| کد مطلب: ۱۰۱۵۰۳۲
لینک کوتاه کپی شد

نامزدها مردم را قانع کنند

ادامه از صفحه 2
با اهمیت خواندند اما افزودند: اکنون مسأله فوری و اصلی کشور، اقتصاد است و نامزدها باید برنامه‌ها و راه‌حل‌های خود برای حل مشکلات اقتصادی را به مردم ارائه و آنها را قانع کنند که توانایی حل مشکلات اقتصادی را دارند. مقام معظم رهبری با اشاره به مخالفت دشمنان با انتخابات از ابتدای پیروزی انقلاب بخصوص بعد از تغییر قانون اساسی و سپرده شدن وظایف اجرائی اداره دولت به رئیس جمهور، گفتند: در این ۴۲ سال دستور کار تبلیغاتی دشمنان اینگونه بوده که قبل از انتخابات می‌گویند مردم شرکت نخواهند کرد، بعد از شرکت مردم در انتخابات می‌گویند انتخابات مهندسی‌شده بوده و در مورد فرد انتخاب شده به عنوان رئیس‌جمهور هم می‌گویند او اختیاری ندارد. حضرت آیت‌ا... خامنه ای با تأکید بر اینکه اکنون هم دستور کار تبلیغاتی دشمن همینگونه است، افزودند: آنها تلاش دارند به مردم القا کنند انتخابات و انتخاب رئیس جمهور هیچ فایده ای ندارد و متأسفانه برخی در داخل نیز این حرف‌ها را تکرار و تئوریزه می‌کنند.
ایشان تأکید کردند: با وجود همه این دشمنی‌ها و تبلیغات، وظیفه همه آن است که هر آنچه تکلیف شرعی و رضای خداوند است دنبال کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم.
توصیه به کاندیداها
مقام معظم رهبری به بیان چند توصیه خطاب به کاندایداهای انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنها و عموم مردم اختصاص دادند. ایشان نامزدها را از تبدیل کردن انتخابات به «صحنه جنگ قدرت و برخوردهای اهانت‌آمیز» مشابه آنچه در آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی معمول و مایه آبروریزی آنها است، بر حذر داشتند و گفتند: در گذشته نیز هرگاه در مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی از اینگونه روش‌های تخریبی، تهمت‌زنی و ترساندن مردم از رقیب استفاده شد، کشور ضرر کرد. ایشان تأکید کردند: میدان انتخابات میدان مسابقه خدمت و سبقت گرفتن در خیرات است و باید از نفرت‌پراکنی و اتهام‌زنی پرهیز شود. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با تأکید بر پرهیز از شعارهای غیر واقع‌بینانه و فریبنده، افزودند: نامزدها با توجه به امکانات و واقعیات کشور، شعار و وعده بدهند. «رعایت جدی ملاحظات اخلاقی» و «خودداری از هنجارشکنی و شکستن خطوط اصلی نظام» توصیه بعدی رهبر انقلاب به کاندیداها بود. ایشان خاطرنشان کردند: رعایت اخلاق اسلامی در مناظره‌ها و گفت‌وگو‌ها، موجب سرریز شدن آن در جامعه و الگوگیری مردم خواهد شد. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای افزودند: راهکار بعضی افراد برای بیشتر دیده و شنیده شدن، شکستن خطوط اصلی نظام است در حالی‌که نظام جمهوری اسلامی نظامی مستقر، پا برجا و جا افتاده است که با همین خطوط خدایی و مردمی در مقابل دشمنی‌ها ایستاده است، ضمن اینکه هنجارشکنی موجب ایجاد موقعیت بهتر در بین مردم نخواهد شد. مقام معظم رهبری سپس خطاب به طرفداران نامزدها، «نیت خدایی» را موجب برکت و رضایت الهی در صورت رقم خوردن هر گونه نتیجه‌ای دانستند و گفتند: گاهی داغ‌تر بودن طرفداران از خود کاندیداها موجب تعارض و بدگویی می‌شود که در این زمینه باید مراقبت کرد، چراکه از برنامه‌های مخالفان به جان هم انداختن طرفداران نامزدها و استفاده از فضای مجازی برای بدگویی و انتشار دروغ علیه یکدیگر است. ایشان افزودند: انگیزه‌های دشمنان برای ایجاد اخلال بسیار عمیق است البته در فضای مجازی نیز گاهی مسائلی برجسته می‌شود که لزوما بازتاب خواست مردم نیست. حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای از کاندیداها خواستند بین خود و خدا ملتزم شوند که نتیجه انتخابات هرچه شد، همه آن را بپذیرند و نجیبانه تسلیم شوند. ایشان خاطرنشان کردند: نباید انتخابات و جمهوریت را تا وقتی قبول داشت که به نفع ما باشد و اگر به نفع دیگری شد بگوییم آن را قبول نداریم که متأسفانه آزمون تلخی از این قضیه در سال ۸۸ در تاریخ انتخابات باقی ماند. ایشان در پایان سخنانشان خطاب به عموم مردم گفتند: انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید. مقام معظم رهبری تأکید کردند: کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، بنابراین به حرف آنها اعتنا نکنید. حضرت آیت‌‌ا...خامنه‌ای همچنین اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا را یادآور شدند و گفتند: این انتخابات تأثیر زیادی در مدیریت شهرها و روستاها دارد. مقام معظم رهبری با ابراز امیدواری برای جلب هدایت الهی در عمل به وظیفه، از صاحبان سخن نافذ در همه اصناف و اقشار خواستند از نفوذ سخن خود برای ترویج انتخابات استفاده کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار