| کد مطلب: ۱۰۱۳۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد

دروغ پراكني و لمپنيسم انتخاباتي احمدي‌نژادي ها

آرمان ملی- محمــدهادی علیمردانــی: سال‌‎هاست که برخوردهای فراوانی با اصلاح‌طلبان انجام شده و این برخوردها به دنبال حتی کوچکترین افشاگری‌ها بوده است. با این حال در تمامی این سال‌ها یکی از اعضای اصولگرای مجلس دهم پیوسته اتهاماتی را خطاب به دولت مطرح می‌کرد. کریمی‌قدوسی بارها سخنانی را درباره جاسوس و دوتابعیتی بودن برخی از مسئولان دولتی طرح کرده و تکذیبیه‌های بسیاری را به کارنامه سیاسی خود پیوند زده است؛ اما با تمامی این احوال، هنوز هم سخنان عجیب خود را تکرار می‌کند. تکرار این سخنان معنایی جز بی‌توجهی به پاسخ نهادهای رسمی کشور ندارد. پرسش اینجاست که چرا حالا کسی نگران منافع ملی نیست؟
ادعاهای جنجالی
«یک کریمی‌قدوسی و این همه ادعای تکذیب شده» تیتری بود که حدود 2 سال پیش ایسنا برای گزارشی از ادعاهای تکذیب شده جواد کریمی‌قدوسی نماینده مجلس دهم، در نظر گرفت. کریمی‌قدوسی ادعاهایی را درباره دو‌تابعیتی بودن حسن روحانی، رابطه واعظی وزیر وقت ارتباطات با آمدنیوز و ارتباط یکی از نزدیکان حسام‌الدین آشنا با همین کانال مطرح کرد. او همچنین درباره مکالمه روحانی با یکی از ماموران MI6 (سرویس اطلاعاتی آمریکا) نیز ادعاهایی را مطرح کرده بود. لیست‌های 25 و46‌ نفره قدوسی درباره معرفی افراد مظنون به تابعیت مضاعف نیز یکی از ادعاهای عجیب این نماینده سابق مجلس بوده است. تیر سال 95، قدوسی ادعا کرده بود که یکی از موارد اتهامی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور، تقلید صدای حسن‌روحانی است. اگر بخواهیم تمام ادعاهای تکذیب شده قدوسی را برشماریم، قطعا از حوصله خارج خواهد بود اما این مرد خستگی‌ناپذیر در شایعه‌پراکنی، از تکرار ادعاهایی که از سوی قوه ‌قضائیه، سپاه پاسداران و دولت تکذیب شده است، خسته نمی‌شود و در سال‌های پیاپی، خصوصا پیش از انتخابات‌ها آن را تکرار می‌کند.
مردی با دهه‌ها تکذیب
تکذیب ادعا درباره دستگیری جاسوس در تیم مذاکره‌کننده از سوی وزارت امور خارجه، تکذیب ادعایی مبنی بر «اعلام برائت انصاری از فتنه» از سوی محمدرضا خباز، تکذیب ادعای «سخنان هاشمی‌رفسنجانی علیه دولت» به نقل از قدرت‌ا... علیخانی، تکذیب ادعایی درباره تقلید صدای حسین فریدون و فریب معاون زنان و خانواده رئیس‌جمهور از سوی روابط‌عمومی معاونت زنان و خانواده، تکذیب ادعایی درباره جعلی‌بودن طرح سه‌فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای از سوی نمایندگان مجلس، تکذیب ادعایی درباره رأی دیوان محاسبات در انفصال از خدمت وزیر اقتصاد و سخنگوی دولت از سوی دادستان دیوان محاسبات، تکذیب ادعایی درباره توافقات هفت‌گانه ایران و آمریکا از سوی وزارت خارجه در اسفند ۹۵ که در آن وزارت خارجه ادعای او را بی‌اساس، مضحک و نمونه دیگری از افتراهای کذب همیشگی شخص ایشان خواند، تکذیب‌ ادعایی درباره نامه‌نگاری جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با وزیر امور خارجه آمریکا از سوی روابط‌عمومی وزارت خارجه در اسفند ۹۵ که جواد ظریف در پاسخ به این اظهارات گفت: «صددرصد دروغ است. نه نامه، نه پیام، نه تلفن، نه ایمیل، نه پیامک، نه پیغام و نه «پسغام»؛ فقط خیالبافی»، تکذیب ادعایی درباره احترام کاوه مدنی به ملکه انگلیس هنگام گرفتن دکترا و اینکه باید برای گرفتن دکترا در انگلیس به ملکه ادای احترام می‌کرد؛ درحالی‌که مدنی از آمریکا دکترا گرفته است، تکذیب ادعایی درباره شرکت نفت در دوره زنگنه که با حضور زنگنه در مجلس به ادعاهای او پاسخ داده شد، تکذیب ادعایی درباره نقل‌قولی از ظریف در توئیتر، تکذیب ادعایی درباره ارتباط حسن روحانی، رئیس‌‎جمهوری، با MI6 از سوی سپاه. سردار شریف، سخنگوی سپاه، همان زمان گفته بود این ادعا کذب محض بوده و اظهاراتی از این نوع از سوی این شخص مسبوق ‌به ‌سابقه است! حتی سخنگوی سپاه اعلام کرده بود «بدیهی است حق پیگیری این ادعا و این‌گونه نقل‌قول‌ها برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محفوظ خواهد بود»، تکذیب ادعایی درباره بازداشت افرادی در نهاد ریاست‌جمهوری به اتهام ارتباط با کانال آمدنیوز، تکذیب ادعایی درباره انتصاب جلیل رحیمی به‌عنوان سفیر ایران در افغانستان و... تنها گوشه‌ای از ادعاهای تکذیب شده قدوسی است که در رسانه‌ها منتشر شده است.
مدال طلای ادعای بی‌سند
«بگم بگم» یکی از روش‌های مواجهه با امور سیاسی در ایران از دهه 80 تا‌کنون است؛ روشی که شاید ابداع‌کننده آن محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق، باشد. او در مناظرات انتخاباتی سال 88 از این روش بهره‌برداری انتخاباتی کرد و اکنون نیز در میان مسئولان بیشترین ادعاهای بدون‌سند را منتشر می‌کند. از آزمایش واکسن کرونا روی شهروندان ایرانی در قبال دریافت وجه گرفته تا خرید جزیره از سوی مسئولان برای فرار، بخش کوچکی از ادعاهای رئیس دولت بهار در سال گذشته بوده و حالا شاید قدوسی می‌خواهد مدال نقره اتهامات بی‌سند را به خود اخصاص دهد؛ هرچند با توجه به تعداد ادعاهای تکذیب شده، می‌توان او را رقیب سر سخت احمدی‌نژاد برای کسب جایگاه اول ادعاهای بی‌سند دانست.
تکرار ادعاهای تکذیب شده
قدوسی اخیرا با تکرار ادعاهای سال‌های گذشته خود و بی‌توجه به تکذیبیه‌ها به بولتن‌نیوز گفت: «باید به پرونده‌های سنگین نفوذ در دولت و نهاد ریاست‌جمهوری رسیدگی شود و مردم باید در جریان پرونده‌های جاسوسی از این نهاد؛ از جاسوسی خواهرزاده روحانی تا معاونین و مشاورین وی از جمله حسام‌الدین آشنا قرار گیرند.»
ادامه صفحه 11

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار