| کد مطلب: ۱۰۱۴۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد

صهیونیست‌ها ناچار شدند شکست را بپذیرند

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی پیروزی مقاومت ملت فلسطین بر رژیم صهیونیستی را تبریک گفتند. متن پیام حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای به این شرح است. بسم‌ا... الرحمن الرحیم- سلام بر فلسطین مقتدر و مظلوم؛ سلام بر جوانان شجاع و غیور فلسطین، سلام بر غزه‌ی قهرمان و مقاوم، سلام بر حماس و جهاد و همه‌ی گروه‌های جهادی و سیاسی فلسطین. خداوند عزیز و قدیر را برای نصرت و عزتی که به مجاهدان فلسطینی عطا کرد سپاس میگویم، و نزول سکینه و طمأنینه بر دل‌های مجروح شهید دادگان، و رحمت و بشارت برای شهیدان، و شفای کامل برای آسیب‌دیدگان را از خداوند منان مسألت میکنم، و پیروزی بر رژیم جنایتکار صهیونیست را تبریک می‌گویم. آزمون این چند روز، ملت فلسطین را سرافراز کرد. دشمن وحشی و گرگ صفت به درستی تشخیص داد که در برابر قیام یکپارچه‌ی فلسطین ناتوان است. آزمون همکاری قدس و کرانه‌ی باختری با غزه و اراضی ۴۸ و اردوگاه‌ها، راهکار آینده‌ی فلسطینی‌ها را نشان داد. در این ۱۲ روز رژیم جابر، جنایات بزرگی عمدتاً در غزه مرتکب شد و عملاً ثابت کرد که بر اثر ناتوانی در مقابله با قیام یکپارچه‌ی فلسطین، رفتار‌هایی آنچنان ننگین و دیوانه‌وار مرتکب میشود که افکار عمومیِ همه‌ی عالم را بر ضد خود برمی‌انگیزد و خود و دولت‌های غربی پشتیبان خود به‌ویژه آمریکای جنایتکاررا از گذشته باز هم منفورتر می‌کند. ادامه‌ی جنایت‌ها و درخواست آتش‌بس هر دو شکست او بود. او ناچار شد شکست را بپذیرد. رژیم خبیث از این هم ضعیف‌تر خواهد شد. آمادگی جوانان فلسطینی، و قدرت‌نمایی مجموعه‌های ارزشمند جهادی، و اعداد قوّه به صورت مستمر، فلسطین را روزبروز قدرتمند‌تر و دشمن غاصب را روزبروز ناتوان‌تر و زبون‌تر خواهد کرد. زمان آغاز و توقف درگیری‌ها بسته به تشخیص بزرگان جهادی و سیاسی فلسطینی است. ولی آماده‌سازی و حضور قدرتمندانه در صحنه، تعطیل‌بردار نیست. تجربه‌ی «شیخ جراح» در ایستادگی در برابر زورگویی رژیم و شهرک‌نشینانِ مزدور، باید دستورالعمل همیشگی مردم غیور فلسطین باشد. به جوانمردان «شیخ جراح» درود می‌فرستم. دنیای اسلام یکسره در برابر قضیه‌ی فلسطین، مسئول و دارای تکلیف دینی است. عقل سیاسی و تجربه‌های حکمرانی هم این حکم شرعی را تأیید و بر آن تأکید میکند. دولت‌های مسلمان باید در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند، چه در تقویت نظامی، چه در پشتیبانی مالی که امروز بیش از گذشته مورد نیاز است، و چه در بازسازی زیرساخت‌ها و ویرانی‌ها در غزه. مطالبه و پیگیری ملتها، پشتوانه‌ی این خواسته‌ی دینی و سیاسی است. ملت‌های مسلمان، باید انجام این وظیفه را از دولت‌های خود مطالبه کنند، خود ملت‌ها نیز در حدّ توان موظف به پشتیبانی مالی و سیاسی‌اند. وظیفه‌ مهم دیگر، پیگیری مجازات حکومت تروریست و سفاک صهیونیست است. همه‌ی وجدان‌های بیدار تصدیق میکنند که جنایت گسترده‌ی کشتار کودکان و زنان فلسطینی در این ۱۲ روز نباید بی‌مجازات بماند. همه‌ی عوامل مؤثر رژیم و شخص جنایتکار نتانیاهو باید تحت پیگردِ دادگاه‌های بین‌المللی و مستقل قرار گیرند و مجازات شوند؛ و این به حول قوه‌ی الهی تحقق خواهد یافت. وا... غالبٌ علی امره-جمعه ۹ شوال ۱۴۴۲،۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰سید علی خامنه‌ای.
جهانگیری تاکید کرد:
آمادگی گفت‌وگو با همه نامزدها
معاون اول رییس‌جمهوری و داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: آمادگی دارم با همه نامزدها در هر پلتفرمی و هر زمانی درباره مسائل مهم کشور گفت‌وگو کنم. «اسحاق جهانگیری» عصر روز جمعه در حساب کاربری خود در توییتر با هشتگ مناظرات سخت نوشت: سیاست خارجی مهم است، اما کشورداری یک‌بعدی نیست. وی ادامه داد: آمادگی دارم با همه نامزدها در هر پلتفرمی و هر زمانی درباره مسائل مهم کشور - هم در سیاست خارجی و هم حوزه‌های سیاست داخلی و اقتصاد و فرهنگ و اجتماعی و محیط زیست - گفت‌وگو کنم. انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.
تجربه زیستی فداکارانه
سخنگوی دولت به مناسبت فرارسیدن روز ملی اهدای عضو از مردم خواست تا به انجمن اهدای عضو ایرانیان بپیوندند. علی ربیعی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‏دیروز روز ملی ‎اهدای عضو بود. با پیوستن به ‎انجمن اهدای عضو ایرانیان می‌توانیم زیستی عاطفی و فداکارانه را تجربه کرده و به تعالی و انسانی‌تر شدن جامعه‌ کمک کنیم. فقط از طریق اهدای عضو است که داستان ما در این کره خاکی، این‌گونه و بسیار زیبا به پایان می‌رسد: یکی بود و همیشه هست.»
رای بی اعتبار دادگاه داخلی کانادا
سخنگوی شورای نگهبان گفت: در رسیدگی به حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی، رای دادگاه داخلی کانادا به دلیل عدول از صلاحیت سرزمینی، فاقد اعتبار حقوقی است. عباسعلی کدخدایی در توئیتر نوشت:« ضمن تاکید بر صلاحیت دادگاه های ایران در رسیدگی به حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی، رای دادگاه داخلی کانادا به دلیل عدول از صلاحیت سرزمینی، فاقد اعتبار حقوقی است. در غیر این صورت، دادگاه های ملی ایران نیز صلاحیت رسیدگی‌به حوادث مختلف در کانادا و محاکمه مقامات این کشور را خواهند داشت؟!»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار