| کد مطلب: ۱۰۱۱۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد

بنــگــاه

تدوین محورهای حمایت
بخش معدن از هپکو
رئیس هیأت عامل ایمیدرو، محورهای حمایت از هپکو را در راستای تامین ماشین‌آلات معدنی مورد نیاز این بخش مطرح کرد. وجیه‌الله جعفری گفت: تامین ماشین‌آلات بخش معدن، حمایت از شرکت هپکو، بازسازی ماشین‌آلات معدنی شرکت‌های بزرگ همچون گل‌گهر و چادرملو و بررسی برنامه هپکو برای تولید و واردات ماشین‌آلات معدنی، از محورهای حمایتی بخش معدن از شرکت هپکو است. وی افزود: همچنین اعلام نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران برای خرید برخی ماشین‌آلات معدنی به هپکو و نیز پیشنهاد انجام نیازسنجی خانه معدن ایران از معادن کوچک و متوسط درراستای تامین ماشین‌آلات مورد نیاز از دیگر اقدامات صورت‌گرفته است.

تامین قطعات ۶۳۰ هزار دستگاه خودرو با داخلی‌سازی
به‌منظور تحــقق شعار «تــولیــد، پــشتیبانــی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» درراستای منویات مقام معظم رهبری، برنامه‌های شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو، (ساپکو) به‌عنوان سازمان سرآمد در طراحی مهندسی، توسعه ساخت داخل و تامین قطعات و مجموعه‌های خودرو در دستور کار قرار گرفت. شرکت ساپکو، تامین و تحقق تولید ۶۳۰هزار دستگاه خودرو توسط ایران‌خودرو با رویکرد افزایش داخلی‌سازی‌، افزایش عمق ساخت داخل و کاهش ارزبری قطعات و مجموعه‌ها شامل مواد، قطعات و قالب و ابزار را در دستور کار قرار داده و دراین‌راستا به‌منظور بهره‌گیری از حداکثر توان صنعتی، علمی و فناوری کشور برای بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و صنایع دفاع، برنامه‌ریزی‌ کرده است. در حوزه تامین نیز توسعه، تخصصی‌سازی و به‌روزرسانی توانمندی‌های تکنولوژیکی و ظرفیتی شبکه تامین، طراحی، مهندسی و تکوین قطعات و مجموعه‌های پروژه‌های جدید ایران خودرو نظیر K125 و موتور و گیربکس جدید، از مهم‌ترین برنامه‌های ساپکو در سال جاری است.

خودکفایی ذوب آهن
در تامین برق
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: افزایش قیمت برق صنعتی تاثیر چندانی بر بهای تمام‌شده محصولات ذوب‌آهن ندارد، چرا که میزان وابستگی این کارخانه به برق تولید شبکه بسیار ناچیز است و تقریبا ۱۰۰درصد برق مورد نیاز مجموعه در سال، توسط نیروگاه مستقر در ذوب‌آهن تامین خواهد شد. منصور یزدی‌زاده با‌اشاره‌به استقرار نیروگاه به‌منظور تولید برق مورد نیاز در شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: این شرکت از یک نیروگاه ۲۲۰مگاواتی در مجموعه خود بهره‌ می‌گیرد که در بازه‌های زمانی متفاوت، میزان تولید آن بیش‌از نیاز این شرکت است. وی با‌اشاره‌به این که در مواقعی برق تولیدی در نیروگاه ذوب‌آهن با شبکه برق منطقه تبادل می‌شود، گفت: نیروگاه مستقر در ذوب‌آهن از گازهای فرآیندی استفاده کرده و در روند تولید برق از گاز طبیعی بهره نمی‌برد. یزدی‌زاده با بیان این نکته که استقرار نیروگاه در کنار محل تولید منجربه صرفه‌جویی ۱۵درصدی برق می‌شود، گفت: براساس آمار ۱۵درصد از برق در شبکه‌های توزیع تلف می‌شود اما حضور نیروگاه در کنار ذوب‌آهن این میزان تلفات را به‌شکل درخور توجهی کاهش داده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار