| کد مطلب: ۱۰۱۱۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

تحريف واقعيت‌ها و دروغگويی پاسخ نداد

آرمان ملی: رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیأت دولت اظهار کرد:‌ امروز شاهد فصل تازه‌ای از حیات برجام هستیم و از همه کشورها با ترکیب‌های مختلف از 1+4 با حضور ایران تا 1+4 با حضور آمریکا به هر نحوی صدای واحدی شنیده می‌شود و همه اطراف این توافق هسته‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راه‌حلی بهتر از برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود ندارد. اهم اظهارات حسن روحانی از این قرار است:
یکی از افتخارات دوازدهم این است که در مقابله با فشار اقتصادی، فشار سیاسی،‌ فشار روانی و تبلیغاتی به گونه‌ای ایستادگی و مقاومت کرده که در اینکه راه دشمنان ما منجر به شکست شده امروز هیچ تردیدی وجود ندارد. البته همه ما می‌دانیم که این موفقیت در سایه مقاومت و ایستادگی یکپارچه ملت بزرگ ایران بوده و در این زمینه تردیدی نداریم. اگر ایستادگی و مقاومت مردم و تحمل سختی‌ها و رنج‌ها نبود ما شرایط دیگری داشتیم. دولت حتی در این جنگ سه ساله حاضر نشد به توصیه بعضی از دوستان عمل کند که آنها گفتند برای ارزاق عمومی و کالاهای ضروری سیستم کوپنی را برقرار کنید اما ما زیر بار این موضوع نرفتیم و گفتیم ما کشور را به طور عادی اداره می‌کنیم و نیاز به سیستم کوپنی نداریم. ما می‌توانیم کالا را به اندازه نیاز جامعه به وفور در اختیار مردم قرار دهیم و همین کار را کردیم.
در شرایط تحریم امروز آمریکا به صراحت می‌گوید که آن سیاست شکست خورده و فشار حداکثری دیگر جواب نمی‌دهد و به صراحت می‌گویند راهی جز مذاکره نداریم و به صراحت می‌گویند اگر شما آماده‌اید حاضریم مستقیم بنشینیم و با شما مذاکره کنیم و اگر شما آماده نیستید حاضریم غیرمستقیم با 1+4 مذاکره کنیم. خب این به معنای پیروزی ملت ایران است. نباید این پیروزی را دست کم بگیریم. رسانه‌های ما، فضای مجازی ما و فضای حقیقی ما می‌خواهند این واقعیت را بپوشانند و این پیروزی را تحریف کنند. این یک پیروزی عظیم و بزرگ در تاریخ ملت ایران است و اصلا مربوط به دولت دوازدهم نیست، بلکه مربوط به ملت بزرگ ایران است.
نه یک روز و دو روز و سه روز بلکه سه سال و نیم ایستاده و در برابر همه فشارها مقاومت کرده است. من خواهم گفت که اینها چقدر جنایتکارانه در برابر ملت ایران ایستادند اما شکست خوردند. برای اولین بار در تاریخ آمریکا در سه سال گذشته در دوره دولت ترامپ، آمریکا منزوی‌ترین دولت در سازمان ملل، شورای امنیت و مجمع عمومی و دادگاه لاهه و همچنین در افکار عمومی بود.
پیروزی سیاسی ملت بزرگ ایران و دولت دوازدهم با رهبری مقام معظم رهبری و حمایت و هدایت ایشان به وجود آمد که توانستیم آمریکا را شکست دهیم. چرا با پول ملت برای این شکست آمریکا فیلم درست نمی‌کنید؟ اگر بناست از پول ملت فیلم درست کنید و نمایش دهید از واقعیت‌ها فیلم بسازید و حقایق را به مردم بگویید. پیروزی ملت را بگویید. نباید به مردم غیرواقعیت‌ها را بگوییم و نباید واقعیت‌ها را تحریف کنیم. مثلا از نشاط و حیات و قدرت سواحل مکران بگویید. در این هفت هزار سال تاریخ ایران ورق بزنید و ببینید چه کسی این کار را کرده است. چرا برای سواحل مکران فیلم نمی‌سازیم؟ چرا نمی‌گوییم در زمان فشار آمریکا ما آمریکا را شکاندیم.
آمریکا چرا سر فرود آورده و امروز این گونه با ما حرف می‌زند. ببینید الان چجور حرف می‌زنند. به ما می‌گویند اگر می‌خواهید دو نفری مذاکره کنید یا اگر می‌خواهید سه نفری و یا شش نفری مذاکره کنید ما آماده‌ایم و می‌خواهیم حرف بزنیم و حل کنیم. این لحن آمریکا در برابر ملت ایران و قدرت ملت ایران را چه کسی توانسته به‌وجود آورد؟
ما مگر در زمینه محصولات کشاورزی امروز شرایط‌مان با دیروز متفاوت نیست. چرا این تفاوت‌ها را تبیین نمی‌کنیم و نمی‌گوییم. چه ما بگوییم و چه نگوییم دشمن این محاسبات را مشاهده کرده و دیده است و در برابر قدرت این ملت سرفرود آورده و امروز برای اینکه بنشیند و راجع به اجرای برجام و بازگشت به تعهداتش صحبت کند. بازگشت به تعهدات در معنای دینی و مصطلح به معنای توبه است. آمریکا آمده توبه کند و آمده می‌گوید می‌خواهم توبه کنم و به برجام برگردم. حالا اینکه چقدر راست می‌گوید و چقدر در مقابل اجرا به حرفش وفادار است باید ببینیم و الان نمی‌خواهیم قضاوت نهایی کنیم.
اگر طرف مقابل ما یعنی آمریکا جدیت کافی و صداقت لازم از خود نشان بدهد به نظر من ما در یک زمان کوتاهی می‌توانیم با 1+4 مذاکره کنیم و بدون مذاکره هم آمریکا می‌تواند تعهدات خود را اجرا کند. حالا اشکالی ندارد که می‌گویند اینها باید تبیین شود و ما هم حرفی نداریم اما راه ما همانی است که مقام معظم رهبری تصریح کردند و همان راه را انشاء‌ا... به حول و قوه الهی انجام خواهیم داد.
متأسفانه یک حرفی را چند سال به دروغ به خورد مردم دادند هرچند که مردم باور نکردند، اما به هر حال عده‌ای به دروغ می‌گفتند که این‌ها فناوری هسته‌ای را فروختند و تمام شد و تعطیل کردند. می‌گفتند آنجا را سیمان کردند،‌ اینجا را بریدند و... اما حرف‌های دروغ الحمدا... آشکار شد. در همین مدت مجلس مصوبه‌ای تصویب کرد که البته ما نظرمان را گفتیم و من همچنان بر نظر خود باقی هستم، ولی این مصوبه یک خاصیت داشت و آن هم این بود که واقعیت توانمندی هسته‌ای ما را به خوبی آشکار کرد.
می‌گفتند سازمان انرژی اتمی برود طراحی کند و غنی‌سازی ۲۰ درصد را اجرا کند، اما امروز می‌بینیم نه تنها ۲۰ درصد در زمان مشخص راه افتاد حتی بیشتر از آنچه مصوب شده بود تولید شد و قدرت تولید داریم. من به جرأت ادعا می‌کنم و آقای دکتر صالحی می‌تواند تبیین کند که هیچ وقت در تاریخ ایران توانمندی هسته‌ای ما مثل امروز نبوده است. قبل و بعد از انقلاب و در هر دولتی قوی‌ترین فناوری را امروز به نمایش جهانیان گذاشته‌ایم. روحانی همچنین تصریح کرد:‌ به دروغ به مردم گفتند که رفتید برجام را امضا کردید و فناوری هسته‌ای را دادید رفت. امروز که این چیزها را می‌بینید حداقل به دروغ‌تان اعتراف کنید.
می‌گویند این دولت در بخش نظامی فلان عقیده را دارد اما نمی‌گویند تحریم تسلیحاتی در همین دولت برداشته شده است. اتفاقا این دولت، کشور را در زمینه تسلیحاتی و پدافند هوایی از هر زمان قدرتمندتر کرده است. از سامانه S۳۰۰ گرفته تا ۱۵ خرداد و ۳ خرداد و باور ۳۷۳ در این دولت انجام شد. ما پهپاد آمریکایی را با سامانه مهندسین خودمان سرنگون کردیم و اعتقاد دولت به قدرت نظامی را در عمل ثابت کردیم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار