| کد مطلب: ۱۰۱۳۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

همه سلایق باید کاندیدا داشته باشند

سخنگوی دولت تاکید کرد که همه سلایق باید بتوانند کاندیدای خود را در انتخابات داشته باشند. اهم اظهارات علی ربیعی را در ادامه می‌خوانید.
دیپلماسی فعال ایران در وین، در عرصه رفع تحریم‌ها و در سطح دوستی‌های منطقه‌ای و همسایگان برای حل مسائل جعلی و گسترش مناسبات به خوبی به پیش می‌رود. کاهش سطح تنش و افزایش امید به اعاده وحدت امت اسلامی اولویت سیاست خارجی ما است، مسائلی نظیر موضوع حقوق فلسطینی‌ها و تلاش مشترک برای بازسازی منطقه را در دستور کار همسایگان قرار خواهیم داد.
دولت معتقد به مشارکت حداکثری و حضور همه‌جانبه و تمام عیار مردم در انتخابات است و همه توان خود را برای انجام چنین رسالتی مستند به قانون اساسی، به کار خواهد گرفت. آنچه که رهبری به نقش انتخابات در استحکام پایه‌های اقتدار کشور، تعبیر کردند، هنگامی جنبه اجرایی به خود خواهد گرفت که منتخب ملت، برخاسته از یک مشارکت وسیع و حداکثری با تکیه بر آرای بالا باشد تا بتواند به حل مسائل و چالش‌های گوناگون داخلی بپردازد و در همان حال، مواجهه پرقدرت بین‌المللی داشته باشد.
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در امتداد یک فرایند چهل و دو ساله از «تمرین مردم سالاری» برگزار می‌شود. این به آن معنا است که در این فرایند طولانی، هر انتخاباتی در مقایسه با انتخابات در مقاطع پیشین، باید مشارکتی‌تر، رقابتی‌تر و در یک کلام کامل‌‌تر از پیش برگزار شود. یعنی همه گرایش‌های سیاسی، اقشار گوناگون ملت و همه سلایق بتوانند نماینده خود را در سطح نامزدهای انتخاباتی داشته باشند. سطح فراگیری و شمول این حماسه بزرگ اراده ملی، باید متناسب با سطح چالش‌های گوناگون داخلی و سطح تهدیدهای منطقه‌ای و جهانی ارتقا ‌یابد.
مذاکرات ایران و عربستان در سطح نمایندگان ویژه در دولت انجام شده است و این مذاکرات تا حصول نتیجه ادامه دارد. در طول سال‌های گذشته از گفت‌وگو میان همسایگان از جمله عربستان سعودی حمایت و استقبال کرده‌ایم و امروز روزنه‌های امیدواری به رفع اختلافات گشوده شده است. در سال‌های اخیر و مداخله‌های غیرسازنده که ناامنی‌های گسترده‌ای را از یمن تا سوریه موجب شده، به کدورت و سوءتفاهم میان کشورهای منطقه منجر شده است. به منظور رفع این سوءتفاهم‌ها و اختلافات، تاکنون دو دور مذاکره بین دو کشور انجام شده است. علاوه بر مسائل دو جانبه، درباره مسائل منطقه‌ای هم گفت‌وگو شد، اما فعلا تا زمانی که مذاکرات به نتیجه نرسیده، امکان ورود به جزییاتش را نداریم. باور داریم که اکنون زمان مناسبی برای خاتمه دادن به این اختلافات و احیای سنت همسایگی حسنه و برادرانه است.
زمانی که کشوردر یک عرصه سخت برای احقاق حقوق ملی است، شایسته است همگان سربازان میدان در آن عرصه را حمایت کنند و از بیان مطالبی که اخلال ایجاد می‌کند یا موضوع مناقشه می‌شود خودداری کنند. متاسفانه در دوران جنگ اقتصادی و رویارویی دولت با جنایت ترامپ ما همواره شاهد جهت گیری غلط بسیاری از افراد و جریان‌ها بودیم. گاهی بین حملات آنها و تخریب‌های بیرونی نمی‌توانیم....
ادامه صفحه 6

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار