| کد مطلب: ۱۰۱۴۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کــوتاه

ستاد هماهنگی
بین دولت جدید و مجلس؟
رئیس مجلس با بر شمردن اهمیت تدوین قانون برنامه ۵ ساله هفتم توسعه، یادآور شد: امسال سال پایانی قانون ۵ ساله ششم است و ما باید با دقت قانون برنامه هفتم را تدوین کنیم تا دولت آینده بر اساس این ریل‌گذاری در حوزه اجرا حرکت کند. در این حوزه نیز باید اولویت‌ها را مد نظر داشت و بر این اساس سیاستگذاری‌ها صورت گیرد. محمد باقر قالیباف گفت: تشکیل ستاد هماهنگی بین دولت جدید و مجلس در آغاز کار دولت جدید نیز ضرورت دارد؛ لازم است هر دولتی که سر کار بیاید در محتوا و ترکیب با هماهنگی امور را پیش ببریم تا در آینده با انسجام، گام‌های محکمی برداشته شود. وی درباره موضوع اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس افزود: این اقدام نیز باید با اولویت فرآیند رسیدگی به طرح‌ها و لوایح در صحن صورت گیرد. این موضوع ضرورت دارد و کمیسیون‌ آیین‌نامه داخلی مجلس نیز باید به این موضوع ورود کند.
کلید حل مشکلات کشور
اتکا به جوانان است
رئیس دفتر رئیس جمهور در اختتامیه جایزه ملی جوان نوآور ماندگار، با اشاره به 3 مفهوم ارزشمند « جهاد و شهادت به عنوان الگویی برای خدمت»، «تخصص، خلاقیت و نوآوری برای حل مشکلات و توسعه کشور» و «اتکا به نیروهای جوان برای حضور مؤثر در عرصه‌های مؤثر» گفت: این سه مفهوم از دید بنده می‌تواند کلید حل بسیاری از مسایل و مشکلات مزمن کشور باشد. محمود واعظی افزود: این جشنواره به دنبال نوآوری و ابتکار در مسایل اجتماعی است و به اتکای جوانان متخصص و نوآور برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی پایه‌گذاری شده است و امیدوارم اهداف جشنواره در سال های آتی بتواند منشأ تحول در حوزه اجتماعی شود. وی ادامه داد: در روزهایی که سرمایه ملی کشورها بیش از منابع زیرزمینی و معادن دانش و فناوری و نیروی انسانی نخبه و توانمند است تقویت اکوسیستم نوآوری و حمایت از همه کسانی که برای اعتلای دانش و فناوری در این مرز و بوم می‌کوشند اهمیت بسزایی دارد.
تبلیغات پیش از اعلام
صلاحیت‌ها خلاف قانون است
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان از ۲۶ اردیبهشت گفت: اگر بررسی صلاحیت‌ها در مدت ۵ روز در شورای نگهبان به پایان برسد، نتایج اعلام می‌شود و در غیر این صورت پنج روز دیگر هم تمدید می‌شود، لذا ۶ خرداد اسامی نهایی اعلام و از هفتم خرداد ماه تبلیغات آغاز خواهد شد. جمال عرف با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به دلیل فراگیری کرونا محدودیت‌هایی وجود دارد، اظهار داشت: در تبلیغات، برپایی تجمع و نشست نخواهیم داشت و دستورالعمل‌ها بر اساس شرایط هر منطقه تنظیم خواهد شد، قرار بر این است که تجمعات به صورت حداقلی و تبلیغات رسانه‌ای به صورت حداکثری باشد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار