| کد مطلب: ۱۰۱۳۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

توقف اجرای حکم سه محیط‌بان
آرمان ملی: رئــیس قــوه قضــائیه دستور توقف اجرای حکم صادر شده علیه سه محیط بان مازندرانی را پس از درخواست اعمال ماده ۴۷۷ صادر کرده است. حکم این سه محیط بان مازندرانی فروردین ماه امسال پس از ناکامی تلاش‌ها و رایزنی‌های فراوان برای کسب رضایت شاکی و به‌دنبال شهادت محیط بانان زنجانی رسانه‌ای شد. البته پیش از رسانه‌ای شدن این موضوع، نماینده ولی فقیه در مازندران طی خطبه‌های نماز جمعه بیستم فروردین ماه با اشاره به شهادت محیط بانان زنجانی به دست شکارچیان غیرمجاز، از ایــن حکــم به عنوان « مجازات سخت و سنگین» اشــاره کرده و از قوه قضائیه خواسته بود تا از محیط بانان که در حال حمایت و خدمت به محیط زیست هستند، حمایت کند.

ادامه رگبار و رعد برق
آرمان ملی: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد برق همراه با وزش باد شدید در استان‌های کشور طی امروز ( ۲۵اردیبهشت) خبر داد. صادق ضیاییان افزود: در برخی نقاط کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، تهران، ارتفاعات سمنان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب یزد، فارس، کرمان و شمال هرمزگان ادامه خواهد داشت. ضیاییان تصریح کرد: طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه (۲۶، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت) در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس، جنوب شرق، ارتفاعات هرمزگان و غرب یزد رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

۱۳۸۰۰ تست pcr در مرزها
ایلنا: رئیس سازمان امداد و نجات از انجام ۱۳۸۰۰ هزار تست pcr در مبادی مرزی کشور خبر داد. مهدی ولیپور افزود: در طرح مراقبت بهداشتی پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در مبادی مرزی رسمی کشور که با همکاری جمعیت هلال احمر همراه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۰ اسفند تا امروز در حال انجام است. از ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از مسافرین ورودی به کشور تست pcr گرفته و ۲۹۹ هزار و ۵۶۲ نفر هم پایش شدند.

سرانجام پرونده «آفتاب ری»
آرمان ملی: در پی انجام رسیدگی‌ها و فرآیند‌های قضائی، رای پرونده «پروژه آفتاب ری» با بیش از ۳۵۵ شاکی صادر شد. بر اساس رای دادگاه تجدید نظر، محمداکبر هاشم آبادی، متهم ردیف اول پرونده، به اتهام انتقال مال غیر، کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع، به تحمل هشت سال و ۹ ماه حبس، جزای نقدی و رد مال به هر یک از شکات محکوم شد. بر اساس رای دادگاه، این حکم قطعی است. ۱۹ خردادماه سال گذشته بود که جلسه رسیدگی به پرونده «پروژه آفتاب ری» در مورد فروش هر واحد آپارتمان به چندین نفر به ریاست قاضی طاهرنژاد در دادگستری شهرری برگزار شد.

نابودی تالاب زیبای کرمانشاه
مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرمانشاه گفت: احتمال خشک شدن کامل سراب نیلوفر در این شهرستان در پی خشکسالی وجود دارد. محمدحسین فلاحتی با اشاره به کاهش دو سومی دبی آب سراب نیلوفر شهرستان کرمانشاه در پی خشکسالی نسبت به سال گذشته، اظهار کرد: در صورتی که این روند ادامه پیدا کند، این سراب به صورت کامل خشک می‌شود. در پی پدیده خشکسالی و کاهش منابع آبی احتمال خشکیدگی آب سراب نیلوفر تا پایان تابستان سال جاری محتمل است. بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی از بین می‌روند که برای نجات این گونه‌ها میزان برداشت آب از چاه‌های اطراف این سراب باید محدود شود.

جزئیات امتحانات حضوری
آرمان ملی: مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کارکنان حوزه‌های امتحانی و مدیران مدارس برای رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی آموزش دیده‌اند، گفت: دانش آموزان از تجمع در کنار یکدیگر پرهیز کنند و ماسک به همراه داشته باشند. محمد محسن بیگی افزود: تمام مسئولان حوزه‌های امتحانی و مدیران مدارس آموزش دیده و دوره ضمن خدمت برای آنها برگزار شده است که در این آموزش‌ها، پروتکل‌های بازگشایی مدارس و برگزاری آزمون‌ها ارائه شده است همچنین در روزهای اخیر چند جلسه ویدیو کنفرانس برای مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها، رؤسای سنجش، معاونان و ناظران برگزار شد.

تکذیب سقوط هواپیما
تسنیم: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تکذیب سقوط هواپیمای فوق سبک در شرق تهران گفت: تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی به محل سقوط اعزام شدند. محمد حسن ذیبخش با بیان اینکه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشور به منطقه اعزام شده است تصریح کرد: عملیات تجسس و نجات توسط بالگرد ناجا و آتش نشانی پردیس انجام شده ولی هیچ نشانه و موردی از سقوط هواپیما در محل دیده نشده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار