| کد مطلب: ۱۰۱۴۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد

نامزدها پشت میکروفن رفتند

آرمان ملی- محمدهادی علیمردانی: برخی چهره‌های شناخته عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی کشور در انتخابات ثبت‌نام کردند و در این روزها اظهارنظرهای آنان به عنوان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رسانه‌ها منعکس می‌شود. برخی از این افراد درباره اهداف سیاسی و اقتصادی خود توضیح می‌دهند و برخی دیگر شرایط کشور را توصیف می‌کنند. این در حالی است که اگر این اقدامات را تبلیغ انتخاباتی به شمار بیاوریم، فعالیت آنان پیش از بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان می‌تواند بعضا غیر قانونی باشد.
ایام تبلیغات فرا نرسیده
روز گذشته سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی، گفت: «سلیقه شخصی‌ام این است که من توصیه نمی‌کنم به پخش شدن سخن من. با اینکه ایام تبلیغاتم فرا نرسیده و اعلام نظر شورای نگهبان نشده و وضعیت عادی است و قانون هم منعی نکرده اما سلیقه شخصی‌ام این است و توصیه‌ای به پخش صوت و تصویر خودم را ندارم.» این در حالی است که دیروز جمال عرف رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور، به صداوسیما گفت: «هرگونه تبلیغات داوطلبان انتخابات پیش از اعلام صلاحیت‌ها از طرف شورای نگهبان، خلاف قانون است.» نکته جالب ماجرا آنجاست که همین اظهارنظر رئیس دستگاه قضا مبنی بر پخش نشدن تصویرش، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های کشور داشت.
هاشمی از کمبود اختیارات سخن نگفت
محسن هاشمی نیز در گفت‌وگویی اظهار کرد: «تصمیم به عدم حضورم در انتخابات شورای ششم، تصمیمی ناگهانی نبود. از اواسط دوره این موضوع را طرح کردم که شورای شهر فاقد اختیارات قانونی لازم برای تحقق مطالبات مردم است. ما به مشارکت فعال در انتخابات یعنی حضور جدی برای پیروزی معتقد هستیم و تنها راه بهبود شرایط کشور را صندوق‌های رای می‌دانیم.» او در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره پدرش گفت: «ایشان الگوی کامل زندگی، کار و تفکر برای من و بسیاری از علاقه‌مندان ایشان در همه ابعاد هستند. تنها رئیس‌جمهوری که از کمبود اختیارات خود سخن نگفت، هاشمی رفسنجانی بود.» این گفت‌وگو پیش از ثبت‌نام هاشمی در انتخابات انجام شده بود اما روز گذشته منتشر شد.
من یک آدم با سابقه‌ام
سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری معتقد است: «من یک آدم سیاسی با سابقه سیاسی کاملا روشن و مواضع سیاسی مشخص هستم. از گذشته خود عبور نمی‌کنم اما وقتی شما از دولت صحبت می‌کنید، از اداره کشور صحبت می‌کنید باید بتوانید تمام افرادی که مرید انقلاب اسلامی هستند و حاضرند برای این ملت جانفشانی کنند را بکار بگیرید. این کار با صف‌بندی و حیدری - نعمتی کردن انجام نمی‌شود.» قاضی‌زاده در حال حاضر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی است.
تابع جبهه اصلاحاتم
در ادامه اظهارنظرها زهرا شجاعی نامزد زن انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: «من در مجموعه فرآیند و تصمیم‌گیری...
ادامه صفحه 6

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار