| کد مطلب: ۱۰۱۴۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

خــــبر

کشف بیش از 78 کیلو حشیش
فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف 78 کیلو و 800 گرم موادمخدر از نوع حشیش در شهرستان هندیجان خبر داد. سردار سیدمحمد صالحی اظهارداشت: در راستای تداوم اجرای طرح‌های برخورد با عناصر اصلی تهیه، توزیع و ترانزیت موادمخدر، پلیس مبارزه با موادمخدر استان با تلاش گسترده اطلاعاتی از انتقال یک محموله موادمخدر مطلع شد. وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با اقدامات دقیق اطلاعاتی مسیر حرکت خودروی پژو 405 حامل موادمخدر را شناسایی و با همکاری ماموران پلیس امامزاده عبدا... شهرستان هندیجان طی یک عملیات‌ منسجم متوقف کردند. فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: ماموران پلیس در بازرسی از خودروی توقیفی مقدار 78 کیلو و 800 گرم موادمخدر از نوع حشیش که به‌طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود، کشف کردند. سردار صالحی با بیان اینکه در این ارتباط یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مرجع قضائی شد، تاکید کرد: نیروی انتظامی با مجاهدت و تلاش شبانه‌روزی با مخلان نظم و امنیت، قاچاقچیان، اشرار و سوداگران مرگ قاطعانه برخورد می‌کند.
دستگیری سارق دوچرخه‌
رئیس کلانتری ۱۷۴ قیامدشت از دستگیری سارق حرفه‌ای دوچرخه کودکان با ۱۵ فقره سرقت خبر داد. مصطفی اسکندری گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوچرخه در قیامدشت، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت و ماموران کلانتری با اشرافیت اطلاعاتی و بازبینی دوربین‌های مداربسته موفق به شناسایی سارق حرفه‌ای شده و در گشت انتظامی سارق حرفه‌ای را هنگام سرقت دوچرخه دستگیر کردند. رئیس کلانتری ۱۷۴ قیامدشت خاطرنشان کرد: شیوه سارق به نحوی بوده است که وی کودکانی که قصد خرید از سوپرمارکت داشتند را زیرنظر می‌گرفته و در زمان مناسب دوچرخه پارک شده آنها را سرقت می‌کرده است. اسکندری افزود: متهم دستگیرشده در بازجویی‌ها صراحتا به ۱۵ فقره سرقت دوچرخه به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال در محله قیامدشت اعتراف کرد. رئیس کلانتری ۱۷۴ قیامدشت اضافه کرد: پرونده متهم پس از اعتراف برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارجاع شد.
ریزش معدن «نیلچیان» 2 کشته داد
سرپرست اداره کل مدیریت بحران چهارمحال‌وبختیاری از ریزش معدن خاک‌نسوز شهید نیلچیان در شهرستان کیار خبر داد و گفت: 2 کارگر معدن در این حادثه جان خود را از دست دادند و 2 نفر دیگر نجات یافتند. خسرو کیانی افزود: معدن خاک‌نسوز باجگیران در شهرستان کیار دیروز ریزش کرد. سرپرست اداره کل مدیریت بحران چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: این ریزش در عمق 500 متری معدن رخ داده که باعث آسیب‌دیدگی 4 کارگر شد. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه 2 نفر از این کارگران در این حادثه جان خود را از دست دادند و 2 نفر دیگر از زیر آوار بیرون کشیده شده و به مراکز درمانی منتقل شدند. کیانی اظهارداشت: عملیات نجات پایان یافت؛ اما کماکان نیروهای آتش‌نشانی و امدادی در منطقه حاضرند.
دستگیری عوامل
سایت شرط‌بندی «دربی»
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری سه نفر از عوامل سایت شرط‌بندی ویژه دربی پایتخت خبر داد. سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، اظهارداشت: در پی رصد و پایش روزانه فضای‌مجازی توسط كارشناسان پليس فتا در روزهای منتهی به دربی پایتخت، یک سایت شرط‌بندی که ویژه شهرآورد پایتخت راه‌اندازی شده بود، توسط کارآگاهان سایبری مشاهده و شناسایی شد. این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان تیم مبارزه با قمار و شرط‌بندی پلیس فتا پایتخت اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعداد 3 نفر در خصوص راه‌اندازی و گرداندن این سایت فعالیت دارند. وی افزود: کارشناسان این پلیس با بررسی‌های همه‌جانبه و اقدامات گسترده سایبری و بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق به شناسایی هر سه نفر در فضای‌مجازی شدند و با محرزشدن هویت آنها برای پلیس و پس از تشریفات قضائی، مجرمان در یکی از مناطق شمالی تهران بزرگ دستگیر و به‌همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند. سرهنگ گودرزی اذعان داشت: متهمان پس از انتقال به پلیس فتا به جرم خود اعتراف کردند و گفتند باتوجه به نزدیک‌بودن مسابقه فوتبال تیم‌های پرسپولیس و استقلال یک سایت شرط‌بندی راه‌اندازی کردیم و با تبلیغات پررنگ و لعاب حدود سه میلیارد ریال از این راه به‌دست آوردیم. این مقام سایبری خاطرنشان کرد: در واقع سایت‌های شرط‌بندی به‌گونه‌ای طراحی شده که در ابتدا افراد مبالغ کمی را برنده شوند و همین ‌بردهای اولیه سبب می‌شود که به‌‌رغم باخت‌های بعدی و مستمر در مراحل بعدی باز به شرط‌‌بندی ادامه بدهند و در نتیجه علاوه بر زیان مالی مشکلات بزرگی چون مسائل روحی و خانوادگی نیز گریبان‌گیر آنها شود. رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه آگاهی‌‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای‌مجازی از اولویت‌های پلیس فتاست، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به‌صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وبسایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار