های این ناحیه از بدن را انتخاب کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که تنها در قسمت شکم و پهلو چربی اضافه دارید و تمایل دارید چربی‌های آن منطقه را بسوزانید؛ توصیه می‌شود به راهکار‌های بیان شده در ادامه توجه کنید اما قبل از آن بهتر است با عوامل چاقی شکم آشنا شوید. آشناشدن با عوامل چاقی شکم باعث می‌شود تا راهکار مناسب برای حذف چربی‌های این ناحیه از بدن را انتخاب کنید. عوامل ژنتیکی از مهمترین دلایل چاقی ناحیه شکم محسوب می‌شوند. در واقع محل ذخیره چربی در بدن افراد تحت تاثیر ژنتیک است. پرخوری به‌خصوص در وعده شام و آن هم دیرهنگام از دلایل دیگر محسوب می‌شود. از دیگر عوامل مهم در چاقی منطقه شکمی می‌توان به مواردی مانند کمبودخواب، استرس به‌دلیل افزایش هورمون کورتیزول، کم‌تحرکی به‌طورکلی سبک زندگی یکجانشینی و تغییرات هورمونی به عنوان مثال در زنان در دوران یائسگی اشاره کرد. مصرف برخی دارو‌ها مانند دارو‌های دیابت، میگرن، اختلالات خلقی، پرفشاری خون، کورتون‌ها، قرص‌های ضدبارداری و مصرف زیاد کربوهیدارت‌های تصفیه شده و شکر به‌دلیل مقاومت انسولین از دیگر عوامل مهم در افزایش چربی ناحیه شکمی محسوب می‌شوند. از مهمترین راهکار‌های خلاصی از چربی‌های شکمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
ورزش
توصیه می‌شود تمرینات هوازی و قدرتی در بیشتر روز‌های هفته و افزایش شدت تمرین‌ها را در صورت لزوم به مرور زمان انجام دهید. همچنین بهتر است تمام عضلات بدن را در فعالیت‌های ورزشی به‌کار بگیرید.
کنترل استرس
در واقع استرس با افزایش کورتیزول باعث ذخیره چربی در شکم می‌شود. همچنین استرس تمایل فرد به مصرف غذا‌های پرکالری و چرب را افزایش می‌دهد.
کاهش مصرف موادمضر
توصیه می‌شود مصرف غذا‌های فرآوری‌شده، چربی‌های اشباع، غلات تصفیه شده مانند نان سفید و بیسکویت و قند‌های تصفیه شده در نوشابه‌ها و دسر‌ها را تا حد امکان کاهش دهید.
خواب حداقل ۷ ساعت
کم‌خوابی و افزایش استرس نسبت به اشتها و سیستم مغز اثر می‌گذارد.
رعایت تعادل در مصرف
رعایت مهمترین اصل تغذیه یعنی تعادل، تناسب و تنوع برای مصرف موادغذایی به خصوص این افراد ضروری است؛ بنابراین سعی کنید میوه و سبزیجات تازه، غلات کامل و سبوس‌دار، منابع امگا۳ مانند گردو و سالمون و چربی‌های تک‌غیراشباع مانند روغن زیتون را در حد اعتدال مصرف کنید.
بررسی سطح هورمون‌ها
افزایش سطح هورمون تستسترون در خانم‌ها کاهش وزن را دشوار می‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار