| کد مطلب: ۱۰۱۳۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد

جــــــدایی «فراز» از «فرهاد»

آرمان‌ملی: تیم استقلال که حالا به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا صعود کرده با 2 حاشیه جدید مواجه شده است. اولی بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالات به‌دلیل شکایت دستیار سابق مجیدی و دومی جدایی «فراز کمالوند» مدیرفنی و دستیار اول «فرهاد مجیدی»!
پنجره
«لکیچ»، مربی صربستانی پیشین تیم فوتبال استقلال که فصل گذشته در مقطعی دستیار فرهاد مجیدی بود و به‌دلیل پرداخت‌نشدن حقوق ماهیانه‌اش از این تیم جدا شد، برای گرفتن مطالباتش به فیفا شکایت کرده بود. وکیل لکیچ که وکیل «شفر» و «میلیچ» نیز هست، در چند نوبت پیگیر مطالبات مربی صربستانی شد، اما وقتی نتیجه‌ای نگرفت تصمیم به شکایت گرفت. فیفا نیز طی ایمیلی به باشگاه استقلال خبر از بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالات این باشگاه داد. باشگاه استقلال با توجه به کم‌بودن مبلغ مطالبات «لکیچ» اعلام کرده که مشکلی در این زمینه وجود ندارد و به‌زودی با پرداخت مطالبات مربی صربستانی پنجره نقل‌وانتقالات بازخواهد شد.
جدایی کمالوند
رابطه کمالوند و فرهاد مجیدی از ابتدا بدون‌مشکل بود. یکی از روزنامه‌های ورزشی در این خصوص نوشت: «فراز کمالوند گفته بود بین من و فرهاد مجیدی فقط یک اختلاف وجود دارد، اینکه اسم من فراز است و اسم او فرهاد، و البته گفته بود موهای من کمی سفید شده است. «فرهاد» و «فراز» دوستی دیرینه‌ای باهم دارند، مربوط به روزگاری که فرهاد پدیده تازه فوتبال ایران بود و «فراز» خبرنگارورزشی بود و مربیگری را تجربه می‌کرد. فارغ از این حرف‌ها، سال‌ها گذاشت و آنها را به این نتیجه رساند که همکاری غیرمنتظره‌ای را در استقلال باهم تجربه کنند. فصل گذشته که فرهاد در استقلال حضور داشت، فراز همکار پنهانی او بود. ماجرای اپل‌واچ (ساعت هوشمند) وقتی مطرح شد که خبر از مشاوره‌های فراز به فرهاد در فصل گذشته رسید، مشاوره‌هایی که فراز به فرهاد می‌رساند. این همکاری اما در فصل جدید حضور مجیدی در استقلال علنی شد و فراز دو نقش را در استقلال بر عهده گرفت. فراز عنوان مدیرفنی را در استقلال مال خود کرد اما همزمان دستیار اول مجیدی بود !» حالا و پس از صعود استقلال به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا باشگاه استقلال با جدایی وی موافقت کرد. احمد مددی که پیش از حضور در استقلال، سخنگوی باشگاه سایپا بود ظاهرا علاقه خاصی دارد و به این باشگاه کمک کند. وی البته در زمان جدایی علی دایی از خودروسازان نیز انتقاداتی به آقای‌گل فوتبال جهان داشت. اردیبهشت‌ماه سال 98 احمد مددی، مدیر ارتباطات و سخنگوی باشگاه سایپا درباره اظهارات اخیر علی دایی، سرمربی سابق این تیم علیه مدیریت باشگاه سایپا بیان کرد: ما ۳ بازی تا پایان فصل داریم و تاکنون ۶۰ درصد مبلغ قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی پرداخت شده است. تا فردا (یکشنبه) هم ۱۰ درصد دیگر را پرداخت می‌کنیم. او ادامه داد: قرارداد دایی امسال یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون بوده است و تاکنون ۶۰ درصد این پول معادل ۹۰۰ میلیون تومان دریافت کرده است. مدیر ارتباطات باشگاه سایپا در پایان تصریح کرد: چرا باید ۵ ماساژور همراه دایی به تیم سایپا بیایند و از آنها یک نفر ماساژور شخصی او باشد. دایی از 5 جلسه تمرینی در طول هفته عمده جلسات را غایب بود. اینکه دایی قیمت خودرو را به قرارداد بازیکنان ربط می‌دهد فرار رو به جلوست و با احساسات مردم بازی می‌کند. مددی البته زمانی‌که فرهاد مجیدی، «قربانی» را برای کادرفنی استقلال می‌خواست با باشگاه سایپا صحبت‌هایی انجام داد ولی ظاهرا اصراری در کار نبود، بماند که دست آخر این انتقال هم صورت نگرفت. مددی این‌بار برای آنچه کمک به باشگاه سایپا عنوان شد رضایت داد فراز کمالوند مدیرفنی باشگاه استقلال سرمربی سایپا شود. آن هم در شرایطی که مسابقات لیگ‌برتر به هفته‌های حساس رسیده و آبی‌ها خود را برای مسابقات حذفی لیگ‌قهرمانان آسیا باید آماده کنند.
صحبت‌های فراز
فراز کمالوند در حاشیه بازی سایپا مقابل بادران در خصوص پیوستن به تیم سایپا اظهارداشت: قبل از هر چیز ایام شهادت امام‌علی(ع) را به مردم کشور و شیعیان جهان تسلیت می‌گویم. ان‌شاءا... در شب‌قدر هرکسی به حاجتش برسد و از این شب‌ها به‌نحواحسن استفاده کنیم. وی افزود:‌ حرفه ما مربیگری است بعداز پیشنهاد سایپا با توافقی که با فرهاد مجیدی سرمربی استقلال داشتیم به این جمع‌بندی رسیدیم که در این وضعیتی که سایپا دارد به این تیم کمک کنیم. سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد اینکه دلیل اصلی جدای‌اش از استقلال چه بود، گفت: کمک به تیم سایپا. وی در پاسخ به سوالی در خصوص مبلغ قراردادش عنوان کرد: این حرف‌ها بیشتر زاییده تفکرات آدم‌هایی است که نمی‌دانم به چه چیزی فکر می‌کنند. کدام مبلغ قرارداد؟ اصلا چنین چیزی نیست. سرمربی تیم فوتبال سایپا در مورد اینکه آیا این باشگاه مبلغی به استقلال پرداخت کرده یا بندی در قراردادش وجود داشته، تصریح کرد: نه، حضور من در باشگاه استقلال به‌خاطر فرهاد بود. کمالوند در پاسخ به اینکه آیا قراردادی با استقلال نداشته است، اظهارداشت: بدون قرارداد که نمی‌شود کار کرد. وی در مورد اینکه گفته می‌شود مشکلی بین او و فرهاد مجیدی وجود داشته است، افزود: ما دوست صمیمی 30 ساله هستیم، چه مشکلی داریم؟ دوستی ما پابرجاست. بعداز اینکه با فرهاد توافق کردم باشگاه هم راضی شد. سرمربی تیم فوتبال سایپا در پاسخ به این سوال که یعنی مشکلی در مورد رضایتنامه به‌وجود نیامد، عنوان کرد: خیر. کمالوند در مورد اینکه سراجی اعلام کرد مددی با این مساله مخالفت داشته است، گفت: بله، به‌هر صورت او دوست داشت من در استقلال بمانم اما چون با نظر فنی فرهاد مجیدی آمده بودم با او که صحبت کردم توانستم نظرش را جلب کنم. با فرهاد 30 سال دوست هستم و اصلا نیازی به نوشتن نبود. وی در مورد صعود استقلال از گروه مرگ و نقش خودش در این صعود اظهارداشت: من نقش بسیار جزئی داشتم، نقش اول را بعداز لطف خدا و حمایت هواداران خود بچه‌ها داشتند، فرهاد به‌عنوان سرمربی تیم نقش داشت، ماهم در یک گوشه اگر می‌توانستیم کمک کردیم. خداراشکر دل هواداران استقلال شاد شد. آنها در این چند مدت از اتفاقاتی که در باشگاه افتاده بود ناراحت بودند. با حضور فرهاد مجیدی فکر می‌کنم روند روبه رشد ادامه پیدا می‌کند و این تیم ان‌شاءا... لیاقت حضور در فینال لیگ‌قهرمانان آسیا را دارد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار