| کد مطلب: ۱۰۱۴۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد

عملكرد در صداوسيما پرسش محوري از لاريجاني

آرمان ملی- محمدهــــادی علیمردانی:
گفت و گوی 4 ساعته علی لاریجانی در کلاب هاوس برگزار شد و او به سوالات در زمینه‌های مختلف پاسخ داد. ساعتی بعد اکانت او در توئیتر مسدود شد و یکی از رسانه‌ها این اتفاق را به دلیل حمله سایبری‌ها به اکانت او دانست، اگرچه سندی برای این ادعا منتشر نشده است. در حال حاضر تحلیل‌های انتخاباتی پیرامون نام‌های جهانگیری، لاریجانی و رئیسی می‌چرخد. هنوز تکلیف احراز صلاحیت نامزدها مشخص نیست. این احتمال وجود دارد که رقابت خرداد 1400 به دور دوم کشیده شود و جهانگیری و لاریجانی رقبای اصلی انتخابات در دور دوم باشند.
جدال داغ در کلاب هاوس
بسیاری از چهره‌های سیاســــی در کلاب‌هاوس حضور یافته و بسیاری از مردم را پای صحبت‌های خود نشانــــده انــــد. با ایــــن حــــال شــــاید رکورد
پر بازدیدتریــــن روم کلاب هــــاوس با سخنــــان
علی لاریجانی در اختیار روم «جدال داغ در کلاب هاوس» قرار گرفته باشد. لاریجانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «برای سوالات سخت، شنونده هستم و پاسخگو» و استقبال 25 هزار نفری از سخنان او نشان می‌دهد که این وعده تا حد زیادی محقق شده است. رومی که لاریجانی در آن حضور داشت به سرعت پر شد و چند روم دیگر نیز برای پوشش سخنان او فعال شدند. لاریجانی در گفت‌وگوی خود از احتمال کناره‌گیری در انتخابات، تصویب 20 دقیقه‌ای برجام، تصویب FATF، سهم زنان از کابینه خود، درباره تبریک به میرحسین موسوی، نسبت خود با جریانات سیاسی و بسیاری مسائل دیگر سخن گفت و زمانی حدود 4 ساعت را در اختیار مخاطبان قرار داد.
حمله سایبری؟
پس از اتمــــام جلســــه پرســــش و پاســــخ در
کلاب هاوس، لاریجانی با انتشار توئیتی نوشت: «از همه کسانی که امشب در فضای شفاف پرسش و پاسخ حاضر بودند صمیمانه قدردانی می‌کنم. مطمئنم که پایان بگومگو و آغاز گفت‌وگوهای آزاد و شفاف و بدون سانسور می‌تواند با زدون ابهام‌ها و آشکار کردن تناقض‌گویی‌ها، به حل مسائل پیچیده کشور کمک کند.» با این حال توئیتر لاریجانی دوام چندانی نداشت و اندک مدتی نگذشته بود که مسدود شد. خبرآنلاین درباره این اتفاق می‌نویسد: «به نظر می‌رسد این اقدام توئیتر به خاطر حملات سازماندهی شده ارتش‌های سایبری و تندروهای داخلی و خارجی انجام شده است. به نظر می‌رسد آن بخش از صحبت‌های شب گذشته لاریجانی که گفته بود از پول بیت المال برای تخریب من استفاده می‌شود با این اقدام مصداق یافته است.» در صورتی که ادعای خبرآنلاین صحت داشته باشد، باید نگران شرایط انتخابات ریاست جمهوری بود.
انتقادپذیر شده‌اند!
با این حال تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شرایط کرونــــا، بیشتر بر مــــدار تبلیغــــات مجازی خواهد چرخید و روزهای پر حاشیه‌تری در انتظار توئیتر و اینستاگرام خواهد بود. روز گذشته
علی نیکزاد نائب رئیس مجلس در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: «انتخابات حسن‌های زیادی دارد. مثلا برخی‌ها که حتی با خود قهر بودند مردمی می‌شوند و بین آنها می‌آیند یا برخی‌ها که کوچکترین نقدها را بر نمی‌تافتند انتقادپذیر شده و پاسخگویی را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند. با دیدن این‌ها شاید برخی آرزو کنند که هر چندماه یکبار انتخاباتداشته باشیم.» این سخنان از سوی برخی رسانه‌ها طعنه به علی لاریجانی ارزیابی شده است. نیکزاد به عنوان رئیس ستاد مردمی سید ابراهیم رئیسی شناخته می‌شود.
رئیسی برنده انتخابات است؟
بسیاری از گمانه‌زنی‌ها بر این مبنا است که رقابت نهایی انتخابات میان سید ابراهیم رئیسی و علی‌لاریجانی خواهد بود. احزاب اصول‌گرا بر نامزدی رئیسی اجماع کرده اما اصلاح‌طلبان هیچ حمایتی از لاریجانی نداشته اند. این وضعیت شرایط لاریجانی را دشوار خواهد کرد. در همین زمینه حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز به نامه‌نیوز می‌گوید: «آقای لاریجانی بعد از ثبت‌نام صحبت‌هایی انجام داد که در واقع به «دادگاه» و «پادگان» حمله کرد. اظهارات او معنی‌دار بود. می‌خواهد کاری کند تا از ناحیه اصلاح‌طلبان مورد حمایت قرار بگیرد، چون اصولگرایان به جز افراد خاص بعید است که به آقای لاریجانی رأی دهند.»
رقابت نهایی میان لایجانی و جهانگیری
این تحلیل که رقابت نهایی انتخابات میان لاریجانی و رئیسی خواهد بود نیز از سوی همه چهره‌ها پذیرفته نشده و محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزارن می‌گوید: «رقابت اصلی انتخابات ۲۸ خرداد میان اسحاق جهانگیری، سید ابراهیم رئیسی و علی لاریجانی خواهد بود و ممکن است کنار آنها چهره‌های کمکی هم حضور داشته باشد. به این معنا که مسعود پزشکیان در عرصه رقابت‌ها گفتمانش با جهانگیری و سعید جلیلی هم ممکن است گفتمانش با رئیسی همسو باشد. جلیلی در گفت‌و‌گوها و مناظره‌ها با رئیسی همسویی می‌کند و تا آخر می‌ماند اما در بزنگاه انصراف می‌دهد. جهانگیری، محمد شریعتمداری و مسعود پزشکیان که به احتمال زیاد تایید صلاحیت می‌شوند طبق توافقی که در نهاد اجماع‌ساز صورت گرفته، در هفته پایانی پس از مشخص شدن نتایج نظرسنجی به نفع یک نفر کنار می‌روند. جهانگیری در انتخابات پاسخگوی انتقادات به دولت است و از این فرصت برای ترویج و تبلیغ و بیان دیدگاه‌ها و جهت‌گیری‌های کل کشور استفاده می‌کند و بر آرای منفی خود فائق آمده و دوستان دیگر به نفع او از صحنه خارج می‌شوند. قطعا انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود و احتمال می‌دهم شاهد دوگانه جهانگیری و لاریجانی در مرحله دوم باشیم چون رئیسی در دور گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری (سال ۹۶) که مشارکت خیلی بالا و حدود ۴۰ میلیون بود حداکثر ۱۶ میلیون رای آورد. پیش‌بینی می‌کنم که رای او به مرز ۱۰ یا ۱۱ میلیون برسد. رقابت نهایی از آن لاریجانی و جهانگیری است.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار