| کد مطلب: ۱۰۱۲۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد

خـبــر

تبدیل تهدید به فرصت
با تعامل دولت و مجلس
آرمان ملی: معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی از تلاش این معاونت برای تعامل با مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: تعامل مناسب با نمایندگان مجلس، می‌تواند تهدیدهای احتمالی را به فرصت‌های سازنده تبدیل کند. هادی قوامی اظهار کرد: در تلاشیم با هم‌افزایی و ارائه پاسخ درست و به موقع به نمایندگان مجلس، تعامل بهتر و بیشتری بین مجلس و دولت به‌ویژه در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی فراهم کنیم. وی افزود: با وجود تنوع و تعدد حوزه‌های کاری، دارای هدف واحد هستیم و باید با همکاری مسئولان امور مجلس سازمان‌های تابعه در پایان دولت دوازدهم گزارشی تهیه کنیم که در طول هشت سال، آماری از سؤالات، مکاتبه‌های نمایندگان، تذکرات، استیضاح یا تحقیق و تفحص و سایر موارد در آن موجود باشد تا گزارش نهایی آماده و از طریق معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به رئیس‌جمهوری تقدیم شود.

تهاتر کالاهای متروکه
برای کمک به تولید
صدا و سیما: مدیر عامل سازمان اموال تملیکی گفت: در جهت حمایت از تولید به جای اینکه اموال متروکه را در مزایده به فروش برسانیم در قالب اعاده یا تهاتر دین و طلب به خود صاحبان کالا یا بازرگانان مسترد می‌کنیم. محمدعلی افتخاری اظهار کرد: در جهت حمایت از تولید به جای اینکه اموال متروکه را در مزایده به فروش برسانیم در قالب اعاده یا تهاتر دین و طلب به خود صاحبان کالا و بازرگانان مسترد می‌کنیم تا به چرخه تولید بازگردد. مدیرعامل سازمان اموال تملیکی گفت: بعد از جلسه‌ای که اسفند سال گذشته با رئیس قوه قضائیه برای بررسی مشکلات این سازمان برگزار شد، مقرر شد با رفع موانع تعیین تکلیف اموال با سرعت بیشتری انجام شود. افتخاری ادامه داد: سال گذشته ۶هزار میلیارد تومان پرونده اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است و در حوزه اموال منقول و غیرمنقول هزار و ۶۵۰میلیارد تومان فروش صورت‌گرفته و در حوزه کمک به تولید و اقتصاد هزینه شده است.

صادرات ۴۰۰۰تن مرغ
در زمان ممنوعیت
ایسنا: جست‌وجویی در آمار گمرک ایران نشان می‌دهد که در سال گذشته و از زمانی که صادرات مرغ ممنوع شده بود حدود ۴۰۰۰ تن صادرات صورت گرفته است. در نیمه دوم سال گذشته بازار مرغ دچار نوسان شده و با افزایش قیمت همراه بود که در این بین کمبود مرغ برای تامین نیاز بازار مورد توجه قرا داشت و دلایل متفاوتی برای آن اعلام شد. در همین رابطه در اواخر سال موضوع صادرات مرغ در زمان ممنوعیت مطرح شد که برخی آن را موجب تنش در بازار دانستند و گرچه واکنش‌های متفاوتی به همراه داشت، مسئولان مربوطه رسما گزارشی از وضعیت صادرات این کالا در زمان ممنوعیت اعلام نکردند. این درحالی است که از دهم آبان ماه طی مصوبه کارگروه ستاد تنظیم بازار، صادرات مرغ به دلیل تامین نیاز داخل ممنوع شده بود. با این حال بررسی آمار گمرک ایران در رابطه با تجارت خارجی نشان می‌دهد که صادرات مرغ از آبان ماه که ممنوع شده بود تا پایان سال در مواردی ادامه داشته است.

افزایش 2هزار مگاواتی
برق حرارتی
ایلنا: مدیرعامل شرکت برق حرارتی گفت: «طبق برنامه‌ای که به ما ابلاغ شده نیروگاه‌های حرارتی باید صددرصد آماده باشند و ۲۳۰۰ مگاوات ظرفیت جدید هم حتما به توان تولید کشور اضافه شود.» محسن طرزطلب درباره میزان آمادگی نیروگاه‌های حرارتی برای عبور از پیک مصرف تابستان و در غیاب نیروگاه‌های حرارتی به دلیل کمبود بارش‌ها، افزود: «طبق برنامه و تعهدی که در مورد نیروگاه‌های حرارتی داریم، باید هم تعمیرات همه واحدهای حرارتی به اتمام برسد و هم واحدهایی که از پیک سال قبل وارد مدار شدند، آماده تولید باشند. همچنین باید بتوانیم تعدادی واحد برای زمان پیک اضافه کنیم تا از واحدهای حرارتی حداکثر استفاده را داشته باشیم.» مدیرعامل شرکت برق حرارتی اضافه کرد: «۲۳۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت نامی‌تولید برق از نیروگاه‌های حرارتی کشور برای پیک تابستان برنامه‌ریزی شده که از این رقم (۲۳۰۰ مگاوات) حدود ۱۷۰۰مگاوات ظرفیت عملی خواهد بود.»

ظرفیت ۸۰میلیارد دلاری معادن برای سرمایه‌گذاری
ایرنا: رئیس کمیسیــون معـدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: درحالی که از زمان آغاز فعالیت‌های معدن‌کاری در کشورمان تاکنــون ۵۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شده، علاقه‌مندی خارجــی‌ها به‌ویــژه چینــی‌ها به سرمایه‌گذاری ۸۰میلیــارد دلاری در این بخــش، متحول‌کننده خواهد بود. بهــرام شکوری درخصوص سند جامع همکاری ایــران و چین اظهار کرد: کشور چین به عنوان دومین اقتصاد برتر جهان از توانمندی‌های بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف برخوردار است و علاوه بر یک بازار مصرف بزرگ، بازار تولید بزرگی نیز در اختیار دارد. او گفت: ارتباط با چین بیشتر از آن‌که برای چینی‌ها مزیت داشته باشد برای ما ایرانی‌ها دارای منافع متعدد اقتصادی است، در چین همچون همه‌جای جهان بازرگانان، تولیدکنندگان و افراد خوب و بد، خوش‌حساب و بدحساب زیادی حضور دارند، اما مهم این است که ما چگونه بتوانیم از بین آنان افراد مناسب برای صنعت، تولید و اقتصادمان بیابیم و پای میز مذاکره منافع‌مان را حفظ کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار