| کد مطلب: ۱۰۱۴۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد

کـوتــاه

نانواها نان را گران کردند
تسنیم: درحالی طی یک ماه اخیر قیمت نان به‌شکل گسترده از سوی نانوایی‌ها افزایش پیدا کرده است که دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور همچنان می‌گوید: هیچ تصمیمی درباره قیمت نان اتخاذ نشده است. عباس قبادی، دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور در مورد برخی شایعات مبنی بر افزایش قیمت نان ابراز کرد: فعلا هیچ تصمیمی درباره قیمت نان اتخاذ نشده است و هرگونه افزایش قیمت نان قبل از تأیید و اعلام رسمی مراجع ذی‌ربط تخلف محسوب می‌شود. اظهارات قبادی در حالی است که تعداد زیادی از نانوایی‌ها به‌ویژه در تهران قیمت نان را افزایش داده‌اند و ظاهرا مسئولان نظارتی وزارت صمت هم در خواب هستند که اجازه چنین تخلفی در روز روشن به نانوایی‌ها داده می‌شود. در آستانه انتخابات موج جدیدی از گرانی‌های رسمی و غیررسمی در کالاهای اساسی شامل شیر و لبنیات، روغن، مرغ، خودرو، نان و لوازم خانگی کلید خورده است که مسئولان دولت فقط نظاره‌گر هستند و تکذیب می‌کنند.
سرنوشت اقتصاد
را به برجام گره نزنید
آرمان‌ملی: رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر روش‌های ما در مسائل اقتصادی متحول نشود ولو آنکه همین فردا هم برجام به ثمر برسد و تحریم‌ها برداشته شود، باز مشکلات ریشه‌ای به قوت خود باقی می‌ماند. غلامحسین شافعی گفت: شاهدیم که در گذر این سال‌ها به‌جای تمرکز بر سیاست‌های اقتصادی، اقتصاد را سیاسی کردند و از همین منظر به آن ضربه وارد شد. تا زمانی‌که سایه سیاست بر اقتصاد کشور سنگینی کند و هزینه‌های سیاست را بخش اقتصاد بپردازد؛ تحول مثبتی رقم نخواهد خورد. او با انتقاد از شعارهای عوام‌گرایانه بعضی کاندیداهای انتخاباتی به‌ویژه در بخش اقتصاد و معیشت، بیان کرد: اگرچه هنوز تبلیغات رسمی انتخاباتی کلید نخورده، اما در کمال تأسف شاهد بیان شعارها و وعده‌های کهنه‌ای از جنس پرداخت یارانه‌های نقدی، طرح‌های اقتصادی اشتغال‌زا و زودبازده، افزایش حقوق و دستمزد برای ارتقای توان خرید طبقه ضعیف جامعه و مبارزه انقلابی با رانت و فساد هستیم. همان شعارهایی که در دهه‌های گذشته نیز به‌دفعات بیان شد اما مسیری به سمت بهبود شرایط نگشود.
رشد قیمت نفت
به دلیل توفان خلیج مکزیک
آرمان‌ملی: قیمــت شــاخص نفت خام برنت سـاعت ۵ و ۱۳ دقیقه روز گذشته با ۳۲ سنت افزایش به ۶۶ دلار و ۷۶ سنت و قیمت شاخــص دبلیوتی‌آی آمــریکا با ۳۵ سنت افزایش به ۶۳ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه رسید. قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز جمعه (۳۱ اردیبهشــت‌مــاه)، ۶۷ دلار و ۸ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۶۴ دلار و ۲۸ سنت بود. قیمت نفت دیروز با شکل‌گیری توفانی در خلیج مکزیک افزایش یافت. افزون بر این، اعلام پایان دوره سه‌ماهه توافق ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، شک و تردیدهایی را درباره آینده مذاکراتی که می‌تواند سبب لغو تحریم‌های صادرات نفت ایران شود، ایجاد کرد. تحلیلگران بانک استرالیایی ای‌ان‌زی در یادداشتی اعلام کردند: تولید نفت ایران در ماه‌های اخیر با احتمال اینکه ممکن است تحریم‌ها لغو شوند، در حال افزایش بوده است.
اختلالات ارتباطات
مخابراتی به دلیل قطع برق
آرمان‌ملی: مــدیرکل ارتبــاطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات گفت: دلیل اصلی اختلالات اخیر در حوزه ارتباطات مخابراتی، قطع برق در مناطق مختلف کشــور است که با توجه به پیش‌بینی‌های انجــام شده متاسفانه شاهد اختلال ارتباطات مخابراتی چند ساعته در برخی از مناطق مخابراتی هستیم. محمدرضا بیدخام افزود: با توجه به عدم سرمایه‌گذاری مطلوب در خرید و نوسازی تجهیزاتی نظیر دیزل ژنراتورهای برق به علت نبود منابع مالی مورد نیاز در مواقع قطع برق، شاهد اختلالات ارتباطی در برخی مناطق هستیم که این نکته از قبل به اطلاع مراجع ذی صلاح حاکمیتی رسیده است. مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر منطقی شدن تعرفه‌های مخابراتی گفت: برای ارائه خدمات و نوسازی و بازسازی تجهیزات مخابراتی با ترمیم تعرفه‌های مخابراتی و حمایت دستگاه‌های حاکمیتی می‌توان توسعه و بهینه‌سازی تجهیزات مخابراتی را انجام داد. بیدخام یکی از دلایل افزایش تماس‌ها با سامانه ۲۰۲۰ را در روزهای اخیر خارج شدن مودم های خانگی از مدار به علت قطع برق دانست که این امر مشکلات زیادی را برای مشتریان به وجود آورده است که امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات با کمک نهادهای درگیر و مسئول به حداقل ممکن برسد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار