| کد مطلب: ۱۰۱۱۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

احمدی‌نژاد پیشنهاد معاون اولی داد قبول نکردم

آرمان ملی: اهل پاسخگویی به سوالات و ابهامات است؛ ابایی از انتقادات ندارد و بدون‌تعارف و خودمانی سخن می‌گوید. معتقد است مردم باید واقعیت‌ها را بدانند تا تصمیم درستی بگیرند. او بارها از همطیفان خودش انتقاد کرده و آنچه برایش مهم بوده نه گلایه دوستان؛ بلکه ارائه راهکاری برای کاهش اشتباهات است. همین ویژگی‌ها سبب شده دلواپسان از هر فرصتی برای هجمه به او استفاده کنند اما هر چه کردند نتوانستند از صراحت و شفافیت فائزه هاشمی کم کنند. دختر آیت‌ا... هاشمی مانند پدر تاکید بر تحقق خواست ملت دارد و‌گر‌چه مانند ایشان خاطرات روزانه‌اش را به ثبت نمی‌رساند اما از ذهن فعالی برخوردار است که جزئیات اتفاقات را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کند. فائزه هاشمی شامگاه سه‌شنبه در کلاب‌هاوس به سوالات پاسخ داد. نکته قابل‌توجه اینکه شامگاه سه شنبه رکورد «کلاب‌هاوس با حضور حداقل۲۴هزار نفر و تشکیل چند اتاق مجزا برای گفت‌وگو با» فائزه‌هاشمی شکسته شد.
نگذاشتند وزیر زن بگذارند
دختر آیت‌ا... هاشمی در مقایسه عملکرد پدر با روحانی چنین گفت که «آقای هاشمی نسبت به آقای روحانی انعطاف‌پذیری بیشتری داشت و همین‌طور بهای بیشتری به کار کارشناسی می‌داد. دیگر اینکه آقای هاشمی دنیا‌دیده‌تر بود، به‌خصوص سفرهای قبل از انقلاب ایشان.» او نقدهایی هم به روحانی دارند که چنین بیان کرد: «‌آقای هاشمی سعی می‌کرد در صورتی‌که روحانی مشورت بخواهد، به او مشورت بدهد. من البته گله‌مند بودم که روحانی از ایشان مشورت نمی‌گرفت. نشنیدم یک‌بار روحانی درمورد عربستان از آقای هاشمی مشورت بخواهد.» البته انصاف دارد و اجازه نمی‌دهد ادعاهای نادرست درباره روحانی مطرح شود، مانند سه‌شنبه شب که یکی از مخاطبان مدعی عمل نکردن رئیس‌جمهور به وعده‌هایش درباره زنان شد و هاشمی چنین به او پاسخ داد: «روحانی ضد‌زن نیست؛ می‌خواست وزیر زن بگذارد، اما نگذاشتند.» فائزه هاشمی در بخش دیگری گفت: «احمدی‌نژاد مادر چاوز را بغل کرد و خیلی کارها را کرد، اما با او کاری نداشتند، اما خاتمی یک ادعایی درموردش مطرح شد و کلی بلوا به پا کردند.» خودش می‌گوید: «پدرم می‌گفت چرا تو هر جایی هستی، جنجال ایجاد می‌شود؟ او البته در بعضی جاها حامی من بود.» خاطره‌ای هم نقل کرد: « آقای یزدی در نمازجمعه روزنامه زن را مرتد اعلام کرد. پدر به من گفت جواب بده. قبل از آن، پدر گفت بیانیه‌ات را برای من بیاور، پدر که دید گفت «همین؟ اینکه چیزی ندارد؟»؛ بعد آمد خودش آن را پربارتر کرد.» وی ادامه داد:«‌جاهایی که تحت‌فشار بودم، آیت‌ا... هاشمی از من حمایت کرد.»
علت درگذشت آیت‌ا... هاشمی
یکی از سوالاتی که هنوز پاسخ شفافی به آن داده نشده، چگونگی درگذشت آیت‌ا... هاشمی است. فائزه هاشمی درباره این موضوع چنین گفت: «‌به ما گفتند رادیو‌اکتیو علت فوت آیت‌ا... هاشمی نبوده، چون باعث سرطان می‌شود نه ایست قلبی، اما... . روحانی هم نوشت روی گزارش باید عمیق‌تر بررسی شود.» فائزه هاشمی درباره نحوه مواجهه پدر با موضوع انتخابات‌ها چنین گفت: «‌اگر آقای هاشمی بودند، حتما تشویق به حضور در انتخابات می‌کردند؛ ایشان اهل قهر کردن نبود. پدر می‌گفت برای انتخابات ثبت‌نام نمی‌کنم، ما هم نمی‌دانستیم؛ نمی‌دانیم چه شد که ایشان تصمیم گرفت. انقدر مراجعات از گروه‌های مختلف زیاد بود که به نظرم ایشان متقاعد شد.» او ادامه داد: «پدر به خاطر وزنه‌ای که داشت، می‌توانست کشور را به سمت اصلاحات ببرد؛ با درگذشت پدر، دولت آقای روحانی شعارها را فراموش کردند و از آن برگشتند؛ حتی اصلاح‌طلبان هم از راه خود جدا شدند. پدر در دوره‌های مختلف از چپ و راست مورد حمله قرار می‌گرفت؛ بعد که کنار می‌رفتند، می‌آمدند دور ایشان جمع می‌شدند.» فائزه هاشمی معتقد است: «حملات جناح چپ به آیت‌ا... هاشمی زیربنایی شد برای آمدن احمدی‌نژاد. تخریب‌های اصلاح‌طلبان علیه پدر در پیروزی احمدی‌نژاد موثر بود. هر چه به اصلاح‌طلبان می‌خواستم بگویم و خواستم بفهمانم که ما داریم از مردم دور می‌شویم، راهی نتوانستم پیدا کنم. چپ و راست آقای هاشمی را می‌زدند، ما را هم می‌زدند.» وی اظهار داشت: «آقای خاتمی استدلال‌هایی داشتند علیه شهردار شدن محسن هاشمی. من محسن را مدیر قوی‌ای می‌دانم، فکر می‌کنم هر جا قرار بگیرد می‌تواند موفق باشد. به عنوان رئیس‌جمهور با نگاه فعلی، به محسن هم رای نمی‌دهم؛ ولی اگر بیاید و پیروز شود، از پسش بر‌می‌آید.» فائزه هاشمی در بخش دیگری به برخی اتهامات چنین پاسخ داد: «‌خودم را ضد‌انقلاب نمی‌دانم؛ خودم را انقلابی‌تر از بقیه می‌دانم، چون همش دنبال آرمان‌های انقلاب مثل آزادی بیان هستم.» پس از درگذشت آیت‌ا... هاشمی اما‌و‌اگرهایی درباره وصیتنامه ایشان مطرح شد که دختر ایشان می‌گوید: «‌اینکه فکر کنیم قطعا یک وصیتنامه‌ای از آقای هاشمی بوده، اینطور نیست. ولی باتوجه به شناختی که داریم احتمالا وصیت‌نامه‌ای از ایشان وجود دارد که الان در دسترس ما نیست.»
نه فائزه به وعده‌های احمدی‌نژاد
یکی از موضوعات جالبی که فائزه هاشمی مطرح کرد این بود که احمدی‌نژاد به او پیشنهاد معاون اولی برای انتخابات 1400 داد و در ادامه توضیح می‌دهد: «‌من قبول نکردم، چون سال 88 را نمی‌توانم فراموش کنم. درخواست ائتلاف داد، اما قبول نکردم. احمدی‌نژاد به من پیشنهاد مناظره دادند، اما من قبول نکردم، اما ایشان را سلامت نمی‌دانم؛ حرف اقای میرحسین درمورد ایشان درست بود؛ ایشان توی دوربین زل می‌زند و دروغ می‌گوید.» برخی معتقدند فرزندان آیت‌ا... هاشمی از رانت دانشگاه آزاد بهره بردند که فائزه این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید: «از دانشگاه آزاد اخراج شدم؛ شکایت کردم، به نفع من حکم داده شد. الان هم البته دانشگاه به من اجازه ورود نمی‌دهد. همچنین پنج تا 6 سال پشت کنکور بودم؛ اگر قرار بود از رانت استفاده کنم، همان سال اول باید وارد دانشگاه می‌شدم.» او بار دیگر به انتقاد از برخی رویه‌های اصلاح‌طلبان پرداخت و گفت: «‌به نظرم آقای خاتمی رهبر نامناسبی برای جریان اصلاح‌طلب نیستند؛ اما در صورت نیاز می‌توانند تغییر کنند. مشکلم رد‌صلاحیت شورای نگهبان نیست، مشکلم عملکرد اصلاح‌طلبان است که رای نمی‌دهم چون انتهای عمل ما می‌شود آقای روحانی!»
دلواپسی دلواپسان زیاد شد
روز گذشته دلواپسان انتقاداتی را به اظهارات فائزه هاشمی وارد کردند به عنوان نمونه عبدا... گنجی، مدیرمسئول روزنامه جوان در واکنش به اظهارات فائزه هاشمی در کلاب‌هاوس نوشت: «بعضی وقت‌ها با خودم فکر می‌کردم نکند خدای ناکرده جزو کسانی باشم که در نقد مرحوم هاشمی از دایره انصاف خارج شدند. دیشب که صحبت‌های #فائزه_هاشمی در توصیف نگرش و جهت‌گیری‌های پدر را دیدم، دلم قرص شد.» دفتر احمدی‌نژاد هم مدعی شد: «‌مطالب منتشرشده در رسانه‌ها منسوب به سرکار خانم فائزه هاشمی با ادعای پیشنهاد ائتلاف یا معاون اولی از سوی دکتر احمدی‌نژاد به ایشان، قویا و به‌طور کامل تکذیب می‌گردد».

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار