| کد مطلب: ۱۰۱۵۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

خسارت سیل به اسفراین
ایرنا: فرماندار اسفراین اعلام کرد که سیل پنجشنبه شب در اسفراین به 17 واحد مسکونی و حوزه کشاورزی چهار روستای بخش مرکزی این شهرستان خراسان شمالی خسارت زده است. مهدی کرامتی اظهار کرد: به دلیل مشکلات فنی پل روستای دهک و ورود سیل به داخل روستا علاوه بر خسارت به شماری از واحدهای مسکونی روستایی ، سیلاب سبب تلف شدن ۴۰ راس دام و خسارت به انبارهای علوفه در این روستا شده است. جاری شدن سیل در روستای رویین که از حجم بالایی برخوردار بود به پنج واحد مسکونی و باغات این روستا خسارت وارد کرد.

افزایش صفحات فیک روانشناسی
آرمان ملی: رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه حدود ۳۵۰۰صفحه ارائه دهنده خدمات روانشناسی و مشاوره غیر قانونی در فضای مجازی توسط این سازمان شناسایی شده است، گفت: گاها پس از معرفی برخی افراد ارائه‌دهنده خدمات روانشناسی و مشاوره غیرمجاز در فضای مجازی به دادگاه‌ها، شاهد منع تعقیب آنها هستیم. محمد حاتمی افزود: فعالیت صفحات غیرمجاز روانشناسی و مشاوره در دوران پاندمی کووید ۱۹ نسبت به گذشته حدود سه برابر افزایش داشته است.

بررسی ادعای تبعه چینی
آرمان ملی: رئیس مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات معاونت اجتماعی ناجا از تشکیل پرونده‌ای در خصوص ادعای یکی از اتباع خارجی و بررسی صحت و سقم آن توسط پلیس خبر داد. سرهنگ سید احمد خسروی گفت: تصاویری در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر این که یکی از اتباع بیگانه مدعی است با کاربران ایرانی ارتباط نامتعارف دارد. با توجه به انتشار وسیع این تصاویر در فضای سایبر بسیاری از هموطنان و اصحاب رسانه خواستار رسیدگی به این موضوع شدند. پرونده‌ای تحت همین عنوان به صورت مشترک در دو پلیس تخصصی نیروی انتظامی در رابطه با پیگیری و مشخص شدن صحت و سقم این موضوع تشکیل شده است.

میانگین اتوبوس‌ها 10 سال
آرمان ملی: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: میانگین سن اتوبوس‌های پایتخت در بخش عمومی بالای ۱۰ سال و در بخش خصوصی بالای ۱۳ سال است. محمود ترفع افزود: ممکن است تعدادی از اتوبوس‌ها در طول روز خراب شوند و نیاز به تعمیر داشته باشند که بلافاصله اتوبوس‌های پشتیبان، جایگزین آنها خواهند شد و اتوبوس‌های معیوب برای تعمیر، راهی تعمیرگاه می‌شوند تا اختلالی در خدمت‌رسانی به شهروندان ایجاد نشود.

مرخصی زایمان ۹ ماه شد
آرمــان ملــی: مــدیرعامــل ســازمــان تأمین اجتماعی با صدور دستور اداری به شعب این سازمان در سراسر کشور اجرای مصوبه هیأت وزیران مبنی بر افزایش مــرخصی زایمــان از ۶ به ۹ ماه را ابلاغ کرد. بیمه‌شدگان زن با ارائه درخواست در سامانه خدمات غیرحضوری و بارگذاری مدارک و مستندات مربوطه شامل تصویر شناسنامه مادر، گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند و گواهی پزشک ذیربط، می‌توانند در صورت تمایل از افزایش مرخصی زایمان از ۶ ماه به ۹ ماه بهره‌مند شوند.

اخذ سفته از کارگران، ممنوع
آرمان ملی: دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران از ممنوعیت دریافت چک و سفته توسط کارفرما از کارگر خبر داد. هادی ابوی، درباره ضمانت‌های سفته و چک که کارگران هنگام انعقاد قرارداد باید به کارفرما بپردازند گفت: در قانون کار هیچ اشاره‌ای به اخذ ضمانت نکرده است. در قانون کار هم هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است که کارفرما بخواهد بابت حسن انجام کار سفته یا چکی دریافت کند. دریافت چک و سفته از کارگر به عنوان ضمانت قانونی نیست.

مسمومیت الکلی در هرمزگان
آرمان ملی: سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در یک هفته گذشته ۱۹ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مشروب الکلی دست ساز به بیمارستان مراجعه کردند. فاطمه نوروزیان این افراد با علائم سرگیجه، تهوع و تاری دید در بیمارستان های بندرعباس، قشم و پارسیان پذیرش شدند. از این تعداد یک نفر به دلیل شدت عوارض جان خود را از دست داد و هم اکنون دو مرد ۴۱و ۴۳ساله در آی سی یو بستری هستند. به گفته این مسئول مسموم شدگان بین ۱۶تا ۶۰سال سن داشتند و یک نفر از آنان زن بود.

کتابخانه‌ها باز شدند
آرمان ملی: با توجه به ابلاغ جدید معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد و تمهیدات از پیش تعیین شده در خصوص ادامه فعالیت حضوری کتابخــانه‌هــای عمومی، از 8 خرداد (امروز) کتابخانه‌های عمومی خدمات منابع خود را آغاز خواهند کرد. با توجه به رنگ بندی کرونایی نقاط مختلف کشور و بر اساس تمهیدات اندیشیده شده از سوی معاونت توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد، امکان ارائه خدمات امانت کتاب به اعضای کتابخانه های عمومی مناطق با رنگ‌بندی نارنجی از نظر شرایط کرونایی از روز شنبه ششم خرداد فراهم شد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار