| کد مطلب: ۱۰۱۳۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

کوتـــــاه

بررسی بیماری‌های
درختان ولیعصر
ایسنا: آفات و بیماری‌های درختان چنار روتبال در خیابان ولیعصر(عج) بررسی شد. مهدی هوشیار معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۳ با اعلام این مطلب که درختان حد فاصل نیایش تا بوستان ملت مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در بررسی‌هایی که از برگ‌ها و تنه درختان چنار روتبال یا انتقالی تازه جوانه زده در خیابان ولیعصر(عج) انجام شد هیچ علائمی از آفات و قارچ مشاهد نشد. به منظور اقـدامات کنترلی روی ریشه این درختــان از روش های تخصصی استفاده می‌شود.

سهمیه حجاج مشخص نشده
آرمان ملی: رئــیس سـازمان حج و زیارت گفت: نحوه حضور حجاج و سهمیــه کشورهای اسلامی هنوز از سوی کشور عربستان اعلام نشده است. علیرضا رشیدیان افزود: با توجه به اظهارات اخیر مسئولان وزارت حج و عمره عربستان و اخبار منتشره در رسانه‌های این کشور امید است که حج با شرایط خاص خود و با حضور حجاج کشورهای اسلامی برگزار شود. حج تمتع سال گذشته محدود به حضور اتباع عربستانی و اتباع خارجی مقیم عربستان برگزار شد و امسال هنوز نحوه حضور حجاج کشورهای اسلامی و میزان سهمیه آنان از سوی کشور میزبان اعلام نشده است.

لزوم آزادسازی زنان زندانی
برنا: نماینده مجلس و عضو فراکسیون زنان گفت: برای آزادسازی زنان زندانی درخواست داشتیم که سهمیه زنان بیشتر شود و برخلاف همیشه که در آزادسازی‌ها مردان بیشتر است، این بار زنان که جایگاه بسیار والایی در اسلام دارند هم مورد توجه ویژه قرار گیرند به خصوص زنان سرپرست خانوار و کسانی که فرزند دارند، چراکه این افراد بیشتر در معرض آسیب هستند و نبود آنها برای فرزندانشان آسیب‌های غیرقابل جبران ایجاد می‌کند. معصومه پاشایی بهرام افزود: در فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از رئیس قوه قضائیه تقاضا کردیم با درخواست از مقام معظم رهبری، نسبت به عفو زندانیان زن و به طور ویژه زندانیان زن سرپرست خانوار و یا زنان دارای فرزند توجه ویژه داشته باشند.

کاهش ۵ درصدی جرایم
آرمان ملی: فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان به خصوص در شب‌های قدر امنیت به بهترین شکل در سطح تهران برقرار شد و هیچگونه مورد امنیتی نداشتیم، گفت: خوشبختانه در این ماه میزان جرایم پنج درصد در تهران کاهش داشته است. سردار حسین رحیمی افزود: امروز نیروی انتظامی رکن اصلی برقراری امنیت در داخل کشور از مرز‌ها تا مرکز است و این نیرو بیشترین ارتباط را با مردم دارد. روزانه ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر به مراکز فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مراجعه می‌کنند.

جولان آفرودها در سوهانک
آرمان ملی: عضــو شــورای شهــر تهران با اشاره به مصوبه ثبت میراث طبیعی توچال در شورای شهـر گفت: با پیگیری‌های متعدد همچنان منتظر توضیح اداره کل میراث فرهنگی هستیم، درحالــی‌که در آخرین گــزارشی که تهیه شده و منطبق با الگوی میراث بوده است، هنوز نظر نداده‌اند و می‌خواهیم زودتر اعمال نظر کنـد تا شهــرداری نسبــت به ثــبت آن کمک کند. سیـد آرش حسینی میلانی افزود: براساس گــزارش شورایــاری محلــه سوهانک تردد ماشین‌های آفرود از مبادی ورودی پارک جنگلی سوهانک افزایش یافته است و علاوه بر مزاحمت برای ساکنین، خسارت جدی به محیط زیست منطقه وارد می‌کند.

مجوز تردد به کسی ندهید
آرمان ملی: استاندار تهران با بیان اینکه در مورد ممنوعیت سفرها همواره استان تهران و البرز یکپارچه دیده می‌شود و بیشتر سعی شده که منع تردد بین استانی اعمال شود، گفت: به فرمانداران تکلیف شده تا از صدور مجوز تردد خودداری کنند. انوشیروان محسنی بندپی افزود: درخواست ما از ستاد ملی کرونا این است که نسبت به تمدید بازنشستگی نیروهای بهداشت و درمان اقدام کنند که این موضوع در کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد تصویب شده و امید است در ستاد ملی نیز مصوب می‌شود تا کمبود نیروی انسانی با تمدید بازنشستگی این افراد پوشش داده شود.

تهران سرد و بارانی می‌شود
آرمان ملی: اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: تا اواخر هفته با روند کاهشی، دمای هوای تهران از ۲۸ به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد. طی ۵ روز آینده آسمانی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر، گاهی با رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در استان انتظار است.همچنین در پاره‌ای از نقاط خیزش موقت گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ احتمال می‌رود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار