| کد مطلب: ۱۰۱۲۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد

8 احمدی‌نژادی به سوی پاستور

آرمان ملی- محمدهادی علیمردانی: با نزدیک شدن به انتخابات حواشی رئیس‌جمهوری‌ اسبق ایران و اطرافیان او افزایش یافته است. در روزهای اخیر سخن از ادعای فائزه هاشمی درباره پیشنهاد احمدی‌نژاد برای معاون اولی دولت او در 1400 مطرح بود و حالا سخن از «خ.ن» به میان آمده که فردی او را رابط میان دولت‌های نهم و دهم با فاطمه هاشمی و سپس تمام خاندان هاشمی دانسته است. این در حالی است که تلاش‌های احمدی‌نژاد برای بازگشت به پاستور در حال پیگیری از سوی نزدیکان و اعضای کابینه او است. وکیل آقایان بقایی و مشایی نیز اتهامات وارده به بقایی از سوی داوری، مبنی بر داشتن دارایی‌های کلان را اتهامات واهی دانسته است.

*دعوا بر سر معاون اولی
چند روز پیش فائزه هاشمی‌رفسنجانی، فرزند مرحوم آیت‌ا... اکبر هاشمی‌رفسنجانی در پیام‌رسان کلاب‌هاوس گفت: «احمدی‌نژاد به من پیشنهاد معاون‌اولی برای انتخابات ۱۴۰۰ داد. من قبول نکردم، چون سال ۸۸ را نمی‌توانم فراموش کنم.» این ادعا فورا از سوی دفتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران تکذیب و در بیانیه‌ای نوشته شد: «مطالب منتشر شده در رسانه‌ها منسوب به سرکار خانم فائزه هاشمی با ادعای پیشنهاد ائتلاف یا معاون‌اولی از سوی دکتر احمدی‌نژاد به ایشان، قویا و به‌طور کامل تکذیب می‌گردد.» این کل‌کل سیاسی پایان نیافت و روز گذشته پسر احمدی‌نژاد در پاسخ به یکی از کاربران توئیتر درباره این ادعا نوشت: «کلی خندیدیم امشب»، با این حال حواشی رئیس دولت بهار در روزهای گذشته به همین نقطه ختم نشد.
*خ.ن رابط احمدی‌نژاد و خاندان هاشمی
روز گذشته عبد‌الرضا داوری، از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد در حساب توئیتری خود نوشت: «از سال ۱۳۹۱، محمود احمدی‌نژاد، یک رابط و پیام‌رسان ثابت با خاندان رفسنجانی دارد که پیام طرفین را منتقل می‌کند. نام این فرد، «خ.ن» است و از اعضای دفتر رئیس‌جمهور در دولت دهم بود. او از طرف حمید بقایی ابتدا برای ارتباط با فاطمه هاشمی و سپس با سایر اعضای خاندان هاشمی ماموریت یافت.» داوری که این روزها به تغییر رویکرد سیاسی شناخته می‌شود، چند روز گذشته نیز حملات دیگری به یاران احمدی‌نژاد داشت که تا چند ماه پیش، خود نیز یکی از آنان بود. داوری در گفت‌وگو با عصر ایران اظهار کرد: «کسی در کلاب‌هاوس از من پرسید که بقایی گفته بیستم هر ماه اگر از دوستانم پول قرض نکنم، زندگی‌ام نمی‌چرخد. اما من به عمارت آقای بقایی در آبسرد رفته‌ام و از زندگی شخصی ایشان خبر دارم. درآمدهای ایشان را از محل تجارتخانه‌ای که در میدان رسالت دارد، می‌دانم. این خیلی زشت است که ما بگوییم ما بسیار پاکدست هستیم و اصلا چیزی برای خوردن نداریم ولی چندین خانه و ماشین داشته باشیم. آقای بقایی دو تا خانه ویلایی در تهران دارد. یعنی منزلش آپارتمان نیست. آقای بقایی برای دو تا همسرش دو تا خانه ویلایی دارد و یک ویلا هم در آبسرد دارد.» باید نسبت این سخنان با نزدیکی به انتخابات روشن شود؛ اما در نهایت ادعای داوری بدون پاسخ نماند.
*چرخش فکری
پس از چند روز سکوت، در نهایت مهران عبدا...‌‌پور مدافع حمید بقایی و اسفندیار رحیم‌مشایی روز گذشته در گفت‌وگو با مدارا به سخنان داوری واکنش نشان داد و تصریح کرد: «کل اتهامات مالی آقای بقایی همان مواردی است که آقای داوری هم تا پیش از این در تمام مواضع خود بر واهی بودن آنها تاکید داشته و با ده‌ها دلیل و برهان اثبات می‌کردند که حکم صادر شده علیه آقای بقایی ظالمانه بوده و در این مدت هم موضوع جدیدی به همان اتهامات واهی قبلی افزوده نشده است.» به‌نظر می‌رسد چرخش فکری داوری حتی وکیل دوستان نزدیک او را نیز متعجب ساخته است.
*افشاگری به نفع چه کسی؟
تمامی این مسائل اما باز هم همه حواشی این روزهای احمدی‌نژاد و اطرافیان او را پوشش نخواهد داد. یک هفته پیش رئیس‌جمهوری سابق در دیدار با جمعی از مردم استان کرمان گفته بود: «مشکلات تاریخ از حضرت آدم تا الان را به این مبلغ اندک یارانه ارتباط داده‌اند اما این موضوع هم مانند مسکن مهر و طرح‌های دیگری که به نفع مردم بود، از دست‌شان در رفت. این اشتباه بزرگی است که فکر کرده‌اید که می‌توانید ملت ایران را در این سطح نگه دارید. این فنر به زودی درخواهد رفت. من به وقت انتخابات مطالبی دارم که درباره وضعیت موجود کشور عرض خواهم کرد و به فضل الهی از کسی هم نمی‌ترسم.» افشاگری در آستانه انتخابات یکی از شگردهای جدی برای جلب رای و نظر مردم تلقی می‌شود و در دوره‌های گذشته نیز بارها از آن استفاده شده است اما احمدی‌نژاد این‌بار روش مرسوم را برای جلب آرا به سوی خود به کار نخواهد گرفت.
* احمدی‌نژادی‌ها می‌آیند!
احتمال نامزدی بسیاری از چهره‌های نزدیک به دولت‌های نهم و دهم و اعضای کابینه احمدی‌نژاد در انتخابات وجود دارد و برخی از آنان نیز نامزدی خود را با صراحت اعلام کرده‌اند. محمد ناظمی‌اردکانی وزیر اسبق تعاون، غلامحسین الهام معاون اسبق توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری، محمد عباسی وزیر پیشین ورزش و جوانان، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش، رستم قاسمی وزیر نفت دولت احمدی‌نژاد و فریدون عباسی دوانی رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژادی هستند که افشاگری‌های احمدی‌نژاد می‌تواند به سود یکی از آنان پیش برود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار