| کد مطلب: ۱۰۱۲۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

ممنوعيت پروازها؛ كشتي‌ها را هم ممنوع كنيد

آرمان ملی: موارد جدید ابتلا به کروناویروس در هنــد در حــالی بـرای پنجمین روز متوالی رکوردشکنی کرده و بنا بر اعلام مقامات هند، روز (دوشنبه) ۳۵۲ هزار و ۹۹۱ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده که برای پنجمین روز متوالی بیشترین آمار بوده است. در این میان با انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی از هند، مردم کشورمان دچار ترس شده‌اند، چون پس از هر شیوع کرونا از چین تا انگلستان، اولین کشور درگیر شده با کرونای بومی آن منطقه، ایران بوده است. پس از شیوع موج اول کرونا و موج چهارم با ویروس جهش یافته انگلیسی، حالا دل توی دل ایرانی‌‌ها نیست و آنها توقع دارند پروازها لغو شوند و رفت‌و‌آمد را متوقف کنند، هر چند که اخبار غیررسمی از پروازهای جسته و گریخته به هند ادامه دارد. ظاهرا روزگذشته یک کشتی از هند راه افتاده و در سواحل ایران لنگر اندخته. مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی می‌گوید: «خدمه شناورهای هندی اجازه پیاده شدن در بنادر ایران را ندارند چون ممکن است برخی خدمه ناقل بدون علامت باشند.» این درحالی است که شناورهای هندی در چابهار پهلودهی می‌شوند و اگر بحث کالاهای اساسی باشد، ممکن است به بندر امام خمینی نیز بروند. به‌گفته چنگیز جوادپور «تبادل مسافری دریایی بین ایران و هند وجود ندارد و نه مسافری از طریق هند به ایران می‌آید و نه مسافری از ایران به هند می‌رود.
اخطار به شرکت‌های هواپیمایی
همزمان سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطــار جــدی این سازمان به دفاتر خدمات مسافرت هوایی مبنی درباره خودداری از فروش بلیت هواپیما در مسیر هند خبر داد. فروش بلیت در مسیر پاکستان، و فرانسه هم ممنوع شده و دفاتر خدمات مسافرت هوایی ملزم هستند از فروش بلیت به کشورهای فوق خودداری کنند. قرار است پول بلیت در این مسیرها که از قبل اخذ شده بود، با لغو پروازها به صورت کامل به مسافران عودت داده می‌شود. سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت خدمات مسافرت هوایی علی بابا به دلیل رعایت نکردن قانون ممنوعیت فروش بلیت در مسیر هند و پاکستان اخطار داده است.
ماجرای مافیای پروازها
در این میان یک عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصــادی مجــلس شورای اسلامی با غیرعلمی خواندن برخی محدودیت‌ها در جهت مقابله با ویروس کرونا درباره ممنوعیت پرواز به هند و در عین حال فروش بلیت اظهار کرد: مافیای پرواز اجازه اتخاذ تصمیم درست را نمی‌دهد. غنی نظری، اظهار کرد: من هیچ اعتقادی به محدودیت‌های ایجاد شده برای مقابله با کرونا ندارم، زیرا دولت در زمانی که باید محدودیت ایجاد می‌کرد این کار را نکرد در نتیجه مردم به سفر رفتند و حالا مردم از کسب و کار افتاده‌اند. زمانی پروازها به ترکیه را آزاد گذاشتند و در مقابل عراق و کربلا ممنوع شد این رفتارها غلط و چندگانه است. دو کشور عراق و ترکیه همسایه ایران هستند مگر می‌شود سفر به عراق ممنوع باشد و سفر به ترکیه بدون مانع انجام شود؟ آیا امکان ورود ویروس از ترکیه وجود نداشت؟ پس این نشان می‌دهد محدودیت‌ها به صورت علمی انجام نشده است. وی درباره ممنوعیت پرواز به هند و در عین حال فروش بلیت پرواز هند در برخی سایت‌ها نیز اظهار کرد: چارترها مافیا هستند و مافیای پرواز اجازه نمی‌دهد که تصمیم درست گرفته شود. آنها نفوذ می‌کنند و هرجا وضعیت بد است می‌گویند ممنوع کنید و هرجا هم خوب است می‌گویند آزاد کنید. در کل من این تصمیمات اتخاذ شده را علمی نمی‌دانم. متاسفانه این برنامه‌ها بیش از آنکه علمی باشد سیاسی است؛ همچنان که در بحث رنگ بندی شهرها و واکسن هم همین امر صادق است. حتی خود مسئولان ستاد کرونا می‌گویند کسی به حرف ما گوش نمی‌کند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار