| کد مطلب: ۱۰۱۴۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

آغاز ثبت‌نام اینترنت رایگان
آرمان ملی: بنا به توصیه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تبلیغات مجازی مردم در انتخابات و حمایت از کاندیداهای محبوب خود، وزارت ارتباطات چند گیگابایت اینترنت رایگان ویژه انتخابات برای مردم در نظر گرفته است. محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود درباره بسته‌های اینترنتی انتخاباتی، نوشت: ما برای شما یک بسته ۷ گیگابایتی اینترنت (نپرسید داخلی، اینترنت یک شبکه بین‌المللی است) یک ماهه به عنوان هدیه در نظر گرفتیم. به هر کد ملی یک بسته تعلق می‌گیرد. برای اینکه یکباره شبکه تحت فشار قرار نگیرد و سرعت افت نکند، ثبت نام در یک هفته انجام می‌شود.
در تعطیلات نیمه خرداد
سفر ممنوع
آرمان ملی: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اعمال ممنوعیت سفر در تعطیلات نیمه خرداد ماه درصورت تصویب ستاد کرونا خبر داد. علیرضا رئیسی گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو ( ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه) تصمیم‌گیری‌هایی در جریان است و فکر می‌کنم فردا در کمیته امنیتی اجتماعی وزارت کشور این پیشنهاد از طرف ما ارائه شود تا در تعطیلات پیش‌رو، ممنوعیت سفر را اعمال کنیم. وی تاکید کرد: منع سفر گاهی بر اساس شهرهای قرمز و نارنجی است ولی این موضوع یک ممنوعیت است و سختگیری زیادی برای انجام سفرها قائل خواهیم شد.
سهمیه‌بندی شیرخشک نوزادان
آرمان ملی: رئــیس انجمــن تولیدکنندگان شیرخشک از سهمیه‌بندی فــروش برخی انواع شیرخشک خبر داد و گفت: احتمال دارد تا ۲ ماه دیگر ذخایر برخی انواع شیرخشک کودکان تمام شود. هانی تحویل‌زاده افزود: حدود ۶ ماه است که ارز واردات به تولیدکنندگان شیرخشک تعلق نگرفته و باعث شده است تولید برخی انواع شیرخشک‌ متوقف شود. وی در خصوص کمبود جدی شیرخشک در بازار هشدار داد و گفت: میزان ذخایر و موجودی انبار شیرخشک نگران‌کننده است و به همین دلیل فروش برخی برندها فروش شیرخشک خود را سهمیه‌بندی کرده‌اند.
ماسک‌های غیر‌بهداشتی
در تهران
میزان: جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از کشف ماسک‌های غیر بهداشتی در محله امام زاده حسن خبر داد. علیرضا ناصری‌نژاد افزود: با توجه به شرایط بیماری کرونا در جامعه و سودجویی برخی افراد در تولید و فروش ماسک‌های غیرمجاز، ماموران کلانتری ۱۴۹ امام زاده حسن از تولید غیرمجاز ماسک در کارگاهی مطلع و بلافاصله پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. این ماسک‌ها آماده توزیع به همراه مقادیری مواد اولیه را کشف و یک متهم را بازداشت و به کلانتری منتقل کردند.
هشدار وقوع سیل در 6 استان
آرمان ملی: سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ نسبت به احتمال وقوع سیل در شش استان هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رشد ابر‌های همرفتی آورده است: وقوع رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ امروز (4 خردادماه) برای شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و سه‌شنبه (۴ خردادماه) برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و شمال کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.
سلامت روان والدین خرمدین
ایرنا: رئیس بخش معاینات روانپزشکی اداره کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: سازمان پزشکی قانونی هنوز در مورد وضعیت سلامت روان والدین بابک خرمدین هیچ‌گونه اظهار نظر رسمی و قطعی نکرده است. مهدی صابری افزود: هفته گذشته پدر و مادر مرحوم بابک خرمدین به پزشکی قانونی منتقل شدند و معاینات و مصاحبه‌های اولیه با آنها انجام شد، از آن جایی که در آن زمان هنوز مشخص نبود آنها از نظر وضعیت سلامت روان در زمان ارتکاب جرم در چه وضعیتی قرار داشته‌اند، توصیه شد در یکی از مراکز دانشگاهی تحت نظر باشند و آزمایش‌های لازم بر روی آنها انجام شود.
اتباع واکسن کرونا زدند
آرمان ملی: واکسیناسیون اتباع خارجی علیه ویروس کرونا آغاز شد. مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در خراسان رضوی، از یکم خرداد به طور رسمی در مراکز بهداشت منتخب آغاز شد. در این مرحله واکسن فقط به اتباعی که دارای پرونده سلامت هستند، مطابق مرحله‌بندی رده‌های سنی تزریق می‌شود. طبق آمار اعلام شده حدود ۳۰۰ هزار نفر از اتباع در خراسان رضوی دارای پرونده سلامت هستند.
پیدا شدن اجساد در سطل‌های زباله
آرمان ملی: مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به پیدا شدن سالانه یکی دو مورد جسد در مخازن زباله اعلام کرد: مخازن باید درون مجتمع و نام مالک مشخص باشد تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. صدرالدین علیپور در صفحه توییتر خود نوشت: «در مخازن زباله از مبل گرفته تا اسید و شیشه و سَم و سلاح و... می‌بینیم که گاهی باعث زخمی شدن پاکبانان می‌شود. در سال یکی، دو مورد جسد هم گزارش می‌شود. تا زمانی که شهروندان همکاری نکنند و مخازن درون محوطه مجتمع قرار نگیرد و مالک مشخص نداشته باشد این اتفاقات رخ می‌دهد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار