| کد مطلب: ۱۰۱۲۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد

حالا قاليباف از رئيسي عبور مي‌كند؟

آرمان ملی: تصور دارند آنچه در اتاق‌های تاریک اردوگاه اصولگرایی می‌گذرد پنهان می‌ماند و مشخص نیست که تعارفات انتخاباتی مانند اینکه «اگر رئیسی کاندیدا شود، قالیباف به عرصه وارد نمی‌شود » فقط برای جریان‌سازی سوخته رسانه‌های دلواپس است و بس. مردان اردوگاه اصولگرایی در هیچ دوره‌ای نتوانستند وحدتی که شعار آن را می‌دهند در عمل نمایان کنند و در بیشتر مواقع تنها 24 ساعت از این شعار می‌گذرد که تنش در اردوگاه اصولگرایی آغاز می‌شود. این بار هم نوبت انتخابات ریاست جمهوری 1400 است، انتخاباتی که تعدد کاندیدا در جریان اصولگرایی حتی پیش از تشکیلات هماهنگی این طیف نمود پیدا کرده است. به اذعان اصولگرایان دو شخصیت اصلی این جریان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف هستند، دو شخصیتی که به سبب برخی رفتارها به‌ویژه از سوی یاران قالیباف تبدیل به چالش انتخاباتی اصولگرایان هم شده‌اند. نمونه بارز جدال یاران قالیباف با شخصیت‌هایی که امکان کسب آرای مردمی را دارد که در صدر آنها ابراهیم رئیسی حضور دارد. 5 اردیبهشت بود که 220 نماینده مجلس در نامه‌ای به آیت‌ا... رئیسی از او درخواست کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را کردند. این نامه فارغ از اینکه نباید اولویت نمایندگان مردم در این مقطع بود، پیامی را به همراه داشت و آن هم عبور مردان بهارستان از محمدباقر قالیباف است
اقدامات قالیبافی‌ها
نکته قابل تامل آنجاست که برخی حامیان قالیباف توجهی به جایگاه شخصیتی ندارند که می‌خواهند علیه او اقدام کنند. عبدا... گنجی از نامه 220 نماینده به رئیسی برای حضور در انتخابات را نمایان کند. مدیرمسئول روزنامه جوان دیروز نوشت:« 220 نماینده محترم مجلس که از جناب رئیسی درخواست حضور در انتخابات کرده اند حتما دلسوزانه است. اما نگاه فرامتی به درخواست خود نداشته‌اند. در نظام پارلمانی چنین امری معقول است اما در نظام ریاستی این سؤال طرح می‌شود که با فرض پیروزی، فردای انتخابات چگونه می‌خواهند بر دولت نظارت کنند؟» آنچه گنجی نوشت نه درانتقاد از محتوی نامه بلکه نارضایتی از بهارستان نشینان بود. او با چنین توئیتی در نظر داشت تا از اهمیت نامه کم کند و چنین القا نماید که چنین نامه ای اثر بخش نیست تا شاید اینگونه نگاه‌ها را متوجه قالیباف کند. در رفتارهای حامیان قالیباف تلاش برای دور کردن رئیسی از کاندیداتوری مشهود است، چنانکه در همان روز انتشار نامه حمایت 220 نماینده از رئیسی بود که مجتبی توانگر از حامیان رئیس مجلس با بیان اینکه قالیباف قصد رقابت با رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ١۴٠٠ را ندارد، گفت:« آقای قالیباف اعلام آمادگی کرده‌اند که برنامه و تیم اقتصادیشان برای تحول اقتصادی کشور در اختیار آقای رئیسی باشد تا بتوان شاهد اتفاقات خوب اقتصادی در دولت آینده باشیم. از سال ۱۳۹۷ تا اواسط ۱۳۹۹ یک تیم اقتصادی جوان در کنار آقای قالیباف فارغ از قوه اجرائی، تقنینی و قضائی، برنامه‌های جامعی را برای تحول اقتصادی کشور آماده کرده بودند که بخشی از آن در مجلس پیگیری شده و می‌شود لیکن بخش مربوط به اجرا به دلیل اینکه ایشان قصد رقابت با آقای رئیسی را ندارند کاملا اعلام آمادگی کرده‌اند که برنامه و تیم‌شان در اختیار آقای رئیسی باشد تا بتوان شاهد اتفاقات خوب اقتصادی در دولت آینده باشیم.» این ادعای همراهی قالیباف با رئیسی تنها چند ساعت دوام داشت و توئیت گنجی نادرستی آن را به اثبات رساند. البته تلاش حامیان قالیباف به این توئیت ختم نشد. دیروز برخی سایت‌های خبری نوشتند«این توئیت در کنار شایعه نامه برخی فرماندهان قدیمی سپاه که با محمدباقر قالیباف همسو هستند به رهبر معظم انقلاب برای ممانعت از حضور آیت‌ا... رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 نشان می‌دهد که محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم تنها شانس خود در انتخابات پیش رو را عدم حضور رئیس قوه قضائیه در انتخابات می‌داند.»
من دلسوزتر هستم
رئیس مجلس هم درصدد مطرح کردن خودش است مانند دیروز که در واکنش به سخنان ظریف در فایل صوتی که از او منتشر شد، عنوان کرد: نخواهیم گذاشت با فرصت طلبی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به شهید سلیمانی جفا کنند. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در واکنش به اظهارات وزیر امور خارجه نوشت: «تدبیر و شجاعت حاج قاسم میدان‌ها را فتح و معابر دیپلماسی را باز می‌کرد؛ چیزی جز سیاست‌بازی یا ساده‌لوحی نمی‌تواند این حقیقت روشن را کتمان کند.» او همچنین عنوان کرده است: «حالا که حاج قاسم نیست، نخواهیم گذاشت با فرصت‌طلبی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به او جفا کنند و نقش تاریخی شهید سلیمانی را وارونه جلوه دهند.»
نوبت قالیباف است
در نهایت از رفتارحامیان قالیباف اینگونه می‌توان نتیجه گرفت که تلاش این روزهای آنها در راستای تلاش برای رسیدن به پاستور است . قالیباف سالهاست رویای پاستور را در سر دارد و از اقدامی برای نیل به این هدف فروگذار نکرده است حتی خارج کردن هم دسته‌ای خودش از میدان رقابت انتخاباتی.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار