| کد مطلب: ۱۰۱۳۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد

خبـــــــر

تیراندازی در «رود آیلند» آمریکا
به گفته پلیس آمریکا، 9 نفر بر اثر تیراندازی در ایالت «رود آیلند» زخمی شده‌اند که جراحت سه تن از آن‌ها شدید است. در ادامه حوادث تیراندازی در سراسر آمریکا به دلیل آزاد بودن حمل سلاح در این کشور،9 ‌نفر بر اثر تیراندازی در ایالت «رود آیلند» زخمی شده‌اند که جراحت سه تن از آن‌ها شدید گزارش شده است. به گزارش وبگاه خبری «هیل»، این تیراندازی جمعی در محله «واشنگتن پارک» در شهر «پراویدنس» مرکز این ایالت رخ داده است. پلیس همچنین گفته است که تیراندازی به عنوان بخشی از نزاعِ در جریان میان گروه‌هایی که برای مقامات شناخته شده هستند رخ داده و زمانی شروع شد که فرد یا عده‌ای از داخل یک خودروی در حال حرکت خانه‌ای را هدف تیراندازی قرار دادند. در ادامه، تیراندازی متقابل از خانه مذکور به خودرویی که از آن تیراندازی شده بود، انجام و در مجموع ده‌ها تیر رد و بدل شد. طبق گزارش‌ها، دستکم بیش از ۱۰ خودروی پلیس مقابل بخش اورژانس بیمارستان رود آیلند پارک شده است. کسی در این ارتباط بازداشت نشده و کارآگاهان پلیس در حال گفت‌وگو با قربانیان حادثه هستند که همگی بین ۱۹ تا ۲۵ سال دارند. اخیراً هم رسانه‌های آمریکایی از وقوع سه حادثه تیراندازی جداگانه در میدان «تایمز» ایالت نیویورک و جنوب ایالت «فلوریدا» و ایالت مریلند و کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن دست‌کم ۶ نفر دیگر خبر دادند. تیراندازی در یک مراسم جشن تولد در کلرادو در آمریکا هم منجر به کشته شدن ۷ نفر شد. براساس گزارش آسوشیتدپرس، مهاجم با تیراندازی به سمت حاضران در جشن شش نفر را از پا درآورد و سپس با شلیک به خود، به زندگی‌اش پایان داد. آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌هایی مرتبط با تیراندازی در سراسر آمریکا منجر می‌شود و تعدادی نیز در این حوادث جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در آمریکا به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون هیچ اقدامی در زمینه کنترل سلاح در کنگره این کشور صورت نگرفته است.

ونزوئلا برای انتخابات
منطقه‌ای آماده می‌شود
رئیس شورای انتخابات ونزوئلا اعلام کرد، این کشور قرار است ۲۱ نوامبر سال جاری میلادی در حالی انتخابات منطقه‌ای و محلی برگزار کند که اپوزیسیون خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری نیز شده‌اند. به گزارش خبرگزاری رویترز، انتخابات شهرداری‌ها و فرمانداری نخستین انتخاباتی است که توسط شورای انتخابات جدید ونزوئلا که اوایل ماه جاری انتخاب شد، برگزار می‌شود و این شورا شامل سه عضو مرتبط با حزب حاکم و دو عضو نزدیک به اپوزیسیون است. شورای قبلی فقط از سوی وفادارن به نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور تشکیل شده بود. اعضای این شورا باعث شد سیاستمداران اپوزیسیون نیز برای شرکت در این انتخابات تشویق شوند چون آنها انتخابات پارلمانی چند سال پیش را به خاطر اینکه «آزاد و عادلانه نبود»، بایکوت کردند. پدرو گالزادیا، رئیس این شورای جدید انتخاباتی گفت: این شورا در نتیجه گفت‌وگوی ملی است. با مشارکت فعال و امیدوار کننده در انتخابات است که مردم ونزوئلا خواسته روشن خود را بیان کرده‌اند. تفاوت‌ها و اختلافات ما باید به صورت صلح‌آمیز بر‌طرف شود. اما خوآن گوآیدو، رهبری اپوزیسیون گفته که این کشور آمریکای لاتین باید همزمان با انتخابات محلی و منطقه‌ای، انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی را نیز برگزار کند و حتی پیشنهاد لغو تدریجی تحریم‌های واشنگتن را نیز مطرح کرده است.

بعد از انتقادش از ترامپ
جمهوری‌خواهان رای
به اخراج لیز چنی دادند
جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به انتقاد لیز چنی از دونالد ترامپ، رای به اخراج او از پستش در این حزب دادند. به گزارش خبرگزاری رویترز، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در نشست غیرعلنی رای به اخراج لیز چنی از جایگاه رهبری سوم این حزب بابت انتقادش از رئیس‌جمهوری پیشین دادند. نمایندگان حزب جمهور‌یخواه در آمریکا به برکناری لیز چینی، منتقد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق این کشور و نفر سوم حزب در مجلس نمایندگان از کادر رهبری جمهوری‌خواهان در این مجلس رای دادند. لیز چینی در میان سیاستمداران زن در حزب جمهوری‌خواه عالی‌ترین مقام را داشت. او پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته در آمریکا از دونالد ترامپ به دلیل عدم پذیرش نتیجه انتخابات انتقاد کرده بود. لیز چینی که دختر دیک چینی، معاون سابق جورج بوش پسر است همچنین پس از یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره از رئیس جمهوری وقت ایالات متحده انتقاد کرده بود. نشست روز چهارشنبه نمایندگان حزب جمهوری‌خواه پشت درهای بسته برگزار شد. دونالد ترامپ با صدور بیانیه‌ای در واکنش به برکناری لیز چینی گفت که «او هیچ شخصیتی ندارد و هیچ کمکی هم به زندگی سیاسی ما یا کشورمان نمی‌کند». به نقل از یورونیوز، در مقابل لیز چینی در واکنش به تصمیم هم حزبی‌های خود تاکید کرد که هر آنچه در توان دارد به کار خواهد بست تا دونالد ترامپ دیگر به دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا نرسد. این نماینده جمهوری‌خواه گفت، محال است دروغ بزرگ و قانون اساسی را در آن واحد در آغوش بگیرد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار