| کد مطلب: ۱۰۱۴۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد

غیـــر محرمانـــه

درخواست عفو و آزادی دو دانشجو
۱۷۴ نفر از اساتید دانشگاه شریف با ارسال نامه‌ای به مسئولان بلندپایه کشور خواستار عفو و آزادی دو دانشجوی نخبه و المپیادی این دانشگاه به مناسبت عید سعید فطر شدند. در این نامه آمده است: یک فرزند نوجوان و جوان ممکن است سهواً یا عمداً مرتکب خطا شود، اما آنچه مهم است مواجهه‌ پدرانه و درس‌آموز با اوست. از این منظر باتوجه به طولانی شدن گرفتاری این دو جوان، بدینوسیله مُصرانه از مقامات عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی درخواست می‌نماییم که با سعه صدر و با لحاظ حداکثر رأفت اسلامی نسبت به اتهامات این دو دانشجوی جوان، آنان را به مناسبت عید سعید فطر مورد عفو یا تعلیق مجازات قرار داده و اجازه دهند که به آغوش خانواده و جمع دانشگاهی خود بازگردند.

تبریک به روش آژانس فضایی اروپا
آژانس فضایی اروپا (ESA) با انتشار یک عکس زیبا از هلال ماه عید سعید فطر را تبریک گفت. تابناک نوشت؛ آژانس فضایی اروپا دقایقی پیش تصویری از هلال ماه بر فراز جو زمین را در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرد. این آژانس فضایی عکس مذکور را همراه با جمله عید مبارک منتشر کرده است. این تصویر زیبا توسط پائلو نسپولی فضانورد آژانس فضایی اروپا در سال ۲۰۱۱ از ایستگاه فضایی بین المللی ثبت شده است. آژانس فضایی اروپا در ادامه نوشت: برای همه کسانی که پایان ماه رمضان را جشن می‌گیرند عید شادی را آرزو می‌کنیم. آژانس فضایی اروپا در انتها نوشت: آیا می‌دانید ما قصد رفتن به ماه را داریم؟

کار عجیب فدراسیون فوتبال
اشتباه عجیب صفحه اینستاگرامی رسمی فدراسیون فوتبال باعث انتقاد استقلالی‌ها شده است. ادمین پیج اینستاگرامی فدراسیون فوتبال در شرایطی که پیج AFC ایرانی صحبت های یحیی گل محمدی را پیرامون دربی 95 منتشر کرده بود، کامنتی غیر مرتبط به فدراسیون فوتبال را منتشر کرد. این اتفاق با اعتراض هواداران استقلال مواجه شده و آنها معتقدند چرا صفحه رسمی فدراسیون فوتبال باید برای گفت‌وگو سرمربی تیم پرسپولیس کامنت با مضمون موفقیت منتشر کند. نکته جالب توجه این است که چند روز پیش نیز انتشار بیانیه فدراسیون فوتبال درخصوص تکذیب مذاکره با برانکو از نظر شیوه نگارشی و عدم حرفه ای گری در انتخاب کلمات باعث ایجاد حواشی شده بود.

کنایه عبدی به احمدی‌نژاد
عباس عبدیT روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب در حساب کاربری خود در توئیتر با کنایه به صحبت‌های محمود احمدی‌نژاد نوشت: «ایران با همه دنیا متفاوت است؛ برای انتقادات عادی که در بیشتر کشورها آزاد است ممکن است اینجا مشکل پیدا کنید. در مقابل برخی هستند که می‌توانند بدترین حرف‌ها را بزنند که در هرجای دیگر باید پاسخگو باشند ولی در ایران راست راست می‌گردند.»

عذرخواهی هواداران نساجی
تعدادی از هواداران تیم فوتبال نساجی با دسته گل به هتل محل اقامت فولاد رفته و از سرمربی این تیم دلجویی کردند. خبرآنلاین نوشت: فصل گذشته بود که تعدادی از هواداران تیم نساجی در ورزشگاه وطنی از روی پشت بام علیه جواد نکونام موضع‌گیری کردند اما تعدادی از هواداران این تیم مازنی با حضور در هتل محل اقامت فولاد از نکونام بابت فصل گذشته عذرخواهی کرده و با دست گل و تابلوی خوشحالی این مربی بعد از صعود به لیگ برتر با نساجی، از وی دلجویی کردند.

دادگاه معترضان آبان ماه ۹۸
وکیل مدافع محمد رجبی یکی از متهمان حوادث آبان ماه ۹۸ گفت: جلسه دادگاه موکلم برگزار نشد و به روز دیگری موکول شد. حسین تاج اظهار کرد: قرار بود به پرونده محمد رجبی و امیرحسین مرادی و سعید تمجیدی محکومان آبان ماه ۹۸ در شعبه ۲۳ دادگاه انقلاب مجددا رسیدگی شود که به‌رغم حضور نماینده دادستان و متهمان و وکلا جلسه برگزار نشد و تجدید شد. وی افزود: به دلیل اینکه رسیدگی به این پرونده نیاز به «تعدد قاضی» دارد و قاضی دوم حضور نداشت، جلسه تجدید شد و هنوز وقت جدید تعیین نشده است.

انهدام یک تیم تروریستی
یک تیم تروریستی که اخیرا دو نفر از بسیجیان مولوی روستای هیچان شهرستان نیکشهر را به شهادت رسانده بودند، در دام رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گرفتار شده و به طور کامل منهدم شدند. یک تیم تروریستی که اخیرا دو نفر از بسیجیان مولوی روستای هیچان شهرستان نیکشهر را به شهادت رسانده بودند، در دام رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه گرفتار شده و به طور کامل منهدم شدند. در این درگیری دو نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و مقداری سلاح و مهمات کشف شده است. در درگیری رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با تروریست‌ها یک نفر از رزمندگان این قرارگاه نیز مجروح شد.

نقض فنی پروازتهران - لندن
براساس گزارش سازمان هواپیمایی کشور، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز شماره ۷۱۱ لندن، به اطلاع می‌رساند این پرواز در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت‌ماه از فرودگاه امام خمینی(ره) به مقصد لندن، پرواز می‌کند که پس از گذشت دقایقی از پرواز، هواپیما به دلیل بروز مشکل فنی و بررسی بیشتر توسط متخصصان فنی با تصمیم درست و به‌موقع خلبان پرواز، به فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) باز‌می‌گردد.

توصیه انتخاباتی منصور ارضی به رئیسی
منصور ارضی، مداح معروف مسجد ارگ، در اظهارنظری انتخاباتی گفت: برای نیروهای انقلابی دعا می‌کنم اما از کسی حمایت نمی‌کنم و دلسوزانه می‌گویم، آیت‌ا... ‎رئیسی در دستگاه قضا حکم ولی‌فقیه را دارد و اقداماتش در مبارزه با مفسدین خوب بوده و حیف و بهتر است در همین مسئولیت خطیر که به خوبی عهده‌دار آن است، بماند. وی در انتخابات ریاست‌جمهوری نهم قویا از محمود احمدی‌نژاد حمایت کردند اما در دوره دوم، این پیوند، به اختلاف گرایید.

احتمال حضور صالحی در انتخابات
طی روز‌های اخیر، افراد شاخص و گروه‌های مختلف در تماس با دکتر علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، خواستار کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند. وی در واکنش به این درخواست‌ها گفته هنوز به تصمیم نرسیده و همچنان مشغول فکر کردن در این زمینه است. علی‌اکبر صالحی در دهه 60 رئیس دانشگاه شریف و در دهه هفتاد، نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی بود. وی در میانه‌ دهه 80، معاون دبیرکل سازمان بین المللی کنفرانس اسلامی مستقر در جده شد. صالحی که دارای دکترای فیزیک هسته‌ای از دانشگاه MIT آمریکاست، هم‌اکنون رئیس سازمان انرژی اتمی است و نقش ویژه‌ای در مذاکرات هسته‌ای و تحقق برجام ایفا کرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار