| کد مطلب: ۱۰۱۴۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد

افزایش بودجه فدراسیون کشتی

آرمان‌ملی: فدراسیــون کـــشتی یکی از فدراسیون‌های پرامید ورزش کشورمان برای کسب مدال‌های خوشرنگ المپیک است. روزگذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه همراه با مسئولان ورزشی از تمرینات تیم‌ملی کشتی بازدید کرد و البته بودجه این فدراسیون را نیز افزایش داد.
بازدید
محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه دیروز همراه با مسئولان ورزشی از تمرینات تیم‌ملی کشتی بازدید کرد. در این بازدید مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش‌وجوانان و سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز حضور داشتند. در حالی که اعلام شده بود نوبخت ساعت ۹ از اردوی کشتی بازدید خواهد او ساعت ۱۱ در این برنامه حاضر شد. نوبخت به‌همراه مسئولان ورزش کشور دقایقی در تمرینات کشتی حاضر شد و از کمپ شهید صدرزاده که به‌تازگی افتتاح شده؛ بازدید کرد. پیش از بازدید از اردو، مسئولان سر مزار مقبره شهدا حضور پیدا کردند. علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی توضیحاتی را درباره روند تمرینات و اردوها به نوبخت ارائه کرد.
موضع بنا
محمد بنا در حاشیه بازدید نوبخت از اردوی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی اظهارداشت: اینکه مسئولان وقت گذاشتند و به اردو آمدند باعث انگیزه شد و نشان می‌دهد به معقوله ورزش و کشتی اهمیت می‌دهند و کمک می‌کنند با تلاش بیشتر کارمان را ادامه دهیم. وی در خصوص اینکه آیا درخواستی از نوبخت داشتید، گفت: صحبت‌های لازم در این باره توسط دبیر انجام می‌شود. سرمربی تیم‌ملی کشتی‌فرنگی در مورد پاداش مدال‌های المپیک تصریح کرد: مساله پاداش است که مشخص است البته ۲۰۰ سکه سال قبل تکرار شده و جایزه معقولی است امیدوارم بچه‌ها تلاش کنند و بهترین نتیجه را بگیرند. وی در خصوص اینکه آیا قول مدال می‌دهید یا خیر، تصریح کرد: نمی‌توان قول صددرصد داد ولی بچه‌های ما بهترین‌های دنیا هستند و همه تلاش خود را در این دو سال و نیم کردیم. یک سهمیه کمتر گرفتیم ولی ۵ سهمیه هم خوب است. بنا در خصوص اینکه قبلا گفته بود پاداش فوتبال با سایر رشته‌ها قابل مقایسه نیست، افزود: طبیعتا فوتبال معقوله دیگری است و نمی‌توان در مسائل مالی و قرارداد آن نه در ایران و نه در دنیا ورود کرد. پاداش المپیکی‌ها نسبت به سال‌های قبل برابر است. بنا در مورد اینکه پاداش سرمربیان نصف ورزشکاران است، گفت: من حاضرم بچه‌ها طلا بگیرند و به من هیچ پاداشی ندهند.
نظر نوبخت
در ماه‌های اخیر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی بارها در مورد بودجه این فدراسیون گلایه‌هایی داشت و مصاحبه کرد. به اعتقاد وی حجم کارها و بدهی‌های قبلی این فدراسیون نیازمند بودجه بیشتری است. از طرفی فدراسیون فوتبال نیز به‌دلیل حضور در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی نیازمند دریافت بودجه‌ای بود. بودجه‌ای که با نظر نوبخت تامین شد اما بازهم مسائل شستا رونمایی شد. محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور در حاشیه بازدید از اردوی تیم‌های ملی کشتی گفت: باید برای رشته‌هایی که باعث غرورملی می‌شود برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد. پشتیبانی دولــت از مـــسیــر سازمان برنامه و بودجه در جهت اجرایی شدن برنامه‌هاست. برای افتخارآفرینی در ورزش کشور به‌ویژه رشته کشتی دو اقدام لازم بود. در کنار داشتن نیروهای مستعد، آماده‌کردن آنها برای مسابقات المپیک و جهانی و حمایت از آنها لازم بود. وی تاکید کرد: دبیر برای تهیه این سالن‌هاکه امکان رشد جوانان را فراهم می‌کند تلاش کرده و این بازدید برای تکمیل پشتیبانی بودجه‌ای در این زمینه بود. منابع مالی مورد درخواست وی مورد موافقت قرار گرفت و با پشتیبانی در کنار برنامه‌ریزی شاهد شکوفایی استعدادها و مدال‌آوری عزیزان در آینده نزدیک خواهیم بود. نوبخت تصریح کرد: کشتی نمادی از ورزش و رشته‌ای است که ایران در جهان به آن می‌بالد و توجه به این رشته اهمیت دارد. در دیدار با روسا عدالت در همه رشته‌ها باید انجام شود. عدالت به معنای مساوات نیست بلکه ظرفیت کشتی و فوتبال باید مورد توجه قرار بگیرد ولی به همه رشته‌ها توجه داریم.
درخواست 114 میلیاردی
علیرضا دبیر درباره موافقت نوبخت با بودجه کشتی، عنوان کرد: ۱۱۴ میلیاردتومان مورد نیاز است اما اینکه چقدر تعیین کنند مشخص نیست. آقای نوبخت دستوری داده و باید پیگیری شود. از نوبخت، صالحی‌امیری و وزیر ورزش تشکر می‌کنم. روحیه بچه‌های ما خوب شد و این سرزدن برای من مهم است. وی افزود: روحیه بچه‌ها خوب است و این از همه مهمتر است. اگر مردم خوشحال شوند و برای نظام اتفاقات خوب بیفتد، خوشحال می‌شوم. روزی روی تشک بودم و الان باید طور دیگری باعث شادی مردم شوم.
تایید 30 میلیاردی
سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک در حاشیه بازدید از کشتی، عنوان کرد: روزی را پیش‌بینی می‌کنم که کشتی ۸ مدال را خواهد آورد و باید آن روز را جشن بگیریم. وی افزود: نوع نگاه ما معامله‌گرایانه نیست، وظیفه ما حمایت و وظیفه فدراسیون تلاش است. نه کمیته و وزارت و نه دولت هیچ پیش‌شرطی برای حمایت ندارند. هر نتیجه‌ای حاصل شود برای ما ارزشمند است. رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: همه فدراسیون‌ها در اردوی داخلی و خارجی هستند. کشتی را امروز جداگانه دیدیم و ۱۴ رئیس فدراسیون هم جلسه مشترک با نوبخت برای حل مشکلات دارند. باور دارم این ورزش مردادماه کام ملت را شاد خواهد کرد. صالحی‌امیری درباره روز سوم خرداد، خاطرنشان کرد: آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت و غرورملی برای ایرانیان را تبریک می‌گویم. آنچه به دعوت فدراسیون کشتی اتفاق افتاد حضور نوبخت بود که در فرآیند تحولات کشتی قرار بگیرد. دبیر از جنس کشتی است و با تمام زوایای آن آشناست. او مدیر توانایی است تا کشتی همچنان پرچمدار باشد. کشتی امید ما در المپیک است و حمایت از کشتی همراه با درخشش در توکیوست و باید دولت و اسپانسرها نیز به کمک کشتی بیایند. وی با اشاره به منابع مالی کمک شده به کشتی خاطرنشان کرد: ۴ منبع مالی وارد کشتی شده که یک منبع کمیته است. وزارت ورزش هم کمک کرده و نوبخت معادل ۳۰ میلیارد پذیرفت که کمک کند و اسپانسرها هم ورود کردند. جمع‌بندی این بود که نظام، دولت، کمیته و وزارت پشتوانه کشتی برای درخشش در جهان و المپیک هستند. امیدوارم و باور دارم کشتی مانند سایر ادوار خواهد درخشید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار