| کد مطلب: ۱۰۱۱۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد

خبــر

توزیع گوشت قرمز ارزان
آرمان‌ملی: رئیس اتاق اصناف تهران با اشاره به توزیع کالاهای پرمصرف ماه رمضان به قیمت مصوب گفت: هر کیلو گوشت منجمد گوساله به قیمت 80 هزار تومان توزیع می‌شود. قاسم نوده فراهانی در یک برنامه خبری در مورد تنظیم بازار ماه مبارک رمضان با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی و پرمصرف ماه مبارک رمضان وجود ندارد، افزود: در جلسه‌ای که در ستاد تنظیم بازار با حضور معاون اول رئیس‌جمهور برای رصد بازار تشکیل شد، تدابیر لازم برای تامین کالاهای اساسی ماه رمضان اندیشیده شد. او با بیان اینکه برخی کالاها مانند برنج، شکر، روغن، گوشت قرمز منجمد برای تنظیم بازار دارای قیمت مصوب است، اظهارکرد: بر این اساس سهمیه‌ای برای توزیع این کالا در ماه مبارک رمضان با قیمت مصوب در نظر گرفته شده است که صنوف مربوطه و سوپرمارکت‌ها برای دریافت سهمیه خود باید به سازمان‌های صمت استان‌ها مراجعه کنند.

توان تولید قطعه
برای ۲ میلیون دستگاه خودرو
ایرنا: دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: قطعه‌سازان توان بالقوه تولید قطعات برای بیش از ۲ میلیون دستگاه خودرو را در سال دارا هستند، اما این مهم منوط به رفع و رجوع مشکلات‌شان است. آرش محبی‌نژاد افزود: تحقق برنامه‌های سال ۱۴۰۰ در حوزه قطعه و خودروسازی، منوط به تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و اجرایی شدن شعار سال در رفع محدودیت‌ها و موانع‌زدایی است. وی بیان‌داشت: در این راستا بزرگترین مشکلات، قیمت‌گذاری دستوری خود و به تبع آن قیمت‌گذاری قطعات و همچنین کمبود نقدینگی است. محبی‌نژاد به وجود قوانین و مقررات مخل تولید اشاره کرد و افزود:‌ اگرچه سال گذشته دستیابی به هدف تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برنامه‌ریزی شده بود، اما مشکلات یاد شده در کنار دو غول بزرگ تحریم‌ها و کرونا مانع تحقق اهداف شد.

شناسایی ۶۰۰ مرغداری متخلف
شاتا: معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از تشکیل پرونده تخلف برای حدود ۶۰۰ مرغداری به دلیل احتکار یا عرضه خارج از شبکه خبر داد. سیدجواد احمدی اظهار کرد: پس از التهابات ایجاد شده در بازار مرغ و عدم عرضه کافی این محصول به بازار و دریافت گزارشاتی مبنی بر اینکه برخی از مرغداران از عرضه مرغ به بازار خودداری کرده یا مرغ تولیدی را خارج از شبکه عرضه می‌نمایند، موضوع در دستور کار این سازمان قرار گرفت. او ادامه داد: طی بازرسی‌های انجام شده از نزدیک به ۳۰۰۰ واحد مرغداری توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در بازه زمانی ۲۰ روزه گذشته، ۵۷۳ واحد تولیدکننده مرغ که مبادرت به احتکار یا عرضه خارج از شبکه مرغ کرده بودند، شناسایی و پس از تشکیل پرونده با ارزش بیش از یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال، به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

افزایش وام مسکن روستایی
ایلنا: به گفته مقام‌های مسئول بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌وام مسکن ملی به 150 میلیون تومان افزایش یافته و پیشنهاد افزیاش 20 درصدی وام مسکن روستایی به هیات دولت داده شده است. علیرضا تابش با اشاره به الزام افزایش سقف وام مسکن روستایی گفت: در حال حاضر وام ساخت مسکن روستایی 50 میلیون تومان است که البته به این عدد وام بلاعوض هم اضافه می‌شود، اما در نهایت این تسهیلات برای ساخت مسکن در روستاها هم کافی نیست از این رو پیشنهاد افزایش 20 درصدی وام مسکن روستایی را به هیات دولت دادیم و امیدواریم با پیشنهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌موافقت شود. او با اشاره به اقدامات انجام شده پس از وقوع زلزله سی‌سخت در 29 بهمن ماه سال گذشته اضافه کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته برای 1262 واحد احداثی در شهر و روستا و 2900 واحد تعمیری و 2300 واحد معیشتی اقداماتی انجام شد.

تسهیلات ۱۴۰ میلیارد تومانی استارتاپ‌ها
ایرنا: وزیر ارتباطات با اشاره به ارائه تسهیلات به شبکه‌ استارتاپی کشور، گفت: سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان به‌صورت وجــوه اداره شــده به بــخــش‌هــای مختــلف پــرداخــت شــد. محمدجواد آذری جهرمی درباره آمار صندوق نوآوری مبنی بر تخصیص سرمایه سه هزار میلیارد تومانی به بازار استارتاپی کشور افزود: بخشی از چیزی که دولت به‌عنوان سرمایه می‌آورد نوع نگاهی است که معاونت علمی ‌ریاست جمهوری دارد که جنس آن مشخص است و ترجیح می‌دهند از کسب‌وکارهای بزرگ حمایت کنند و بیشتر منابعی که می‌آورند در همین مسیر در اختیار شرکت‌های بزرگ قرار می‌گیرد. او اظهارکرد: اما رویکردی که ما در وزارت ارتباطات داریم یک مقداری متفاوت‌تر از کاری بود که معاونت عملی انجام داده‌اند. ما سراغ کسب‌وکارهایی رفتیم که در مرحله ابتدایی خود قرار دارند و بیشتر نیاز به پول‌هایی شبیه حمایت‌های اولیه
(seed money) مدنظرشان است؛ بنابراین «طرح نوآفرین» ما مبتنی بر هسته‌های کوچک اولیه برای شکل‌گیری کسب‌وکار است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار