| کد مطلب: ۱۰۱۲۵۵۷
لینک کوتاه کپی شد

هیچ قولی برای مدال المپیک نمی‌دهم

سیدحسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته گفت: هیچ قولی بابت کسب مدال در المپیک نمی‌دهم، اما اطمینان می‌دهم بچه‌ها با همه توان بجنگند.
وضعیت ملی‌پوشان
سیدحسن طباطبایی افزود: حمید عسگری در بخش پسران و حمیده عباسعلی در بخش دختران تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند. تیم‌های ملی در ۲۰ رویداد کاراته وان در ۵ قاره شرکت کردند. راه پرفرازونشیبی را بچه‌ها طی کردند تا به اینجا رسیدند. سارا بهمنیار و رزیتا علیپور هم امتیازات خوبی را کسب کردند. وضعیت سارا بهمنیار برای کسب سهمیه سبز است و علیپور هم با بدشانسی نتوانسته ســهمیه الـمپیک را بگیرد. وی بـــا اشـاره به حضور پورشیب و گــنج‌زاده در یک وزن برای رسیدن به المپیک، تصریح کرد: یکی از تلخ‌ترین اتفاقات توکیو این است که از حـــضور یکی از سریــع‌ترین ورزشکاران خود محروم است. از بین پورشیب و گنج‌زاده یک نفر باید راهی المپیک شود طباطبایی در پاسخ به این سوال که اگر المپیک لغو نمی‌شد آیا عباسعلی پس از جراحی به این رقابت‌ها می‌رسید یا خیر، گفت: با توجه به نحوه انجام عمل جراحی روی پای عباسعلی او بازهم به المپیک می‌رسید و الان هم مشکلی بابت مصدومیت ندارد. تنها دغدغه ما مصدومیت او بود و مسئولان ورزش نیز تماس گرفتند و از عباسعلی اعلام حمایت کردند.
کادر فنی
طباطبایی درباره میزان رضایتش از عملکرد کادرفنی تیم‌ملی، خاطرنشان کرد: ما کادرفنی بسیار خوبی داریم و از عملکرد آنها رضایت داریم. در بخش بانوان نیز کادر خوبی داریم. رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که آیا مشکل کاری سرمربی تیم‌ملی حل شد یا خیر، گفت: هنوز حل نشده اما امیدوارم مشکل او نیز حل شود. در حال پیگیری مشکل او هستیم تا حل شود. وی با اشاره به رابطه دوستانه شهرام هروی با ملی‌پوشان کاراته افزود: سال‌هاست این تیم با یکدیگر کار می‌کنند. آقای هروی قبل از اینکه سرمربی شود مربی تیم‌ملی بوده است. فکر می‌کنم با توجه به تاریخ کاراته ایران، توقع کسب مدال در المپیک بی‌دلیل نیست.
شانس مدال
وی در پاسخ به این سوال که کاراته شانس چند مدال در المپیک دارد، تصریح کرد: کاراته ما پرقدرت است و ایران ۳ دوره است که در حضور قدرت‌های جهان قهرمان تیمی ‌جهان شده است. هیچ قولی برای کسب مدال در المپیک نمی‌دهم اما قول می‌دهم بچه‌ها با تمام وجود بجنگند. ما در بخش کاتا شانس کسب یک سهمیه انفرادی در پسران و یک سهمیه انفرادی در بخش دختران داریم و امیدوارم با ۶ سهمیه کامل کومیته و ۲ سهمیه کاتا با ترکیب کامل راهی توکیو شویم. بچه‌های ما شایستگی کسب مدال در المپیک را دارند. رئیس فدراسیون کاراته درباره دو پست همزمان خمارلو به‌عنوان نایب‌رئیس فدراسیون کاراته و سرپرست دبیری فدراسیون اتومبیلرانی، گفت: او در فدراسیون ما نایب‌رئیس است و چند وقتی است رفته به آقای ناظمی‌ به‌عنوان سرپرست دبیری فدراسیون اتومبیلرانی کمک کند! قرار نبوده به آنجا برود اما امیدوارم به‌زودی بازگردد. وی در پایان درباره صدور احکام زیاد در فدراسیون کاراته و اینکه برخی معتقدند فقط حکم گرفته‌اند اما کاره‌ای نیستند، افزود: بعد از سال‌ها فدراسیون با استفاده از نظر کارشناسان و خردجمعی جلو می‌رود. نیاز داریم از ظرفیت حداکثری کاراته استفاده کنیم. مسیر کاراته نتیجه خردجمعی و میدان‌دادن به جوانان است که افتخارآفرین بوده‌اند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار