| کد مطلب: ۱۰۱۳۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد

مرد نامرئی هم درست شد و ما هنوز واکسن نزدیم

ندا حائری

اخبار امروز را در حالی پیگیری می‌کنیم که دعوای ایلان ماسک مدیر شرکت اسپیس‌ایکس و جف بزوس مدیر شرکت بلواوریجین به روزهای اوج خودش برگشته و به همین دلیل ناسا قرارداد قبلی خودش با اسپیس‌ایکس رو برای سفر به ماه، تعلیق کرده و در حالت میون دو تا دلبر من با دلم کدوم ور؟ این ور برم یا اون‌ور؟! معلق مونده.
حالا انقدر کش میدن این داستان‌رو که سال ۲۰۲۴ هم میاد و می‌گذره و ترامپ دوباره رئیس‌جمهور می‌شه و با هواپیمای شخصی خودش می‌ره ماه و خدا بخواد دیگه هیچ‌وقت برنمی‌گرده. فقط امیدوارم رفیق شفیق و همذات خودش جناب دکتر احمدی‌نژاد رو هم با خودش ببره بشینن توی ماه دور هم هی چرت و پرت بگن و شفاف‌سازی کنن، کی به کیه؟
از طرف دیگه وقتی تمام مردم دنیا موندن بین واکسن زدن یا نزدن مساله این است! (البته مردم جاهای دیگه‌ دنیا به غیر از کشور گربه‌ای، چون اونجا اساسا واکسنی وجود نداره که کسی بخواد بین زدن یا نزدنش انتخاب کنه) چین که باعث و بانی تمام این قصه‌ها بود، نه ببخشید... اشتباه شد... باعث و بانی تمام این قصه‌ها آمریکای جهانخواره.... ای بابا... حواسم به مذاکرات وین نبود! باشه... اصلا باعث و بانی تمام این خرابکاری‌های جهانی و پاندمی منم، همه‌ش منم! حالا اجازه می‌دید خبر‌رو بگم یا اینم مورد داره؟!
خلاصه داشتم می‌گفتم، وسط این هاگیر‌واگیر، چین اولین و اصلی‌ترین قطعه‌ی مربوط به ایستگاه فضایی خودش رو که قراره حالا حالاها در مدار زمین بمونه و بچرخه و میزبان فضانوردای چینی باشه با موفقیت به فضا پرتاب کرد. فقط کاش اولین نفری که به سرش زد از مورچه‌خوار و خفاش سوپ درست کنه هم با خودش ببره و عالمی‌رو نجات بده. به نظرم خیلی خوب می‌شه اگه روی کمک‌های شخص وزیر بهداشت هم حساب کنه و ایشون، رئیس سازمان غذا و دارو و سخنگوی ستاد ملی کرونا رو هم با خودش ببره که فضانوردا اونجا از صحبت‌های این عزیزان بهره ببرن و حوصله‌شون سر نره‌. (آخرشم ما نفهمیدیم سکوت چه ایرادی داشت که مسئولین محترم کشور گربه‌ای یک‌بار امتحانش نکردن).
حالا اگه عذرخواهی‌هاتون‌رو کردین و دعواهاتون تموم شد و دیگه گپ‌و‌گفت محرمانه‌ای درکار نیست من خبر بعدی‌رو مخابره کنم؟
خُب گویا چندتا عذرخواهی کوچیک دیگه مونده و چند نفر سکوت اختیار کردن.... عه! نه این روزه‌ سکوت نیست، ستاد تبلیغاتی دکتر عارفه که به تازگی برای ریاست‌جمهوری اعلام کاندیداتوری (این‌چه کلمه‌ایه آخه؟!) کردن.
پس بنده هم به احترام ژن برتر ایشون چند ثانیه سکوت می‌کنم و بعد خبر جذابم‌رو خدمتتون ارائه می‌دم... .
خبر هیجان‌انگیز اینه که به تازگی پژوهشگران دانشگاه فنی وین و اوترخت هلند موفق به ساختن پرتوهای نوری شدند که از تمام مواد عبور می‌کنه و فقط مقدار کمی از اون جذب می‌شه یا انعکاس پیدا می‌کنه‌. براساس این پرتو نور می‌شه اجسام‌رو نامرئی کرد. چون مرئی بودن اجسام به خاطر انعکاس پرتو نور از اونها به چشم ماست و اگر نوری منعکس نشه عملا چشم ما هم چیزی‌رو نمی‌بینه. خیلی خلاصه بخوام بگم به دنیای انسان‌های نامرئی خوش آمدین.
پس به امید نامرئی شدن همه‌ اونایی که جز حرف زدن و شعار دادن هیچ کار دیگه‌ای بلد نیستن و کارآیی‌شون در مدیریت پاندمی کرونا و دیگر بیماری‌های واگیردار از مدیریت در قابلمه در دم کردن برنج کمتره! الهی آمین!

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار