| کد مطلب: ۱۰۱۴۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

فراســـــــو

ساخت پایگاه هوایی آمریکا در مرز پاکستان و افغانستان
برخی رسانه‌های منطقه گزارش دادند آمریکا در حال ساخت یک پایگاه هوایی در مناطق «شالوزان» و «ترمینال» نزدیک مرز پاکستان و افغانستان در مناطق قبایلی «کُرَم» است. بر اساس اعلام این رسانه‌ها، آمریکا در حال ساخت یک پایگاه نظامی در مناطق «شالوزان» و «ترمینال» نزدیک مرز پاکستان و افغانستان در مناطق قبایلی «کُرَم» پاکستان است. این منابع گزارش دادند ایالات متحده ساخت پایگاه نظامی در پاراچنار را آغاز کرده است. به گفته مردم و منابع محلی، روزانه 8 تا 10 هلی کوپتر نظامی به منطقه شالوزان رفت و آمد کرده در حالی که مردم محلی اجازه رفتن به آنجا را ندارند. در شالوزان و ترمینال پست‌های بازرسی در حال ایجاد هستند. این در حالی است که ایالات متحده در حال مذاکره با همسایگان افغانستان برای به دست آوردن پایگاه‌های نظامی است. «کنت اف مکنزی» فرمانده تروریست‌های «سنتکام»‌ ماه آوریل به خبرنگاران گفته بود ایالات متحده فعلا با همسایگان افغانستان توافقنامه ایجاد پایگاه نظامی ندارد اما امیدوار است قبل از خروج نیروهای آمریکایی در این زمینه به توافقی دست یابد. رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه پاکستان نیز قبلا اعلام کرده بودند پس از خروج آمریکا از افغانستان، هیچ پایگاه نظامی در اختیار ایالات متحده قرار نخواهند داد.
تیراندازی در شمال آمریکا
تیراندازی در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، ایالتی که در شمال آمریکا واقع است، تاکنون حداقل دو کشته و هشت مجروح برجای گذاشت. تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (TheHill) با انتشار این خبر نوشت: این تیراندازی که اواخر روز شنبه در شهر مینیاپولیس رخ داد ۱۰ نفر هدف این تیراندازی قرار گرفتند. هیل افزود: به گفته مقامات پلیس مینیاپولیس این تیراندازی که از یک مشاجره لفظی آغاز شد منجر به کشته شدن دو نفر و مجروح شدن هشت نفر دیگر شد، مجروحان به بیمارستان منتقل شده اما حال یکی از مجروحان این حادثه تیراندازی بحرانی اعلام شد. تارنمای خبر ی هیل به جزئیات بیشتر این تیراندازی اشاره‌ای نکرد. هیل تنها افزود: تیراندازی وقوع تیراندازی در کشوری که شمار قبضه‌های سلاح گرم بیش از شمار جمعیت آن است، در سال ۲۰۲۰میلادی و در پی شیوع ویروس کرونا در مراکز ایالت‌های همچون «ایندیانا»، «جُرجیا» و شهر بولدر واقع در ایالت کلرادو فزونی یافت.
هشدار شدید چین به استرالیا
چین به استرالیا هشدار داد چنانچه در امور این کشور از جمله مساله تایوان دخالت کند ضربه سختی را متحمل خواهد شد. گلوبال تایمز از رسانه‌های دولتی چین در مطلبی نوشت با توجه به اینکه استرالیا در معرض موشک‌های میان‌برد بالستیک چین قرار دارد این کشور «اولین ضربه» را در درگیری‌های تایوان خواهد خورد. در این گزارش آمده است ارتش استرالیا ضعیف و ناچیز است و اولین ضربه در درگیری بالقوه بر سر تایوان را خواهد خورد. پیام این رسانه چینی در حالی است که نیروی دریایی استرالیا رزمایش جنگی مشترکی را با ایالات متحده، فرانسه و ژاپن که بین ۱۱ تا ۱۷ ماه می در دریای چین شرقی برگزار شد، تازه به پایان رسانده است. اولین رزمایش آموزشی بین چهار کشور به نام رزمایش ژاندارک ARC۲۱ شامل تمرین حملات دوزیستی، جنگ شهری و دفاع ضد‌هوایی بود که با خشم پکن روبه‌رو شد. این گزارش می‌افزاید: ارتش استرالیا ضعیف تر از آن است که بتواند حریف شایسته‌ای برای چین باشد و اگر جرات کند در درگیری نظامی به عنوان مثال در تنگه تایوان دخالت کند، نیروهای این کشور از اولین کسانی هستند که مورد حمله قرار می‌گیرند. گلوبال تایمز با یادآوری اینکه استرالیا نباید فکر کند که اگر تحریک کند می تواند از چین در امان باشد نوشته است: استرالیا در محدوده موشک بالستیک برد متوسط ‌DF-۲۶ مجهز به کلاهک جنگی چین قرار دارد. تنش‌ها بین چین و استرالیا از سال گذشته و بعد از شیوع ویروس کرونا در چین آغاز شد استرالیا همراه با آمریکا از پکن به دلیل شیوع این ویروس انتقاد کرد پکن نیز در واکنش اقدام به اعمال تعرفه بر محصولات وارداتی از استرالیا کرد.
انگلیس 250 نیروی نظامی به سومالی اعزام می‌کند
انگلیس اعلام کرده در هفته‌های آتی 250 نظامی خود را با هدف کمک به دولت سومالی برای مقابله با تروریست‌های الشباب، به این کشور آفریقایی اعزام می‌کند. انگلیس از قصد خود برای اعزام ۲۵۰ نیروی متخصص با هدف مبارزه با تروریست‌های الشباب به سومالی خبر داده است. این اقدام که قرار است در هفته‌های آتی انجام شود، اولین حضور و مشارکت رسمی هنگ جدید تکاور ارتش انگلیس در سومالی خواهد بود. به گزارش روزنامه «اکسپرس» انگلیس معتقد است این نیروها به دولت سومالی در مبارزه علیه تروریست‌های مرتبط با القاعده که با نام الشباب شناخته می‌شوند، کمک خواهد کرد. به گفته منابع مطلع، این نیروها به نیروهای ویژه سومالی تکنیک‌های مقابله با شورش را آموزش خواهند داد. آمریکا هم که مدعی مبارزه با تروریسم در سومالی است، در حال حاضر برای اطلاعاتی که به دستگیری «احمد عمر» سرکرده این گروه منتهی شود، شش میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار