| کد مطلب: ۱۰۱۴۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد

خبـــــــر

۸۰ درصد ژاپنی‌ها مخالف برگزاری المپیک توکیو
نتایج یک نظرسنجی جدید که دوشنبه منتشر شد نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد ژاپنی‌ها به دلیل ترس از شیوع بیشتر ویروس کرونا، مخالف برگزاری المپیک توکیو هستند که پیشتر یک سال به تعویق افتاده بود. به گزارش رسانه‌های ژاپن، آخرین نظرسنجی پس از آن انجام شده است که ژاپن روز جمعه وضعیت اضطراری ناشی از ویروس کرونا را از ۶ به ۹ استان گسترش داد در حالی که این کشور با موج چهارم عفونت‌های ویروسی مبارزه می‌کند. این موج، فشار بر سیستم مراقبت‌های بهداشتی کشور را افزایش داده است و متخصصان پزشکی بارها و بارها در مورد کمبود نیروی پزشکی و فرسودگی شغلی آنها هشدار داده‌اند. بر اساس این نظرسنجی در حالی که کمتر از ۱۰ هفته تا زمان آغاز رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باقی است ۴۳ درصد پاسخ‌دهندگان خواهان لغو بازی‌ها و ۴۰ درصد هم خواستار تعویق این رقابت‌ها هستند. داده‌های این نظرسنجی که آخر هفته گذشته توسط روزنامه آساهی شیمبون ژاپن انجام شده از ۳۵ درصدی که یک ماه پیش خواهان لغو و ۳۴ درصدی که خواهان تأخیر بیشتر بودند، بالاتر است. طبق این نظرسنجی‌ای که از هزار و ۵۲۷ نفر و به صورت تلفنی انجام شده است فقط ۱۴ درصد پاسخ‌دهندگان از برگزاری بازی‌ها طبق برنامه از پیش تعیین‌شده حمایت می‌کنند، در حالی که ۲۸ درصد کمتر از نظرسنجی پیشین است. از ماه‌ها پیش، نظرسنجی‌ها نشان داده است که اکثریت مردم ژاپن با برگزاری بازی‌ها در تابستان امسال مخالف هستند. در یک نظرسنجی دیگر که توسط خبرگزاری کیودو انجام شده است 7/87 درصد از پاسخ‌دهندگان نگران هستند که هجوم ورزشکاران و کارکنان خارج از کشور، ویروس را گسترش دهد. کاتسونوبو کاتو، سخنگوی دولت در واکنش به این نظرسنجی‌ها اعلام کرد دولت تلاش خواهد کرد تا بازی‌های توکیو را به روشی ایمن و مطمئن برگزار کند.
تیراندازی در «تورنتو» کانادا
در یک حادثه تیراندازی در حومه شهر «تورنتو» کانادا دست‌کم یک نفر جان خود را از دست داد و سه نفر زخمی شدند. پلیس «تورنتو» اعلام کرد که در حادثه تیراندازی در حومه این شهر کانادا، دست‌کم یک نفر جان خود را از دست داده است و سه نفر زخمی شده‌اند. بنا بر گزارش شبکه «سی ان ان»، شاهدان ماجرا در منطقه مسکونی «اتوبیکو» گفته‌اند که حدود ساعت ۱۴:۳۰ روز یکشنبه به وقت شرقی (۲۳:۰۰ شب یکشنبه به وقت تهران) مردی را مشاهده کرده‌اند که پس از پیاده شدن از خودرو شروع به تیراندازی به سمت تقاطع جاده «ویلوریج» و خیابان «اگلینتون» کرده است. پلیس تورنتو در صفحه توئیتری خود اعلام کرده است که فرد مسلح ظاهرا به سمت یک خودروی دیگر تیراندازی می‌کرده است. طبق گزارش سی ان ان، وضعیت یکی از زخمی‌‌شدگان این حادثه وخیم اعلام شده است و جراحات دو زخمی دیگر ظاهراً چندان جدی نیست. بنا بر گفته پلیس، هر چهار فردی که در این حادثه مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند، مرد بوده‌اند و بنا بر گزارش شبکه «سی تی وی»، در جریان تیراندازی فوق، حدود یکصد گلوله شلیک شده و مردی که در این حادثه جان خود را از دست داده است، ۲۸ ساله بوده و سه مرد حدود ۳۰ سال داشتند. طبق این گزارش، فرد مظنون این حادثه با یک خودروی سیاه رنگ از صحنه گریخته است و پلیس در حال تحقیقات درباره این حادثه است و جزئیات بیشتری را تاکنون در این خصوص منتشر نکرده است.
هشدار لاوروف به غرب
قطب شمال سرزمین ماست
وزیر خارجه روسیه درخصوص ادعای غرب در زمینه مالکیت قطب شمال هشدار داد و گفت، روسیه مسئول تامین امنیت این منطقه است. به گزارش «خبرگزاری فرانسه» «سرگئی لاوروف» در آستانه برگزاری «نشست قطب شمال» با هشدار به غرب گفت، قطب شمال سرزمین و آب‌های ماست. لاوروف در نشست خبری در مسکو در این باره گفت: «از دیرباز برای همگان کاملا روشن بوده که قطب شمال قلمرو و سرزمین ماست. ما مسئول تامین امنیت سواحل قطب شمال هستیم.» این نشست قرار است در شهر «ریکیاویک» در ایسلند با حضور آمریکا، روسیه، ایسلند و برخی کشورهای دیگر برگزار شود. «نیکلای کورچونوف»، نماینده روسیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز چندی قبل استقرار سامانه «اس۴۰۰ » در قطب شمال را تضمینی برای امنیت ملی کشور خود دانست. کورچونوف در مصاحبه‌ای گفت: «استقرار سامانه موشکی اس400 در جزایر شمالگانی روسیه یک اقدام منطقی است که به طور انحصاری برای دفاع ملی لازم است و نباید نگرانی ایجاد کند.» وی در ادامه در مورد استقرار سامانه اس۴۰۰ در این جزایر گفت: «پس از ایجاد میدان راداری یکپارچه برفراز قلمروی کشورمان، این اقدام نیز متداوم و با ثبات است.» آمریکا مدعی است که حضور فزاینده نظامی روسیه در منطقه قطب شمال خط دفاع ناتو را با تهدید مواجه می‌کند. مقام‌های آمریکایی مدعی هستند که روسیه اقدام به ایجاد زیرساخت‌های وسیع و پیشرفته در منطقه قطب شمال کرده، سامانه‌های دفاع موشکی اس۴۰۰ خود را به شبه جزیره کولسکی انتقال داده و یگان‌های نظامی جدیدی در منطقه قطب شمال ایجاد کرده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار