| کد مطلب: ۱۰۱۴۸۰۸
لینک کوتاه کپی شد

حسین شمس:

700 هزاردلار فوتسالی‌ها به کی‌روش» پرداخت شد!

در طول سال‌های گذشته فوتسالی‌ها به‌دنبال استقلال و جدایی خود از فوتبالی‌ها بوده‌اند، اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است. حسین شمس سرمربی سابق تیم‌ملی کشورمان در این خصوص صحبت کرد.
در مورد نیاز به استقلال بیشتر فوتسال چه نظری دارید؟
متاسفانه فوتبالی‌ها اجازه نمی‌دهند فوتسال سروسامان بگیرد. رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا را در تبریز و مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در ارومیه برگزار شد و ۷۰۰ هزار دلار برای فوتسال درآمد داشت ولی این پول به‌جای آنکه در فوتسال هزینه شود و خرابی‌های این ورزش را آباد کند به کارلوس کی‌روش سرمربی پیشین تیم‌ملی فوتبال داده شد. سال‌های سال است که نگران وضعیت نابسامان فوتسال هستیم. منظور از استقلال در این ورزش جدایی از فدراسیون فوتبال و تاسیس فدراسیون فوتسال نیست. می‌دانیم که هنوز هم فوتسال در دنیا زیرنظر فیفا اداره می‌شود ولی در تمام کشورهای صاحب سبک فوتسال در بسیاری امور اختیار عمل دارد و جدای از فوتبال عمل می‌کند. هزینه‌های مختلف این ورزش توسط اهالی‌اش به‌دست می‌آید و خرج آن می‌گردد. ما می‌گوییم در ایران بازاریابی، بلیت‌فروشی، درآمدزایی، انتخاب داوران و ... در اختیار خود فوتسالی‌ها باشد.
700 هزاردلار فوتسالی‌ها به «کی‌روش» پرداخت شد!
تخلفاتی که در دیدارهای لیگ‌برتر فوتسال و دیگر مسابقات این رشته رخ می‌دهد، آرای آن چند ماه بعد توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر می‌شود. دلیل این موضوع این است که کمیته انضباطی به‌خاطر مسابقات فوتبال سرش شلوغ است و فرصت نمی‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آرای مربوط به مسابقات فوتسال را صادر کند. حقمان داده نمی‌شود.
در ایــن مدت روسای فدراسیون برای بهبود وضعیت فوتسال چکار کرده‌اند؟
وعده‌های زیادی برای اصلاح نواقص فوتسال داده شده است. نامزدهای انتخابات فدراسیون فوتبال قول‌های زیادی برای کمک به فوتسال داده بودند ولی هیچ‌کدام عملی نشد. برای همین هم می‌گوییم فوتسال باید به دست اهالی‌اش اداره شود. از زمان ریاست کفاشیان و پس از آن، مهدی تاج، فوتسال با مشکلات زیادی روبه‌رو بود و الان هم با انتخاب شهاب‌الدین عزیزی‌خادم راه روسای قبلی ادامه دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار