| کد مطلب: ۱۰۱۱۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

اخبار کـــوتاه

رئیسی استعفا نداده است
مدیرکل روابط عمومی قــوه قـــضائیه شایعه استعفای آیت ا... رئیسی را تکذیب کرد. علی نادری، مدیرکل روابط عمومی قوه قضائیه نوشت: با نزدیک شدن به ماه‌های انتخابات، هم بازار شایعه داغ‌تر می‌شود و هم شبکه‌های اجتماعی امکان نشر خبر فاقد منبع معتبر را فراهم می‌کنند. مثلا خبری مبنی بر استعفای رئیس قوه قضائیه منتشر شد آنهم با منبع ناشناس. این خبر کذب محض است و البته نه اولین مورد از این شایعات بوده و نه آخرین.

جزئیات دیدار
اصلاح‌طلبان با خاتمی
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دیدار با خاتمی در حد دید و بازدید عید بود و مسائل انتخاباتی در آن مطرح نشد. حسن رسولی با اشاره به خبری که روزهای گذشته مبنی بر دیدار اصلاح‌طلبان با خاتمی مخابره شد، گفت: روز یکشنبه عده محدودی در دفتر خاتمی بودند که دیداری در حد دید و بازدید عید بود و مسائل انتخاباتی در آن مطرح نشد. وی در خصوص کاندیداتوری علی لاریجانی در ۱۴۰۰ و احتمال حضور او در اردوگاه اصلاح‌طلبی گفت: من احتمال کاندیداتوری لاریجانی را دور از انتظار نمی‌دانم اما اینکه او کاندیدا مورد حمایت جبهه اصلاحات ایران باشد را به استناد آیین نامه این جبهه که به تایید اکثریت اعضای جبهه اهم از حقیقی و حقوقی رسیده است، منتفی می‌دانم. او افزود: براساس منشوری که سند اصلی همگرایی تیم احزاب اصلاح‌طلب است به دلایل مختلف در انتخابات دور سیزدهم، این جبهه تنها از کاندیدای اصلاح‌طلب حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

شرط لاریجانی برای کاندیداتوری
یک فعال سیاسی اصولگرا مدعی شد علی لاریجانی نامزدی‌اش در انتخابات پیش رو را به عدم حضور آیت‌ا... رئیسی وابسته کرده است. سیدحسین نقوی حسینی گفت: «یک نقل قولی از آقای لاریجانی شنیدم که ایشان جایی مطرح کرده و گفته «اگر آیت‌ا... رئیسی بیاید دیگر نیازی به کاندیداتوری من نیست.» با این اوصاف اگر آیت‌ا... رئیسی نامزد شود به نظرم تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری روشن است.»

تکذیب خبر خلع
درجه معاون سابق سپاه
سخنگوی سپاه با تکذیب خبر منتشره در یک کانال تلگرامی پیرامون خلع درجه معاون هماهنگ کننده سابق سپاه گفت: عملیات روانی و خبرسازی‌های کذب علیه سپاه مذموم و محکوم به شکست است. در پی انتشار خبری در یکی از کانال‌های تلگرامی پیرامون خلع درجه سردار سرتیپ پاسدار جمال الدین آبرومند معاون هماهنگ کننده سابق سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه با تکذیب این خبر، تصریح کرد: خلع درجه سردار آبرومند معاون هماهنگ کننده سابق سپاه صحت نداشته و خبر جعلی و ساختگی یک کانال تلگرامی در این خصوص به شدت تکذیب می شود.وی تاکید کرد: اینگونه خبرسازی‌ها و عملیات روانی علیه سپاه که معمولا در موسم انتخابات شدت می‌یابد، مذموم و به مانند همیشه در برخورد با سد هوشمندی و هوشیاری مردم شریف و بیدار ایران، محکوم به شکست است.

توصیه انتخاباتی آیت ا... جنتی
دبیر شورای نگهبان با انتقاد از شرایط اقتصادی کشور گفت: وضعیت برای اقشار کم‌درآمد جامعه، بسیار سخت شده و نرخ‌ها هر روز بالا می‌رود، مسئولان باید هر چه سریعتر به مشکلات مردم رسیدگی کنند. آیت ا... احمد جنتی با اشاره به وضعیت کرونا و ابتلای هزاران نفر از مردم به این بیماری منحوس، تصریح کرد: متاسفانه دوباره تعداد زیادی از شهر‌های کشور به شدت درگیر کرونا شده‌اند؛ کرونا به سرعت در حال پیشروی است و این بسیار نگران کننده شده، ولی امیدواریم که مسئولان و مردم با همکاری هم، هرچه زودتر وضعیت را کنترل کنند. دبیر شورای نگهبان همچنین با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور بسیار نگران کننده است و معلوم نیست که آیا مسئولان از اصلاح وضعیت موجود اقتصادی، ناتوان هستند یا اینکه اعتنایی ندارند؛ وضعیت برای اقشار کم درآمد جامعه، بسیار سخت شده و نرخ‌ها هر روز بالا می‌رود، مسئولان باید هرچه سریعتر به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

تصمیم نایب رئیس مجلس
برای کاندیداتوری
نایب رئیس اول مجلس گفت: بنده در انتخابات ۱۴۰۰ ثبت نام خواهم کرد و نامزدی در انتخابات به تأیید صلاحیت شورای نگهبان بستگی دارد. سید امیرحسین قاضی‌زاده درباره خبرهای مربوط به اعلام نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ گفت: بنده در انتخابات ثبت نام خواهم کرد و نامزدی در انتخابات به تأیید صلاحیت شورای نگهبان بستگی دارد. وی ادامه داد: جریانی در حال ایجاد است که شورای نگهبان را با جوسازی و هوچی گری تحت فشار قرار دهند. ویژگی‌های رجل سیاسی و مذهبی در قانون مشخص شده است.

ایران هنوز عضو برجام است
خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، در توئیتی نوشت: تحریف رسانه‌ای نمی‌تواند این واقعیت را تغییر دهد که برخلاف آمریکا، ایران همچنان یک عضو برجام است. تنها «راه بازگشت» آمریکا به توافق، عبارتست از: پایبندی کامل و رفع موثر تمام تحریم‌های اعمال، بازاعمال یا تغییر برچسب داده شده. تنها پس از آن، ما تدابیر جبرانی خود را متوقف می‌کنیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار