| کد مطلب: ۱۰۱۴۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

سکته مغزی آیت‌ا... بیات زنجانی
محسن بیات زنجانی از سکته مغزی پدرش آیت‌ا... بیات زنجانی و آخرین وضعیت وی خبر داد. محسن بیات زنجانی در پیامی توئیتری نوشت: «یک سکته مغزی گسترده رخ داده در حالی که تمام متخصصین حداقل توقع یک فلج شدگی در بدن را داشتند در حالی که چنین عوارضی وجود ندارد. نامش را معجزه بگذاریم یا لطف الهی نمی دانم اما آثار دعای خیر خیلی‌ها را می شد در این روزها دید...»
پرتاب نارنجک به اتوبوس پرسپولیس
اتوبوس تیم فوتبال پرسپولیس در راه رسیدن به ورزشگاه ذوب آهن با نارنجک دست ساز مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت. در این حمله یک نارنجک به شیشه جلو اتوبوس و یک نارنجک به شبکه کناری انتهای اتوبوس برخورد کرد. محمد فارسیان رئیس حراست باشگاه پرسپولیس اظهار کرد: خدا رحم کرد. کم مانده بود اتوبوس از مسیر خارج و واژگون شود.
انصراف عباسی و دهقان به نفع رئیسی
یک کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ به نفع ابراهیم رئیسی از حضور در رقابت های انتخاباتی انصراف داد. باشگاه خبرنگاران نوشت، در پی دیدار محمد عباسی و آیت‌ا... رئیسی، محمد عباسی با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از رئیسی از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد. همچنین سردار دهقان در توئیتی نوشت: تمام ظرفیت خود را در خدمت نظام وانقلاب وکاندیدای جبهه انقلاب و در راس آن جناب آقای رئیسی قرار می‌دهم
پایان بررسی احراز صلاحیت‌ها
سخنگوی شورای نگهبان در جمع بندی روز نهم بررسی صلاحیت داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در شورای نگهبان، گفت: در حال انجام برخی کارهای اداری هستیم و فردا نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها به وزارت کشور ارسال می‌شود.عباسعلی کدخدایی اظهار داشت: اعضای شورای نگهبان درباره برخی از داوطلبان هم ابهاماتی داشتند که با دعوت از این افراد توضیحات آنها را شنیدیم.
نوبخت در اردوی تیم ملی کشتی
محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور به همراه مسعود سلطانی فر و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی کشتی بازدید کردند. قرار بود این بازدید ساعت ۹ صبح باشد اما ساعت ۱۰ و ۵۰ دقیقه برگزار شد. در این بازدید ابتدا نوبخت در مقبره شهدا حاضر شد و سپس سر تمرین تیم ملی کشتی فرنگی رفت.
جنجال اقامت فرزند لاریجانی
فارس نوشت:«یکی از دلایل این تاخیر، بحث و بررسی وضعیت اقامت فرزند یکی از کاندیداهای مشهور در آمریکا از نظر اقامت و تابعیت است و مساله مورد بحث دیگر مربوط به احراز سلامت جسمی یک کاندیدای باسابقه است.» گفته می‌شود اشاره این خبرگزاری به فاطمه اردشیر لاریجانی دختر علی لاریجانی و زندگی او در آمریکا است که پیشتر رسانه های نزدیک به جبهه پایداری نسبت به آن هشدار داده بودند. فاطمه لاریجانی در دانشگاه ایالتی کلیولند در اوهایوی آمریکا دوره تخصصی پزشکی را گذرانده است.
کشف ۲۸۱ ماینر در اهواز
فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف ۲۸۱ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) قاچاق به ارزش ۴۵ میلیارد رالص در شهرستان اهواز خبر داد. ماموران پلیس با هماهنگی مرجع قضائی از مکان‌های مورد نظر بازدید و تعداد ۲۸۱ دستگاه ماینر قاچاق و غیر مجاز را کشف کردند. وی ادامه داد: کارشناسان ارزش ریالی این دستگاه‌های قاچاق را بالغ بر ۴۵ میلیارد راله برآورد کردند. در این ارتباط ۱۰ نفر دستگیر شدند.
سقوط یک ایرانی از تله کابین
دست کم ۱۴ نفر از جمله یک ایرانی بر اثر سقوط تله کابین در ارتفاعات منطقه پیمونت در شمال غربی ایتالیا کشته شدند. مقام‌های ایتالیایی اعلام کردند که دست کم ۱۴ تن بر اثر سقوط تله کابین در مناطق کوهستانی پیمونت در شمال غربی ایتالیا کشته شدند. این تله کابین در ارتفاع تقریبا ۱۳ متری از دریاچه ماجیوره به سمت کوهستان موتارونه (به ارتفاع هزار و ۵۲۴ متر) در حال حرکت بود که ناگهان حوالی ظهر روز یکشنبه به وقت محلی نزدیک یک جنگل سقوط می‌کند.
نرخ ارز، بورس را متلاطم کرد
معاون سازمان برنامه و بودجه گفت:متوسط افزایش حقوق کارمندان ۳۴ درصد بود اما در قانون بودجه مجوز افزایش ۱۵درصدی را داده بود.دولت این اضافه پرداخت را سعی کرد عادلانه انجام دهد و افرادی که بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشتند، ۲۹درصد و حقوق بالای ۱۸ میلیون تومان مشمول ۲۲درصد افرایش دریافتی شدند. یکی از بازارهای موثر از افزایش قیمت ارز، بازار سرمایه بود و دچار مشکلاتی شد.
بریدن گوش یک قرق‌بان
مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از مجروح شدن یکی از قرق‌بانان این اداره کل در منطقه کالپوش شهرستان میامی توسط یکی از دامداران متخلف خبر داد. وی با بیان اینکه در ادامه این دامدار متخلف با تبر به قرق‌بان منابع طبیعی حمله و وی را از ناحیه پا و سر مجروح می‌کند افزود: این دامدار متخلف بعد از اینکه قرق‌بان بی‌حال و از شدت درد بر زمین می‌افتد، گوش وی را نیز با چاقو می‌برد.
رایزنی روسای جمهور ایران و چین
رئیس جمهور در گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهوری چین، با اشاره به جایگاه راهبردی و نگاه بلند مدت ایران به تقویت شراکت همه جانبه با چین به عنوان یکی از قدرت‌های جهانی فارغ از تحولات بین المللی، تسریع در عملیاتی شدن مفاد توافقات دو کشور را مورد تاکید قرار داد. حسن روحانی همچنین با قدردانی از کمک های چین به کشورمان در زمینه مقابله با بیماری کرونا از جمله در زمینه تامین واکسن ، ابزار امیدواری کرد با استمرار همکاری‌های دو کشور در این زمینه، برای تامین واکسن مورد نیاز ایران اقدامات لازم تسریع شود.
کلاب‌هاوس فیلتر می‌شود؟
دبیر شورای عالی فضای مجازی و کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه در شورای عالی فضای مجازی بحث ما این است که اگر توئیتر، تلگرام و... ضوابط تصویب‌شده در شورای عالی فضای مجازی را بپذیرند و رعایت کنند، می‌توان در مورد رفع فیلتر آن‌ها اندیشید و تصمیم‌گیری کرد و این‌ها باید در کشور نماینده پاسخگو داشته باشند، درخصوص کلاب‌هاوس هم گفت: فیلتر‌شدن کلاب هوس هم مجوز دارد و هم مجوز ندارد.
انسولین قلمی را وارد و قاچاق می‌کنند
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه میزان واردات انسولین قلمی در سال جاری بیشتر از سال گذشته بوده اما در عین حال هنوز در بازار کمیاب است، علت بخشی از این کمبود در بازار را قاچاق معکوس عنوان کرد. نجفی عرب گفت:علت نخست آنکه هر دارویی که کم شود، بیماران و خانواده‌هایشان برای اطمینان از این که دچار مشکل نخواهند شد چند برابر نیازشان خرید می‌کنند وعامل دوم که باز هم ریشه در ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد، قاچاق معکوس است. یعنی انسولین قلمی با دلار ارزان وارد کشور می‌شود اما اگر افراد سودجو بتوانند آن را به خارج از کشور منتقل کنند، با نرخ دلار آزاد سود می‌کنند که علت بخشی از این کمبود در بازار همین قاچاق معکوس است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار