| کد مطلب: ۱۰۱۳۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

اخـــبار کوتاه

واکنش ظریف: متاسفم اسباب تکدر خاطر رهبری شدم
آرمان ملی: به دنبال بیانات دیروز رهبر معظم انقلاب، محمد جواد ظریف در پیامی که از صفحه اینستاگرام او منتشر شدبا ابراز تاسف از اسباب تکدر خاطر مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد که بتواند در اجرای بی کم و کاست منویات ایشان برای پیشرفت ایران بکوشد. وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنان مقام معظم رهبری در مورد فایل صوتی منتشرشده از صحبت‌های او مطلبی را منتشر کرد. متن پست اینستاگرامی محمدجواد ظریف به شرح زیر است: «بسم‌ا... الرحمن الرحیم- لا حول و لا قوة الا با... العلی العظیم- حسبنا ا... و نعم الوکیل، نعم المولی و نعم النصیر-بیانات مشفقانه مقام معظم رهبری همچون همیشه برای من و همکارانم ختم کلام و نقطه پایانی برای بحث‌های کارشناسی است. به عنوان یک کارگزار و پژوهشگر روابط خارجی، همواره باور داشته‌ام برای قوام این مرز و بوم خدایی، سیاست خارجی باید موضوع وفاق و انسجام ملی باشد و از بالاترین سطح مدیریت و هدایت شود و بر این اساس پیروی از نظرات و تصمیمات رهبری ضرورتی غیرقابل انکار برای سیاست خارجی است. بسیار متأسفم که برخی نقطه‌نظرات شخصی که صرفا برای انتقال صادقانه تجربیات و بدون قصدی برای انتشار بیان شده بود، دزدانه منتشر و به صورت گزینشی مورد بهره‌برداری و دستمایه خصومت‌ورزی بدخواهان کشور و مردم و انقلاب گردید و اسباب تکدر خاطر شریف مقام معظم رهبری را فراهم آورد. امیدوارم به یاری خدا اینجانب و همکارانم بتوانیم در کنار دیگر خدمتگزاران در اجرای بی‌کم و کاست منویات مقام معظم رهبری برای پیشرفت ایران عزیزمان یکدل و یکصدا کوشا باشیم.»

کارگران حق دارند معترض باشند
معاون اول رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام با تبریک روز کارگر نوشت: «‏نقش بی بدیل کارگران سخت کوش و عزیز در تولید کشور به خصوص در دوران سخت تحریم و همه گیری کرونا از هر زمان دیگری بر همگان روشن شد. دولت در حد توانش تلاش کرده تا مشکلات معیشتی آنها را کم کند. می‌دانم در این زمینه موفقیت لازم را نداشته‌ایم و حق دارند که معترض باشند. امیدوارم با بهتر شدن شرایط اقتصادی کشور بتوانیم این دین را ادا کنیم.» اسحاق جهانگیری در حساب کاربری خود در توئیتر با تبریک به مناسبت فرارسیدن روز معلم نوشت: «‏معلمان و استادان گرانقدر از جمله بالاترین گروه‌های مرجع جامعه ما هستند. باید این منزلت اجتماعی را به امکانی برای ارتقای فرصت‌ها و سرمایه‌های اقتصادی و انسانی و علمی کشور و حل مسائل و مشکلات این طبقات مولد و آینده ساز تبدیل کنیم.»

سرتیپ افشار هم کاندیدا شد
رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی با برگزاری نشستی خبری و ارائه بیانیه‌ای، آمادگی خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد. در بیانیه سردار افشار آمده است: «امروز مقاومت‌ها و موقعیت‌های ملت ایران چشم جهانیان را خیره کرده است و مکتب اسلام دل‌ها و عقل‌های جهانیان را مجذوب پیام‌های خویش ساخته و امنیت و استقلال کشور زبانزد خاص و عام نموده است. در این شرایط اولاً دولتمردان در پی ناکارآمدی اجرائی خویش و شکست مذاکرات بی‌حاصل هشت‌ساله درصدد فرافکنی و حاشیه‌سازی برای سرپوش گذاشتن بر فرصت‌سوزی‌های خود هستند و ثانیاً استکبار جهانی برای بقای خود و جلوگیری از اوج گرفتن مجدد الهام‌بخشی و موج جدید بیداری اسلامی با حل مشکلات کشور بدست مدیران انقلابی به تکاپو افتاده و برای دخالت خود به بازی با تحریم‌ها و بازگشت پوششی به برجام تمسک جسته و عملیات نرم‌افزاری بدست جریان‌های التقاطی و عناصر نفوذی را دستمایه خود قرار داده است.»

کتاب سند تحول قضائی منتشر شد
کتاب سند تحول قضائی منتشر شد. شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ «سند تحول قضائیه» از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد. مرکز رسانه قوه قضائیه در این باره اعلام کرد: در فرایند نگارش سند تحول قضائی، ۷ مأموریت اصلی قوه قضائیه منبعث از تکالیف تعیین شده در قانون اساسی و همچنین سیاست‌های کلی نظام، مبنای تدوین سند شد. مسیر تحول قضائی بر اساس برنامه‌ای آغاز شد که آیت‌ا... رئیسی قبل از تصدی سمت ریاست دستگاه قضا آن را خدمت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارائه و با موافقت و استقبال ایشان نسبت به مفاد این برنامه، تحولات وارد بخش اجرائی گردید.

خلیلیان کاندیدای ریاست جمهوری شد
صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم و استاد دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای ضمن تشریح برنامه‌ها و سوابق در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد. در بیانیه خلیلیان آمده است:« تجربه آقای روحانی پیش روی ماست؛ وجود یک رئیس جمهور و دولت منفعل، ضعیف، غیرپاسخگو و کم تدبیر که سبب طمع دشمنان گردیده و مشکلات کشور لاینحل باقیمانده است. بعد از گذشت هشت سال، کشور در وضعیت رکود مزمن، بیکاری، تورم، فقر، تبعیض، فاصله طبقاتی و فساد برخی دولتمردان و بستگان آنها بسر می­برد. هشت سال زمان که می‌­توانست منجر به تحقق اقتصادی پویا و کشوری توسعه یافته شود عملاً از دست رفت و دیگر قابل برگشت نیست.»

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار