| کد مطلب: ۱۰۱۴۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

۲۸۶ فوتی جدید کرونا
آرمان ملی: بنــابر اعــلام روابط عمومی وزارت بهداشت، در روزگــذشته ۲۸۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و ۱۴ هزار و ۳۱۹ بیمار جدیــد مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شــد که دو هزار و ۹۴ نفر از آنها بستری شدند.تاکنـون دو میلیون و ۳۲ هزار و ۱۶۲ نفر دز اول واکسن کرونا و ۳۸۸ هزار و ۸۲۱ نفر نیز دز دوم را تزریــق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۴۲۰ هزار و ۹۸۳ دز رسید. پنج هزار و ۲۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۳ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۶۲ شهر در وضعیت نارنجی، ۱۸۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
تامین اجتماعی، به سمت بحران
آرمان ملی: رئــیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران گفت: کسانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند نمی‌توانند هزینه کرایه خانه‌هایشان را هم تامین کنند چه برسد به اینکه بتوانند با این رقم‌ها دیگر هزینه‌های زندگی را هم تامین کنند. ما الان شرایط سختی پیدا کرده‌ایم و وقتی هم که کلمه بحران را برای توصیف این وضعیت به زبان می‌آوریم تذکر می‌گیریم که این کلمه را به کار نبریم. علی دهقان‌کیا افزود: ما الان شرایط سختی پیدا کرده‌ایم و وقتی هم که کلمه بحران را برای توصیف این وضعیت به زبان می‌آوریم تذکر می‌گیریم که این کلمه را به کار نبریم، اما احساس من این است که ما واقعا در حال رفتن به سمت بحران هستیم. دلیلش هم همین است که قوانینی نظیر ماده چهل و یک قانون کار به درستی اجرا نشده است.
کاهش طلاق با رفع افسردگی
ایلنا: عضو هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران گفت: هرچه کرونا بیشتر طول بکشد و واکسیناسیون دیرتر صورت بگیرد، مردم فقیر، فقیرتر و خشمگین می‌شوند. حمید یعقوبی افزود: قطعا یکی از موانع و مشکلات استفاده از مشاوره‌های روانی، هزینه آن است، چون مردم هم تحت فشار اقتصادی فزاینده‌ای قرار دارند و واقعا برای هزینه‌های یومیه هم دچار مشکل هستند و همین که هزینه‌ مشاوره هم به سبد خانوار اضافه شود، هزینه‌ها بسیار زیاد خواهد شد. به همین دلیل قطعا اگر سازمان‌های بیمه‌گر پای کار بیایند، قطعا استفاده از خدمات مشاوره و سلامت روان بیشتر می‌شود.
ابلاغ دستورالعمل‌های انتخابات
ایرنا: معـاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا برای انتخابات خبر داد. ایرج حریرچی افزود: جلسات کارشناسی برای تدوین دستورالعمل بهداشتی انتخابات با همکاری دستگاه های دیگر در حال برگزاری است. تعداد حوزه‌های رأی‌گیری افزایش یافته و بنابراین خیلی نگران روز رأی گیری و صندوق‌های رأی نیستیم، بلکه نگران جلسات و تبلیغات انتخاباتی به ویژه تبلیغات انتخابات شوراها هستیم. بر اساس دستورالعمل های ابلاغ شده حداکثر تلاش انجام می شود تا با حداکثر رعایت اصول بهداشتی و حداکثر شور انتخاباتی، انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برگزار شود.
زمان ثبت‌نام مقطع ابتدایی
ایلنا: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اعلام ثبت احوال حدود یک و نیم میلیون کلاس اولی برای سال تحصیلی جدید خواهیم داشت. رضوان حکیم‌زاده افزود: سال گذشته ۱۵ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۳۸۳ نفر دانش آموز ثبت‌نام کردند که یک میلیون و ۱۳ هزار و ۴۹ نفر آنها نوآموز بودند. یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۴۸۶ کلاس اولی هم داشتیم. در کل مقاطع ابتدایی حدود ۲۱۰ نفر بازماده از تحصیل داشتیم‌ که نسبت به سال قبل‌تر رشد داشته‌اند. به عنوان مثال در سال گذشته ۳۰ هزار دانش آموز کلاس اولی بازمانده از تحصیل بودند که امسال این آمار به ۸۰ هزار مورد رسید. همچنین ۲۵ هزار نفر آنها را شناسایی کردیم و به چرخه آموزش برگردانیم.
چگونگی نوبت‌دهی
واکسن کرونا
آرمان ملی: مــرکــز روابــط عمــومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای تاکید کرد برای نوبت‌دهی تزریق واکسن کووید۱۹ به مراجعه حضوری به مــراکز بهداشتی یا ثبت‌نام اینترنتی نیاز نیسـت. در این اطلاعیه آمده است: «اطلاعیه‌های رســمی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وبــدا به نشــانی behdasht.gov.ir و در رسانه ها و خبرگزاری های رسمی کشور، منتشر خواهد شد.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار