| کد مطلب: ۱۰۱۳۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کــوتاه

کنایه به ادعای تحویل زمین سوخته
رئیس سازمان برنامه و بودجه در تازه‌ترین توییت خود، به ادعای منتقدین دولت درباره تحویل زمین سوخته به دولت بعد واکنش نشان داد.محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، در تازه‌ترین توییت خود، به ادعای منتقدین دولت درباره تحویل زمین سوخته به دولت بعد نوشت: اگر انجام ١٢٠٠هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، برای اتمام ۵٢٨ طرح بزرگ با اشتغالزایی ٧٠٩هزار فرصت شغلی فقط در سال ١٣٩٩؛ تحویل زمین سوخته به دولت آتی است!؟ چه زمین‌های سوخته با ارزشی!

کنایه ظریف به آمریکا
وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار توئیتی با اشاره به اتفاق در خلیج فارس نوشت: گارد ساحلی آمریکا: شما باید دقیقا در حال «حفاظت»از ساحل چه کسی باشید؟اشاره محمدجواد ظریف به ادعای سخنگوی پنتاگون است که مدعی شد قایق‌های تندروی ایرانی اقدام به «مانورهای غیرایمن» در فاصله ۱۵۰ تا ۳۰۰ یاردی شناورهای آمریکایی کرده‌اند.جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ددر یک نشست خبری مدعی شد که قایق‌های تندروی ایرانی در فاصله ۱۵۰ تا ۳۰۰ یاردی شناورهای نظامی آمریکایی مانورهای «غیرایمن» انجام داده‌اند.

کاندیداتوری جهانگیری قوت گرفت
عضو جبهه اصلاحات ایران گفت:«اسحاق جهانگیری» در مقطعی از حضور در عرصه انتخابات منصرف شده بود اما با توجه به شرایط فعلی،احتمال حضور او قوت گرفته است.احمد شریف دبیر کل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران به توضیح جزئیاتی از حضور اسحاق جهانگیری در جلسه انتخاباتی جبهه اصلاحات ایران پرداخت و گفت: قرار بود یکشنبه جهانگیری به جلسه انتخاباتی جبهه اصلاحات بیاید و برنامه های خود را ارائه دهد که این حضور با جلسه هیأت دولت مصادف شد.وی افزود: جهانگیری کلیات برنامه های خود را در جلسه ارائه کرد و ارائه جزئیات آن به آینده موکول شد.

کاندیداتوری قالیباف منتفی شد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به کاندیداتوری آقای رئیسی، بنده بنای ثبت‌نام در انتخابات را ندارم. محمدباقر قالیباف در جلسه دیروز یکی فراکسیو‌ن‌های تخصصی مجلس و در پاسخ به سؤالی یکی از نمایندگان درباره کاندیداتوری خود در انتخابات پیش رو گفته است: با توجه به کاندیداتوری آقای رئیسی، بنده بنای ثبت‌نام در انتخابات را ندارم.قالیباف همچنین گفته است که آقای رئیسی، آخر هفته جاری برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌‌جمهوری اقدام خواهد کرد.

با کدام اختیار برای دولت
دستور صادر می‌‌کنند؟
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب با انتشار توئیتی به اظهارات کدخدایی درباره مصوبه شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.عباس عبدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در مورد مصوبه شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری درتوییتی نوشت:فارغ از قانونی بودن یا نبودن این مصوبه که بطور قطع غیر قانونی است، مشکل جدید این است که آقای کدخدایی از کجا اختیار دارند که برای دولت دستور لازم‌الاجرا بودن آن را صادر می‌کند؟ این هم تخطی دیگری از حدود اختیارات.

کنایه معنادار آشنا به مجلسی ها
حسام الدین آشنا با انتشار توییتی به مصوبه مجلس برای تحقیق و تفحص از مرکز تحقیقات و بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری واکنش نشان داد. نمایندگان مجلس با درخواست تحقیق و تفحص از مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری موافقت کردند. حسام الدین آشنا پس از این مصوبه مجلس در توئیتی معنادار نوشت: «نظر حرام بکردند و خون خلق حلال.

حمایت از گفت‌وگو میان
ایران و عربستان
مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا گفت که واشنگتن از گفت وگو میان ایران و عربستان سعودی حمایت می‌کند اما نقشی در آن ندارد. جویی هود دستیار موقت وزیر امورخارجه آمریکا در یک نشست در اندیشکده بروکینگز گفت که دولت بایدن از تلاش‌های عراق برای میزبانی گفت‌وگوها میان تهران و ریاض حمایت می‌کند اما واشنگتن نقشی در آن نخواهد داشت. دستیار موقت وزیر امورخارجه آمریکا در امور شرق نزدیک همچنین تاکید کرد که حرف زدن همیشه بهتر از جنگیدن است. وی ادامه داد: بسیار حائز اهمیت است که سعی کنید گفت وگوهای آزاد داشته باشید تا شرایط را از تنش خارج کند. آمریکا از این رایزنی‌ها پشتیبانی می‌کند اما کاری با آن ندارد و امیدواریم که میزبانی بغداد به شکل گیری نقشی مثبت برای عراق در منطقه کمک کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار